Στην καταλυτική επίδραση της κρίσης που προκάλεσε η πανδημία Covid-19 στην ανάπτυξη των δράσεων του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, όπως η Ενιαία ψηφιακή πύλη του Δημοσίου, η άυλη συνταγογράφηση, η ψηφιοποίηση των  υπεύθυνων δηλώσεων και εξουσιοδοτήσεων καθώς και οι 532 υπηρεσίες που παρέχονται πλέον μέσω του Gov.gr εστίασε η σημερινή ζωντανή συνέντευξη του Δ. Αναγνωστόπουλου, Γ.Γ. Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, στον Χρήστο Κώνστα και το BanksLive!.

Παρακολουθήστε τη συνέντευξη του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων

Gov.gr, διαλειτουργικότητα και αποδοχή από τους πολίτες

Σύμφωνα με τον Γ.Γ Πληροφοριακών Συστημάτων, Δ. Αναγνωστόπουλο, οι πολίτες αξιοποίησαν άμεσα το Gov.gr.

ΜΕσα σε 2,5 μΗΝες πραγματοποιHθηκαν πAνω απO 4,5 εκατομμYρια επισκEψεις, 350.000 υπεYθυνες δηλΩσεις και 145.000 εξουσιοδοτΗσεις.

«Για να ενισχύσουμε τις δυνατότητες πρόσβασης και το επίπεδο ασφαλείας, οι χρήστες μπορούν πλέον να ταυτοποιηθούν μέσω του web-banking τους. Πιστοποιείται ο αριθμός κινητού τηλεφώνου του πολίτη για ηλεκτρονικές υπηρεσίες με αποστολή sms και επιβεβαιώνουμε κάθε συναλλαγή. Με την άυλη συνταγογράφηση, λαμβάνουμε τις ιατρικές συνταγές απευθείας στο κινητό μας. Πάνω από 405.000 πολίτες έχουν εγγραφεί στο σύστημα και έχουν εκδοθεί 1,3 εκατομμύρια άυλες συνταγές μέχρι σήμερα. Υλοποιείται μέχρι το τέλος Ιουνίου η παροχή ψηφιακών υπηρεσιών για πιστοποιητικά γέννησης, ιθαγένειας, οικογενειακής κατάστασης, ληξιαρχικών πράξεων γάμου, συμφώνου συμβίωσης και εγγυτέρων συγγενών. Η δυνατότητα αυτή παρέχεται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας που διασυνδέει αυτόματα το Μητρώο Πολιτών με το Gov.gr. Με τη διαλειτουργικότητα, όχι μόνο καταργούμε μια επίσκεψη αλλά και δεν χρειάζεται καν να μεριμνήσουμε για την ανταλλαγή στοιχείων. Το 2019 είχαμε περισσότερες από 30.000.000 κλήσεις για παροχή υπηρεσιών διαλειτουργικότητας, με ραγδαία αύξηση. Τους τελευταίους μήνες μόνο δόθηκαν νέες υπηρεσίες σε 99 φορείς του Δημοσίου, όπως για την διάθεση φορολογικής ενημερότητας.

Η τηλεργασία ήρθε για να μείνει στη Δημόσια Διοίκηση

Η τηλεργασία υπήρξε πολύτιμος σύμμαχος στη προσπάθεια επίτευξης της επιχειρησιακής συνέχειας  (business continuity) του Κράτους και της προστασίας των εργαζομένων, όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο κ. Αναγνωστόπουλος.

“Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης μερίμνησε από την πρώτη στιγμή. Οι απαιτήσεις που τέθηκαν, αλλά και οι λύσεις που δόθηκαν, ήταν πρωτόγνωρες για το Δημόσιο. Δημιουργήθηκαν, δοκιμάστηκαν και πέτυχαν καθώς τα συστήματα και οι υπηρεσίες λειτούργησαν αποδοτικά. Τίποτα όμως δεν ήταν εύκολο ή δεδομένο. Αν ανέκυπταν προβλήματα λειτουργίας θα γινόταν  ευρύτατα γνωστό. Αξίζει συνεπώς ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όσους μετείχαν στην προσπάθεια αυτή, τόσο στον δημόσιο αλλά και στον ιδιωτικό τομέα”.

Μελλοντικά βήματα

Η τηλεργασία δεν αποτελεί πανάκεια, αλλά μια καλή εναλλακτική που αξίζει να υιοθετήσουμε, συμπληρωματικά με τη φυσική παρουσία, σημείωσε ο Γενικός Γραμματέας.

«Είναι σκόπιμο όμως να συνδυαστεί με ένα νέο πλαίσιο παρακολούθησης και μέτρησης του έργου, μέσω κατάλληλων δεικτών (KPIs), με αυτοματοποιημένα εργαλεία και μετρικές. Στις ΗΠΑ, περίπου 26 εκατομμύρια εργαζόμενοι – περί το 16% του συνολικού δυναμικού – εργάζονται από απόσταση, τουλάχιστον για τμήμα του χρόνου εργασίας. Στη χώρα μας έγινε ένα πολύ θετικό ξεκίνημα, και πρέπει να το αξιοποιήσουμε».

Για τον Προσωπικό Αριθμό του Πολίτη και την ταυτοποίηση των Μητρώων

Μιλώντας για την  ταυτοποίηση των στοιχείων  των πολιτών μεταξύ των βασικών Μητρώων της Δημόσιας Διοίκησης, ο κ. Αναγνωστόπουλος τόνισε ότι « πρόκειται για ένα σύνθετο έργο που έχει προχωρήσει σε μεγάλο βαθμό με σκοπό να παρέχουμε σύνθετες υπηρεσίες. Σήμερα υφίστανται εναλλακτικοί κωδικοί ταυτοποίησης, όπως ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, ΑΔΤ, και εντοπίζουμε διαφορετικά στοιχεία πολίτη στα Μητρώα, έστω και σε περιορισμένες περιπτώσεις. Όταν αυτό όμως συμβαίνει, δεν μπορούμε να εντοπίσουμε συνολικά και με το πάτημα ενός κουμπιού τις ασφαλιστικές εισφορές και τους φόρους που κάποιος έχει καταβάλει, αν λαμβάνει επιδοτήσεις, αν άλλαξε πρόσφατα αυτοκίνητο ή αν απέκτησε ένα παιδί. Τα ζητήματα αυτά επιλύονται με τον νέο ενιαίο αριθμό που θα χρησιμοποιούμε ως πολίτες και που θα αποκαλείται Προσωπικός Αριθμός, όπως έχει αναφέρει ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κ. Πιερρακάκης. Αυτός θα είναι τα ψηφία του σημερινού ΑΦΜ. Ένας ενιαίος και μοναδικός αριθμός για τον κάθε πολίτη που θα τον συνοδεύει στη ζωή του και θα είναι το αναγνωριστικό στις συναλλαγές του με το Δημόσιο. Προκειμένου να αποδοθεί ορθά σε όλους τους πολίτες, σύντομα ολοκληρώνεται η ταυτοποίηση μεταξύ των βασικών Μητρώων, ώστε να αντιμετωπιστούν διπλοεγγραφές, ελλιπή στοιχεία και άλλα τεχνικά ζητήματα που έχουν έλθει από το παρελθόν των πληροφοριακών συστημάτων».

Δείτε τα προηγούμενα live μας

Γ. Τσακίρης, Υφυπουργός Ανάπτυξης/Επενδύσεων στο BanksLive: Έρχονται νέα χρηματοδοτικά εργαλεία για ΜμΕ

Α. Χατζηπέτρου, Αναπτυξιακή Τράπεζα, στο BanksLive!: Ξεκινά η λειτουργία του Παρατηρητηρίου Ρευστότητας

Α. Ταμβακάκης, EOS Capital Partners στο BanksLive: Που θα δοθούν τα δισεκατομμύρια του recovery fund

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here