Στο ζήτημα των «Αστικών Εμπορευματικών Μεταφορών (City logistics)» εστίασε στην ομιλία του ο κ. Μιχάλης Π. Αδαμαντιάδης, Οικονομολόγος, Εμπειρογνώμων Μεταφορών, Πρόεδρος του Ελληνικού Επιμελητηριακού Επιχειρηματικού Συνδέσμου Μεταφορών (Ε.Ε.ΣΥ.Μ), κατά τη διάρκεια του 5ου Auto Forum της ethosEvents. 

Ο κ. Αδαμαντιάδης κάνοντας αρχικά μια ιστορική διαδρομή ανέφερε ότι “ως Σύνδεσμος ιδρθήκαμε το 1995, έχουμε 27 χρόνια παρουσίας και συνεργαζόμαστε με το ΙΟΑΣ Μυλωνάς από την ίδρυσή μας”.

Εξηγώντας τον όρο των Αστικών Εμπορευματικών Μεταφορών είπε ότι πρόκειται για τις μεταφορές μέσα στις πόλεις για τον εφοδιασμό τους. “Είναι ένας κλάδος ταχύτατα αναπτυσσόμενος ο οποίος υλοποιεί το συνολικό μεταφορικό έργο μέσα στις πολεις καθημερινά. Όμως ο κλάδος αυτός σύμφωνα με τον κ. Αδαμαντιάδη συμβάλλει και αυτή στο κυκλοφοριακό πρόβλημα. “Οι εμπορευματικές μεταφορές είτε ξεκινούν ή καταλήγουν σε πόλεις. Κατά συνέπεια, δημιουργούν αρκετά προβλήματα πουανησυχούν και τους μεταφορείς αλλά και του πολίτες. Βασικό ζητούμενο είναι οι υπηρεσίες υψηλού επιπέδου και ήτοι δυνατόν λιγοτερο κόστος και συνέπειες”. Εν συνεχεία αναφέρθηκε στα οφέλη του κλάδου αλλά και τις επιπτώσεις, τα προβλήματα και τις πιθανές τους λύσεις που μπορούν να δοθούν:

 

Ο κ. Αδαμαντιάδης παρουσίασε την τρομακτική αύξηση κατά 200% που παρατηρήθηκε στον κλάδο την περίοδο έναρξης των μέτρων κατά της covid-19. “Πρόκειται για ένα παγκόσμιο φαινόμενο, όπως και η άνοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου. Παρατηρήθηκαν καθυστερήσεις, χαμένα εμπορεύματα, υπήρξαν μη αξιόπιστοι συνεργάτες, αδυναμία ενημέρωσης των πελατών, αδυναμία των τηλέφωνικών κέντρων να λάβουν και να εξυπηρετήσουν τα τηλεφωνήματα πελατών”, είπε. 

Εν συνεχεία απαρίθμησε τα στοιχεία της ευρωπαϊκής εμπειρίας στον τομέα των City Logistics. “Υπάρχει πλούσια ευρωπαική εμπειρία στις εφαρμογές City Logistics” ανέφερε λέγοντας ότι στην Ευρώπη παρατηρείται:

-Υπάρχει πλούσια ευρωπαϊκή εμπειρία στις εφαρμογές City Logistics. 

-H αντικατάσταση οχημάτων και τρόπων μεταφοράς με οχήματα πιο φιλικά στο περιβάλλον, όπως τρίκυκλα, δίκυκλα, ακόμη και πεζοί διανομείς. 

-Δημιουργία ζωνων χαμηλών ρύπων- όπως στο Λονδίνο όπου σε λίγο θα έχουν δημιουργηθεί τρεις διαφορετικές κατηγορίες ζωνών. Επιβάλλονται επίσης αντικίνητρα, ανάλογα με την κατηγορία του αυτοκινήτου που κυκλοφορεί.

-Παράδοση εκτός ωρών αιχμής. Προκύπτουν όμως από αυτό το μέτρο θέματα ωραρίου εργαζομένων. 

-Πληρότητα φόρτωσης χρησιμοποιούμενων οχημάτων  διανομής, που προϋποθέτει τη δημιουργία ειδικών κέντρων που στην Ελλάδα ονομάζονται Αστικά Κέντρα Ενοποίησης Εμπορευμάτων (ΑΚΕΕ) και Εμπορευματικών Κέντρων για μικρότερες παραδόσεις αλλά με πλήρη φόρτωση. Όλα αυτά σύμφωνα με τον κ. Αδαμαντιάδη απαιτούν συνέργεια, μια λέξη που “φοβάται” η Ελλάδα. “Μια αποστολή σε πολλούς παραλήπτες” είναι το concept, σύμφωνα με τον κ. Αδαμαντιάδη.

-Συντονισμός παραδόσεως με τη βοήθεια ηλεκτρονικών εργαλείων

-Παρατηρητήριο αστικών ροών. 

Σχετικά με την εικόνα των City Logistics στην Ελλάδα ανέφερε ότι λειτουργεί ακόμη και σήμερα “αποσπασματικά. Ειδικότερα:

 

Δείτε στο παρακάτω link ολόκληρη την παρουσίαση

City Logistics 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ