Γράφει η «ξενοδόχος»
- Ο Tουρισμός δε θα πρέπει να θεωρείται δεδομένος. Οι διεθνείς εξελίξεις «τρέχουν» και αλλάζουν συνεχώς, επομένως οι συνθήκες είναι ευμετάβλητες.
Την άποψη αυτή εξέφρασε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων κ. Γιάννης Ρέτσος στο περιθώριο της εκδήλωσης της Marketing Greece για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας, ο οποίος, μετά το πρώτο εξάμηνο της κυβέρνησης ζητεί «στρατηγική αντιμετώπιση του τουρισμού», ο οποίος θα πρέπει να πάρει τη θέση του που του ανήκει, ως ένας από τους σημαντικότερους κλάδους της ελληνικής οικονομίας.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΤΕ, η πρόσφατη εγκύκλιος για την έκπτωση από το φόρο εισοδήματος επισφαλών απαιτήσεων τουριστικών επιχειρήσεων από την Thomas Cook, αποτελεί δικαίωση των προσπαθειών και της πίεσης που ασκήσαμε προς κάθε κατεύθυνση και η κυβέρνηση πράγματι ανταποκρίθηκε. Ωστόσο, συνολικά ο κλάδος θα πρέπει να ‘’χτιστεί’’ και στρατηγικά, σύμφωνα με τους τουριστικούς φορείς.
Για το 2020 κι εφεξής, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται από τους επιτελείς του ΣΕΤΕ και την ίδια την Marketing Greece, σύμφωνα με τη διευθύνουσα σύμβουλο της Marketing Greece κ. Ιωάννα Δρέττα σε θέματα περιβάλλοντος και αειφορίας για όλους τους προορισμούς ανά την Ελλάδα, ακόμη και τους λιγότερο προβεβλημένους.
Από πλευράς του υπουργείου Τουρισμού υπάρχει συγκρατημένη αισιοδοξία για τη σεζόν του 2020, με το πρόγραμμα προβολής να έχει ήδη ξεκινήσει, ενώ ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί, σύμφωνα με τον υπουργό κ. Χάρη Θεοχάρη και στα νησιά που δέχονται το βάρος του μεταναστευτικού.
Xθες ο υπουργός Τουρισμού είχε συνάντηση με το νέο υπουργό Μετανάστευσης και Ασύλου, κ. Νότη Μηταράκη. Θέμα συζήτησης ήταν η τουριστική προβολή των νησιών που έχουν σηκώσει το βάρος του μεταναστευτικού ζητήματος, τόσο μέσω του προγράμματος «Αλληλεγγύη» όσο και μέσω του Ε.Ο.Τ.
Οι δύο υπουργοί συμφώνησαν στην άμεση στήριξη της εικόνας των συγκεκριμένων περιοχών και στην ανάγκη χρηματοδότησης της καμπάνιας που ήδη σχεδιάζεται από το πρόγραμμα «Αλληλεγγύη».