Γράφει η «ξενοδόχος»

Δεν είναι άπιαστος ο στόχος για τον ελληνικό τουρισμό να φτάσει τα επίπεδα εσόδων του 2019, ανέφερε χθες ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων κ. Γιάννης Ρέτσος, με το ουκρανικό ζήτημα να έχει φέρει ‘’πάγωμα’’ στις κρατήσεις, όχι όμως και ακυρώσεις.

 

  • «Η εξέλιξη των κρατήσεων για το 2022 ήταν πολύ θετική στην αρχή του έτους και σε αυτό βοήθησαν, εκτός από το καλό κλίμα στο εξωτερικό και κινήσεις που έγιναν και εσωτερικά στη χώρα, όπως π.χ. με την απόφαση για κατάργηση της φόρμας PLF από τα μέσα Μαρτίου, την ιδιαίτερη αντιμετώπιση των ταξιδιωτών από Αμερική, Καναδά και Αυστραλία με ειδικές προβλέψεις κ.ο.κ.. Όλα αυτά είχαν δημιουργήσει μία πολύ καλή δυναμική σε όλες τις περιοχές της χώρας, ακόμη και στα αστικά κέντρα που εξακολουθητικά, όπως έχει φανεί μέσα στην πανδημία υστερούν έναντι των νησιών. Και πλέον από το Φεβρουάριο είχαμε το νέο απροσδόκητο που μας συντάραξε όλους, καταρχάς για λόγους ανθρωπιστικούς, πέρα από την όποια τουριστική επίπτωση»

, επεσήμανε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ στην ενημέρωση προς τους δημοσιογράφους προσθέτοντας ωστόσο ότι ο κλάδος διαθέτει προσαρμοστικότητα και αντοχές μεγάλες και το έχει αποδείξει τόσο στη δημοσιονομική όσο και στην υγειονομική κρίση.

 

  • « Εξακολουθητικά -κι ο πόλεμος να μην είχε γίνει θα ήμασταν ούτως ή άλλως σε μία ακόμη χρονιά Covid- 19. Aυτό σημαίνει ότι θα είχαμε και πάλι κρατήσεις της τελευταίας στιγμής, έστω κι αν σε μικρότερο βαθμό σε σύγκριση με πρίν. Το ‘’πάγωμα’’ πάντως των κρατήσεων δε σημαίνει ότι θα ανατρέψει και τη χρονιά. Η άποψή μας είναι ότι αν οι εχθροπραξίες σταματήσουν το επόμενο διάστημα -κι ελπίζουμε το συντομότερο- θα δούμε μία πολύ έντονη επαναφορά των κρατήσεων. Ο τουρισμός είναι ψυχολογία κι ένας πόλεμος πάντα επηρεάζει αρνητικά. Ωστόσο, από την άλλη πλευρά, η επιθυμία του κόσμου να ταξιδέψει είναι πολύ έντονη κι αυτό, αν σταματήσουν οι εχθροπραξίες, μπορεί να επανέλθει ακόμη και πιο έντονα, βελτιωμένα».

 

Οσον αφορά τις επιμέρους αγορές αυτή την στιγμή, η Βρετανία δείχνει σημαντική δυναμική- άλλωστε ήταν και η πρώτη χώρα που ήρε τους περιορισμούς- κι από τη Σκανδιναβία επίσης είναι καλή η δυναμική.

Από την πρώτη αγορά για την Ελλάδα αυτή της Γερμανίας,  φαίνεται ότι υπάρχει μία σχετική καθυστέρηση στις κρατήσεις:

Οι Γερμανοί είναι πιο συντηρητικοί- όπως έχει φανεί και μέσα στην πανδημία- λόγω και της οικονομικής επίπτωσης του πολέμου που έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο στους Γερμανούς σε σύγκριση με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους.

Επιπλέον, εξελίσσεται πολύ καλά και η δυναμική από ΗΠΑ με πολλές πτήσεις στο θερινό πρόγραμμα των αεροπορικών σε καθημερινή βάση, ακόμη και διπλές πτήσεις μέσα σε μία ημέρα στους θερινούς μήνες.

  • “Η αμερικανική αγορά βέβαια, θα πρέπει να πούμε εδώ ότι επηρεάζεται πολύ και από τους πολέμους. Μας προβληματίζει η πολωνική αγορά, που είναι επίσης από τις σημαντικές για τη χώρα και υφίσταται τον μεγάλο αντίκτυπο από την ουκρανική κρίση.”

Σύμφωνα με τον κ. Ρέτσο, το πρόβλημα δεν είναι τόσο ο πόλεμος όσο ο πληθωρισμός που δημιουργεί μεγαλύτερη ανησυχία,

  • «σε επίπεδα που δεν τα θυμόμασταν τα προηγούμενα χρόνια σε Ευρώπη και Αμερική. Ακρίβεια, αύξηση στα είδη πρώτης ανάγκης, διαταραχή της εφοδιαστικής αλυσίδας δημιουργούν ένα μίγμα ιδιαίτερο και περίεργο. Αρα μας ανησυχούν περισσότερο οι επιπτώσεις στην αγοραστική δύναμη των Ευρωπαίων και των αγορών πέραν του Ατλαντικού.
  • Πόσο θα επηρεάσουν φέτος αυτές οι παράμετροι τον κλάδο; Αυτό θα το δούμε περισσότερο το 2023. Κι αυτό γιατί, σε μία προσπάθεια να ερμηνεύσουμε την εμπειρία των τελευταίων ετών, για πρώτη φορά ο μέσος Ευρωπαίος κατάφερε να αποταμιεύσει. Αρα το εισόδημα σε συνδυασμό με την ψυχολογία μπορεί να υπερκεράσει φέτος την πραγματική ακρίβεια και τον υψηλό πληθωρισμό και να φανεί περισσότερο στο απώτερο μέλλον, εφόσον αυτά τα φαινόμενα συνεχιστούν.
  • Η εικόνα αυτή κάνει πολύ δύσκολες τις προβλέψεις. Φέτος στην αρχή της χρονιάς λέγαμε ότι θα μπορούσαμε να πλησιάσουμε τα νούμερα του 2019. Ως στόχος, αυτά τα νούμερα δεν έχουν χαθεί ολοκληρωτικά και θα περιμένουμε να δούμετο επόμενο διάστημα. Ο ελληνικός τουρισμός έχει δείξει ότι μπορεί να προσαρμόζεται στα δεδομένα, να αντιμετωπίζει προβλήματα και να βγαίνει νικητής».

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ