Ο νόμος για Ρύθμιση Οφειλών & Παροχή 2ης Ευκαιρίας – Νέος Πτωχευτικός Νόμος ήταν το αντικείμενο συζήτησης του πρώτου πάνελ του NPL Summit 2021.
Στο PANEL Ι με συντονιστή τον κ. Γιάννη Μούργελα, Νομικός Σύμβουλος, Ελληνική Ένωση Τραπεζών συμμετείχαν οι ομιλητές κ.κ. Θεώνη Αλαμπάση, Προϊσταμένη Τμήματος Νομικής Υποστήριξης, Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, Υπουργείο Οικονομικών, Σπύρος Ανδρίτσος, Νομικός Σύμβουλος της Ένωσης Εταιρειών Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις (ΕΕΔΑΔΠ), Φώτης Κουρμούσης, Ειδικός Γραμματέας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, Υπουργείο Οικονομικών, Μιχάλης Μητσόπουλος, Διευθυντής Τομέα Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος και Ρυθμιστικών Πολιτικών, ΣΕΒ.
Ο κ. Κουρμούσης, Ειδικός Γραμματέας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, από την μεριά του επεσήμανε πως ο πτωχευτικός νόμος κλήθηκε να αντιμετωπίσει τρία συγκεκριμένα ζητήματα.
Πρώτον να βοηθήσει νοικοκυριά και επιχειρήσεις στο πρόβλημα της υπερχρέωσης, δεύτερον να λυθεί τα εθνικό πρόβλημα του ιδιωτικού χρέους που επιβαρύνει τη χώρα μας και τρίτον να υπάρξουν αποτελεσματικά εργαλεία ώστε να εναρμονιστεί η χώρα μας πλήρως με το ευρωπαϊκό νομοθετικό πλαίσιο.
«Ο νόμος έπρεπε να επιλύσει πολλαπλά προβλήματα. Πρώτον υπήρχαν διάσπαρτοι νόμοι και όχι ένας ενιαίος νόμος. Υπήρχαν δηλαδή επικαλύψεις και κάποιος ήταν στο πεδίο εφαρμογής δυο νόμων. Δεύτερον μολονότι έδιναν προσωρινές λύσεις ήταν έκτακτα μέτρα και ανακούφιζαν προσωρινά το πρόβλημα, διαιωνίζοντας το κατ’ ουσίαν. Οι περισσότεροι πιστωτές στη χώρα μας χρωστούσαν σε πολλούς, οπότε υπήρχε αδιέξοδο, αδυνατούσε ο οφειλέτης να ρυθμίσει όλα τα χρέη του με αποτέλεσμα να χάνει τις προθεσμίες.
Όλες επίσης οι διαδικασίες ήταν χειροκίνητες, έπρεπε κάποιος να μαζέψει ένα σωρό χαρτιά καθώς η διαδικασία δεν ήταν προγραμματισμένη και ‘μοντελοποιημένη’. Όλα αυτά οδηγούσαν χιλιάδες υποθέσεις στα δικαστήρια με ένα τεράστιο στοκ υποθέσεων προς εκδίκαση με παράταση 10 έως 15 χρόνια και το πρόβλημα στην ουσία διογκωνόταν. Με το παλαιό πλαίσιο υπήρχε ένα καθεστώς κοινωνικής αδικίας καθώς δε μπορούσαμε να διαχωρίσουμε τον αληθινά οικονομικά ευάλωτο οφειλέτη από τον στρατηγικό κακοπληρωτή».
Δείτε επίσης:
Οι κακόπιστοι οφειλέτες βρήκαν καταφύγιο στην πανδημία
Η πρώτη επιτυχία του NPL Summit 2021. Παράταση περιθωρίου προς τους Servicers
Α. Μπης στο NPL Summit: Το αποτύπωμα της Intrum στην ελληνική αγορά