Εννιά ήταν οι Μούσες, πιο διάσημη έμελλε να γίνει η Κλειώ, από τότε που έδωσε το όνομά της στο μικρομεσαίο μοντέλο της Renault!
Του Τάκη Πουρναράκη
Την Βραυρώνα επέλεξε η Teoren Motors για την πανελλήνια παρουσίαση του νέου Renault Clio. Πρόκειται για την 5η γενιά του παγκόσμιου best seller που έχει ξεπεράσει από το 1990 έως σήμερα τα 15 εκ. πωλήσεις. Πρόκειται για το πιο καλοπουλημένο μοντέλο στην ιστορία της γαλλικής φίρμας.
Σχεδιασμένο με γνώμονα την «εξέλιξη, επανάσταση», το νέο Renault Clio διαθέτει ώριμη σχεδίαση αμαξώματος και πλήρως ανασχεδιασμένο εσωτερικό. Με πιο σμιλευμένες γραμμές και ξεκάθαρο εμπρός μέρος με το ρόμβο να δεσπόζει, το νέο Clio έχει ταυτότητα. Στο εσωτερικό είναι αντιληπτή η ποιότητα των υλικών, η συναρμογή αυτών, αλλά και η σύγχρονη τεχνολογία. Αυτά συντελούν σε χρηστικότητα και άνεση. Το Clio είναι ένα σύμβολο, για τη γαλλική φίρμα που ενισχύθηκε με πιο μοντέρνα και πιο κομψά στοιχεία. Παράλληλα, το εσωτερικό υποβλήθηκε σε σημαντική ανανέωση με αναβάθμιση στην ποιότητα κατασκευής του, περισσότερη προσοχή στη λεπτομέρεια, αλλά και πιο σύγχρονη τεχνολογία.
Αξίζει να τονίσουμε πως το Clio με μήκος 4m και χώρος αποσκευών στα 391lt μπορεί κάλλιστα να παίξει το ρόλο μοναδικό αυτοκινήτου μιας τετραμελούς οικογένειας, όπως τον έπαιζε πριν 15 χρόνια το Megane.
Παρατηρώντας το απέξω έχεις την αίσθηση πως ο σχεδιαστής έχει χρησιμοποιήσει εκατοντάδες ρόμβους διαφορικού μεγέθους. Στο μπροστινό μέρος, το καπό ενσωματώνει ένα μοτίβο που χαρίζει κίνηση. Η μάσκα είναι μεγαλύτερη και ο προφυλακτήρας πιο έντονος ειδικά στην περιοχή του κεντρικού αεραγωγού. Οι τροχοί 17 ιντσών προσδίδουν στην δυναμική εμφάνιση η κεραία/πτερύγιο και τα φώτα LED δίνουν τον τόνο. Συνολικά, είναι διαθέσιμο σε 11 χρώματα ανάμεσά τους και καινούργια όπως: Valencia Orange, Vison Brown, Celadon Blue.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό η ποιοτική αίσθηση είναι το πρώτο που σημειώνεις. Το δεύτερο είναι η εργονομία της θέσης οδήγησης με το «Smart Cockpit» του νέου Clio να επικεντρώνεται στον οδηγό. Εξοπλισμένο με μια από τις πιο μεγάλες οθόνες της κατηγορίας, καθιστά εύκολο των χειρισμό. Η οθόνη αφής 9,3’’ του συστήματος multimedia, είναι η μεγαλύτερη που έχει εξοπλίσει ποτέ κάποιο μοντέλο της Renault. Αυτό το κάθετα διαμορφωμένο tablet με την κοίλη οθόνη, συγκεντρώνει όλες τις λειτουργίες multimedia, infotainment και πλοήγησης. Στην ίδια λογική και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, με οθόνη TFT που περιλαμβάνει ακόμα και προβολή του συστήματος πλοήγησης.
Το ταμπλό είναι χωρισμένο σε 3 επίπεδα: το άνω επίπεδο και το μεσαίο είναι καλυμμένα με μαλακό πλαστικό υψηλής ποιότητας ενώ το κατώτερο έχει πιο χρηστικά στοιχεία, όπως το ντουλαπάκι του συνοδηγού. Τα καθίσματα του νέου Renault Clio προσφέρουν καλύτερη στήριξη, αφού διαθέτουν μεγαλύτερη έδρα, και σχήμα που «αγκαλιάζει» καλύτερα το σώμα. Παράλληλα, είναι πιο εργονομικά και πιο εύκολα στη χρήση, καθώς τα χειριστήριά τους είναι τοποθετημένα σε πιο βολικά σημεία. Ο κάτοχος μπορεί να διαμορφώσει το αυτοκίνητο, αξιοποιώντας ένα εύρος πακέτων εξατομίκευσης, με 8 θέματα εσωτερικής διακόσμησης και με κρυφό φωτισμό, σε 8 διαφορετικές αποχρώσεις.
Κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου
Το Clio διατίθεται με ευρεία γκάμα υπερτροφδοτούμενων βενζινοκινητήρων, πετρελαιοκινητήρων. Στη βάση της γκάμας υπάρχει ο ατμοσφαιρικός 3κύλινδρος κινητήρας 1.0 SCe με ισχύ 75ίππων. Για πρώτη φορά στη γκάμα της Renault, ο νέος 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.0 TCe με 100 ίππους και 160Nm ροπής. Ο κινητήρας TCe 100 αρχικά θα διατίθεται στο Νέο CLIO με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Στη συνέχεια θα ακολουθήσει και μία έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο τελευταίας γενιάς X-TRONIC. Ο κινητήρας 1.3 TCe GPF τοποθετείται για πρώτη φορά στο Clio: με 130 ίππους και 240Nm ροπής, συνδυάζεται αποκλειστικά με 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC. Υπάρχει και πετρελαιοκινητήρας 1.5 Blue dCi, αναβαθμισμένος στα νέα πρότυπα εκπομπών ρύπων. Διαθέτει καταλυτικό μετατροπέα (SCR) για τα οξείδια αζώτου (NOx) και διατίθεται σε δύο εκδόσεις: 85 ίππων / 220Nm ροπής, 115 ίππων / 260 Nm. ροπήςΕπιπρόσθετα, και για πρώτη φορά στο Groupe Renault, από το 2020 το Νέο CLIO θα διατίθεται και με το υβριδικό σύστημα κίνησης με την ονομασία E-TECH.
Πέντε αστέρια στο Euro NCAP
Το Clio διαθέτει πλήρη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης στους τομείς της οδήγησης, παρκαρίσματος και ασφάλειας. Το Clio κατέκτησε τη διάκριση των 5 αστέρων στις δοκιμές ασφαλείας του οργανισμού Euro NCAP: Bέλτιστη δομική ακαμψία, ανασχεδιασμένη δομή καθισμάτων, και προεντατήρες. Στα καινούργια συστήματα συμπεριλαμβάνονται: οι κάμερες 360° και το σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση ποδηλάτων και πεζών.
Οδηγώντας το για λίγη ώρα πέριξ της Βραυρώνας αποκομίσαμε μια πρώτη αίσθηση ενός ποιοτικού, άνετου, κομψού αυτοκινήτου που μπορεί να συνδυάσει με επιτυχία τις αστικές μετακινήσεις με τα ταξίδια. Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το νέο 3κυλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.0lt/100PS. Πρώτα απ’ όλα δεν καταλαβαίνεις ότι είναι 3κυλινδρος, η ομοιογένεια και η σταθερή ροπή σε όλο το φάσμα στροφών είναι τα δυνατά του σημεία. Περισσότερα όμως μετά την εκτενή μας δοκιμή.
Οι άνθρωποι της Renault κάνουν λόγο για το καλύτερο Clio που κατασκεύασαν ποτέ. Δεν ξέρουμε αν έχουν δίκιο ή όχι. Στην πρώτη μας επαφή παρότι εξαντλήσαμε την αυστηρότητά μας δεν βρήκαμε κάτι για να αντικρούσουμε τον ισχυρισμό τους, τουναντίον!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA Renault Clio 1.0lt/100PS
Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 100PS/ 5.000 rpm
Ροπή: 16,2 kgm/2750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11,8 sec
Τελική ταχύτητα: 187 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4,1 lt/100 km (WLTP)
Βάρος: 1.178 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.050/1.798/1.440 mm
Μεταξόνιο: 2.583 mm
Χώρος αποσκευών: 391 lt
Εκπομπές CO2: 100 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 90 €
Τιμή: από 14.690€