Οι παγκόσμιες αεροπορικές εταιρείες μπορεί να καταγράψουν απώλειες εσόδων ύψους έως και 113 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ανακοίνωσε σήμερα η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA).

Σύμφωνα με την IATA, η παγκόσμια απώλεια εσόδων για την επιχειρήσεις μεταφοράς επιβατών για το 2020 ενδέχεται να κυμανθεί από $63 δις (σε ένα σενάριο όπου το COVID-19 περιλαμβάνεται στις τρέχουσες αγορές με πάνω από 100 περιπτώσεις από τις 2 Μαρτίου) έως και $113 δις δολάρια (σε ένα σενάριο με ευρύτερη διάδοση του COVID -19). Ωστόσο, όπως σημειώνει ο διεθνής οργανισμός, “δεν υπάρχουν ακόμη διαθέσιμες εκτιμήσεις για τον αντίκτυπο στις εργασίες φορτίου”.

Η προηγούμενη ανάλυση της IATA (που εκδόθηκε στις 20 Φεβρουαρίου 2020) έδειχνε απώλεια στα έσοδα της τάξης των 29,3 δισεκατομμύρια δολάρια με βάση ένα σενάριο που θα έβλεπε τον αντίκτυπο του COVID-19 σε μεγάλο βαθμό στις αγορές που συνδέονται με την Κίνα. Από τότε, ο ιός έχει εξαπλωθεί σε περισσότερες από 80 χώρες και οι μελλοντικές κρατήσεις έχουν επηρεαστεί σοβαρά σε διαδρομές πέρα ​​από την Κίνα.

Οι χρηματοπιστωτικές αγορές έχουν αντιδράσει έντονα. Οι τιμές των μετοχών των αεροπορικών εταιρειών μειώθηκαν σχεδόν κατά 25% από την έναρξη της επιδημίας, πτώση κατά 21 ποσοστιαίες μονάδες, ήτοι μεγαλύτερη από την πτώση που σημειώθηκε σε παρόμοιο σημείο κατά την κρίση SARS του 2003. Σε μεγάλο βαθμό, η πτώση αυτή ήδη προκαλεί σοκ για τα έσοδα της βιομηχανίας, μεγαλύτερη από την προηγούμενη ανάλυση.

Για να ληφθεί υπόψη η εξελισσόμενη κατάσταση με το COVID-19, η IATA υπολόγισε τον πιθανό αντίκτυπο στα έσοδα των επιβατών με βάση δύο πιθανά σενάρια:

Σενάριο 1: Περιορισμένη διάδοση

Σημείωση: Τα στοιχεία για τις απώλειες εσόδων δεν είναι πρόσθετα λόγω επικαλύψεων ορισμένων αγορών, π.χ. τα έσοδα για την Κίνα και τη Γερμανία περιέχουν και τα δύο έσοδα για την αγορά Κίνας-Γερμανίας. Τα έσοδα είναι έσοδα βασικού ναύλου για όλες τις αεροπορικές εταιρείες που πετούν προς, από και εντός της χώρας.

Αυτό το σενάριο περιλαμβάνει αγορές με περισσότερες από 100 επιβεβαιωμένες περιπτώσεις COVID-19 (από τις 2 Μαρτίου) που παρουσιάζουν απότομη κάμψη ακολουθούμενη από ένα προφίλ ανάκαμψης σχήματος V. Επίσης εκτιμά ότι η εμπιστοσύνη των καταναλωτών σε άλλες αγορές (Βόρεια Αμερική, Ασία και Ειρηνικός και Ευρώπη) μειώνεται.

Οι αγορές που υπολογίστηκαν σε αυτό το σενάριο και η προβλεπόμενη πτώση του αριθμού των επιβατών, λόγω του COVID-19, έχουν ως εξής: Κίνα (-23%), Ιαπωνία (-12%), Σιγκαπούρη (-10% -14%), την Ιταλία (-24%), τη Γαλλία (-10%), τη Γερμανία (-10%) και το Ιράν (-16%). Επιπλέον, η Ασία (εκτός της Κίνας, της Ιαπωνίας, της Σιγκαπούρης και της Νότιας Κορέας) αναμένεται να σημειώσει πτώση της ζήτησης κατά 11%. Η Ευρώπη (εκτός της Ιταλίας, της Γαλλίας και της Γερμανίας) θα μειώσει τη ζήτηση κατά 7% και η Μέση Ανατολή (εκτός του Ιράν) θα μειώσει τη ζήτηση κατά 7%.

Σε παγκόσμια κλίμακα, αυτή η πτώση της ζήτησης μεταφράζεται σε μια παγκόσμια απώλεια εισοδήματος επιβατών κατά 11%, ίση με 63 δισεκατομμύρια δολάρια. Η Κίνα θα αντιπροσωπεύει περίπου 22 δισεκατομμύρια δολάρια αυτού του συνόλου. Οι αγορές που συνδέονται με την Ασία (συμπεριλαμβανομένης της Κίνας) θα αντιστοιχούσαν σε 47 δισεκατομμύρια δολάρια αυτού του συνόλου.

Σενάριο 2: Εκτεταμένη διάδοση

Αυτό το σενάριο εφαρμόζει παρόμοια μεθοδολογία, αλλά σε όλες τις αγορές που έχουν επί του παρόντος 10 ή περισσότερες επιβεβαιωμένες περιπτώσεις COVID-19 (από τις 2 Μαρτίου). Το αποτέλεσμα είναι μια απώλεια 19% των παγκόσμιων επιβατικών εσόδων, που ισοδυναμεί με 113 δισεκατομμύρια δολάρια. Από οικονομική άποψη, θα ήταν σε κλίμακα ισοδύναμη με αυτή που γνώρισε η βιομηχανία στην παγκόσμια οικονομική κρίση.

Οι περιοχές της Αφρικής και της Λατινικής Αμερικής / Καραϊβικής δεν περιλαμβάνονται ρητά σε αυτή την ανάλυση βάσει της αγοράς, επειδή προς το παρόν δεν υπάρχουν χώρες σε καμία από τις δύο περιφέρειες με τουλάχιστον 10 περιπτώσεις COVID-19.

Μείωση

Οι τιμές του πετρελαίου έχουν μειωθεί σημαντικά (- $ 13 / βαρέλι Brent) από την αρχή του έτους. Αυτό θα μπορούσε να μειώσει το κόστος μέχρι το ποσό των 28 δισεκατομμυρίων δολαρίων στον προϋπολογισμό για το καύσιμα του 2020 (επιπλέον των εξοικονομήσεων που θα επιτύγχανε λόγω μειωμένων λειτουργιών), γεγονός που θα έδινε κάποια ανακούφιση αλλά δεν θα μείωνε σημαντικά τις καταστροφικές συνέπειες που έχει το COVID-19 ζήτηση. Πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι οι πρακτικές αντιστάθμισης θα αναβάλουν τον αντίκτυπο αυτό για πολλές αεροπορικές εταιρείες.

Επίπτωση

“Η σειρά των γεγονότων ως αποτέλεσμα του COVID-19 είναι σχεδόν χωρίς προηγούμενο. Σε λίγο περισσότερο από δύο μήνες, οι προοπτικές της βιομηχανίας σε μεγάλο μέρος του κόσμου έχουν πάρει μια δραματική στροφή προς το χειρότερο. Δεν είναι σαφές πώς θα αναπτυχθεί ο ιός, αλλά αν βλέπουμε τον αντίκτυπο που έχει σε λίγες αγορές και απώλειες εσόδων 63 δισεκατομμυρίων δολαρίων ή έναν ευρύτερο αντίκτυπο που οδηγεί σε απώλεια εσόδων ύψους 113 δισεκατομμυρίων δολαρίων, πρόκειται για κρίση.

“Πολλές αεροπορικές εταιρείες μειώνουν την παραγωγική τους ικανότητα και λαμβάνουν μέτρα έκτακτης ανάγκης για τη μείωση του κόστους. Οι κυβερνήσεις πρέπει να το λάβουν σοβαρά υπόψιν τους αυτό. Οι αεροπορικές εταιρείες καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να επιβιώσουν, καθώς εκτελούν το ζωτικό έργο της σύνδεσης των οικονομιών του κόσμου. Καθώς οι κυβερνήσεις αναζητούν μέτρα τόνωσης, ο κλάδος των αεροπορικών εταιρειών θα χρειαστεί να εξετάσουν μέτρα ανακούφισης για φόρους, χρεώσεις και κατανομή διαθέσιμων χρόνων. Αυτές είναι κρίσιμες στιγμές “, δήλωσε ο Alexandre de Juniac, Γενικός Διευθυντής και Διευθύνων Σύμβουλος της IATA.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here