M’ ένα βαρύ πρόστιμο 125 εκατ. Ευρώ τιμωρήθηκε ο Ιταλικός Οίκος Οπτικών Ειδών Luxoticca από την Γαλλική Αντιμονοπωλιακή Αρχή.
Η Δια-Αλπική Αρχή επέβαλε το πρόστιμο των 125 εκατομμυρίων γιατί ο Ιταλικός Οίκος Luxottica (που τώρα συγχωνεύεται με τον Γαλλικό κολοσσό Essilor), επέβαλε συγκεκριμένες τιμές λιανικής στη Γαλλία σε οπτικούς οίκους ενώ παράλληλα απαγόρευσε την πώληση προϊόντων του στο Διαδίκτυο.
Στους οίκους LVMH και Chanel επιβλήθηκαν επίσης πρόστιμα 500.000€ και 130.000 ευρώ αντίστοιχα. Το πρώτο για τους ίδιους λόγους, το δεύτερο αποκλειστικά για την απαγόρευση των διαδικτυακών πωλήσεων.
Αυτές οι κακές πρακτικές έχουν επηρεάσει αθέμιτα τον ανταγωνισμό και πλήττουν τις «μεγάλες εθνικές εταιρείες» οπτικών, όπως οι Alain Afflelou, Krys, Grandvision ή Optical Center, εξήγησε η Επιτροπή Antitrust της Γαλλίας.
Η Luxottica, η οποία στη συνέχεια ανακοίνωσε τη συμμαχία της με την Essilor και απέκτησε κατόπιν την Grandvision, μεταξύ 2005 και 2014 επέβαλε συγκεκριμένες τιμές και αυθαίρετες εμπορικές διακρίσεις σε διανομείς ενώ τους “ενθάρρυνε” να διατηρήσουν ένα ορισμένο επίπεδο τιμών λιανικής για τα προϊόντα της:
- “για τα γυαλιά Chanel., Ray Ban, Oakley, Prada, Burberry, Bulgari, Dolce & Gabbana, Armani, Michael Kors, Miu Miu, Ralph Lauren”.
Επιπλέον, σύμφωνα με την Γαλλική Αντιμονοπωλιακή Αρχή, η Luxottica έχει συνάψει συμβάσεις διανομής
- “που ερμηνεύονται ως απαγόρευση εκπτώσεων και προώθησης στις λιανικές πωλήσεις”
και
- “επέβαλε περιορισμούς στους διανομείς για τη διαφήμιση των τιμών, την παρακολούθηση τους”
“Οι οπτικοί που επιμένουν να αγνοούν τα μηνύματα της Luxottica υποβλήθηκαν σε αντίποινα”, δήλωσε η Αντιμονοπωλιακή Aρχή.
Επιπλέον οι συμφωνίες αδειοδότησης και μεταπώλησης “απαγόρευαν την πώληση ηλεκτρονικών γυαλιών ηλίου και οπτικών πλαισίων (σκελετών)”.
Η αντίδραση της Luxottica
- “Η EssilorLuxottica “εκφράζει τη βαθιά διαφωνία της με την απόφαση της Αρχής και πιστεύει ότι η κύρωση είναι δυσανάλογη και αβάσιμη”.