Γράφει η «ξενοδόχος»

Επιμήκυνση ή και αναδιάρθρωση των μακροπρόθεσμων δανειακών υποχρεώσεων σε συνεργασία με το τραπεζικό σύστημα ζητούν οι ξενοδόχοι, μετά το ‘’θαύμα’’ του Αυγούστου που όμως δεν είναι αρκετό για να καλύψουν τις απώλειες λόγω της πανδημίας.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, κ. Γρηγόρη Τάσιο, ο κλάδος, με ζημιές από το 2020 και χωρίς προκαταβολές για το 2022,

  • «είναι από δύσκολο έως αδύνατον να καλυφθούν όλες οι ανάγκες με μια σεζόν δύο μηνών, όσο καλή κι αν είναι.
  • Ειδικά όταν μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις έχουν στο λαιμό τους τη θηλιά δανειακών υποχρεώσεων.
  • Χρειάζεται κατεπειγόντως η συνεργασία του τραπεζικού συστήματος σε δυο κατευθύνσεις προς την επιμήκυνση ή και αναδιάρθρωση των μακροπρόθεσμων δανειακών υποχρεώσεων».

Μετά την «παγωμάρα» του 2020, η τουριστική επανεκκίνηση οδηγεί σε έναν Αύγουστο, ο οποίος τουριστικά έχει την ίδια εικόνα με τον Αύγουστο του 2019, δηλαδή της καλύτερης τουριστικής χρονιάς του ελληνικού τουρισμού προ της πανδημίας.

Τα μηνύματα σε συνέχεια αυτής της επιτυχίας είναι πολλαπλά, όπως επισημαίνουν οι τουριστικοί φορείς.

Πρώτο μήνυμα είναι η παγκόσμια τάση των ανθρώπων να ταξιδέψουν μετά την εμπειρία του εγκλεισμού.

Ο τουρισμός και τα ταξίδια γίνονται κορυφαίες προτεραιότητες στα χρόνια που έρχονται.

  • «Χρειάζεται στρατηγικό σχέδιο και σωστή στόχευση για να επικοινωνήσουμε τη μοναδικότητα της χώρας μας, επενδύοντας στο brand «Ελλάδα». Χρειάζεται επίσης να αξιοποιήσουμε ακόμη πιο αποτελεσματικά τη γεωγραφική θέση της χώρας που συνδυάζει τον αεροπορικό και τον οδικό τουρισμό, αυξάνοντας εντυπωσιακά τις οδικές τουριστικές ροές προς την Ελλάδα», αναφέρει ο κ. Τάσιος.

Δεύτερο μήνυμα είναι η ελκυστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και η ανθεκτικότητά του ακόμη και μέσα σε ένα δύσκολο καλοκαίρι, με την πανδημία να είναι ακόμη εδώ και με τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης να γίνονται όλο και πιο ορατές. Παρ’ όλα αυτά, σχεδόν σε όλους τους τουριστικούς προορισμούς της χώρας, έρχονται στην επιφάνεια τα σοβαρά προβλήματα υποδομών. Διακοπές ρεύματος και νερού. Διαχείριση λυμάτων. Ακατάλληλο επαρχιακό οδικό δίκτυο.

  • «Ο κατάλογος είναι μακρύς και πρέπει να υπάρξει συντονισμένη δράση του κράτους, των τοπικών φορέων και της ιδιωτικής πρωτοβουλίας για την υλοποίηση ενός εθνικού σχεδίου υποδομών.
  • Το μεγάλο στοίχημα στα χρόνια που έρχονται και από το οποίο θα κριθεί τελικά και η επιτυχία του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης «Ελλάδα 2.0» είναι μόνιμοι κάτοικοι και επισκέπτες να έχουν τη δυνατότητα να ζουν ποιοτικά και με ασφάλεια, παρά τις όποιες αβεβαιότητες των προκλήσεων που θα εξακολουθούν να υπάρχουν».

Τρίτο μήνυμα είναι η εμπιστοσύνη που χτίζει η ελληνική φιλοξενία.

«Η μεγάλη πλειοψηφία των ξενοδοχείων της χώρας είναι μικρές και μεσαίες οικογενειακές επιχειρήσεις που πάνω απ’ όλα χτίζουν ανθρώπινες σχέσεις με τους πελάτες τους. Δημιουργούν διαχρονικές φιλίες», αναφέρει ο κ. Τάσιος.

Αυτή η εμπιστοσύνη είναι ένα υπερπολύτιμο κεφάλαιο για τον ελληνικό τουρισμό και οι ξενοδόχοι σε όλη την Ελλάδα το προστάτευσαν αποτελεσματικά με την αυστηρή τήρηση των πρωτοκόλλων και την προστασία της υγείας όλων.

Ο κλάδος θεωρεί ότι για να συνεχίσουν οι ξενοδόχοι να δημιουργούν μια αυθεντική εμπειρία φιλοξενίας σε συνθήκες ασφάλειας, πρέπει να μπορούν να πάρουν κι αυτοί μια ανάσα.

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here