της Νάντιας Σταυροπούλου

 

Σε συνέχεια προτάσεων που έχω υποβάλει με στόχο την ουσιαστική συμβολή μου και στήριξη του κυβερνητικού προγράμματος και έργου της ΝΔ, υπέβαλα και την παρούσα. Με όσους ειδικούς την συζήτησα (τ.Δντρια Τράπεζας, Στέλεχος Χρηματιστηρίου, Νομικό, Οικονομολόγο, Δημοσιογράφο), την εκτίμησαν ως ιδιαίτερα καινοτόμο, ανατρεπτική, με αποτελεσματική στόχευση στην επίλυση του προβλήματος.

“Με το σκεπτικό ότι το κράτος ίσως δεν θα πρέπει να θεωρήσει ότι επέτυχε πλήρως τον στόχο του όσον αφορά την οικονομική ανάκαμψη και ανάπτυξη της χώρας εάν μεριμνήσει και πετύχει μόνο

  • την μείωση πλεονασμάτων,
  • την μείωση φόρων,
  • την προσέλκτση επενδύσεων,
  • τις επί πλέον θέσεις εργασίας κλπ

αλλά θα πρέπει να θέσει ως στόχο και την εξυγίανση ειδικά  των μεγάλων επιχειρήσεων-εταιριών-ομίλων που ετέθησαν σε καθεστώς δυσπραγίας (ιδιαίτερα ως αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης) και την επανένταξή τους σε καθεστώς υγιούς λειτουργίας,  υπέβαλα προ μηνός στο αρμόδιο Υπουργείο Ανάπτυξης, την πρόταση οτι θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα μέσω ενός πλαισίου που θα περιλαμβάνει:

Την θέσπιση σχετικής Νομοθεσίας, με την οποία θα δίνεται η δυνατότητα:

  • αξιοποίησης της τεχνογνωσίας, του εξοπλισμού κλπ που διαθέτουν οι μεγάλες επιχειρήσεις που ετέθησαν σε καθεστώς δυσπραγίας, και σύμπραξης στο πλαίσιο εξυγίανσής τους με ενδιαφερόμενους επενδυτές, με σκοπό την υλοποίηση αναπτυξιακών έργων προς όφελος της χώρας μας.

Τα έργα αυτά μπορεί να είναι πχ έργα υποδομής (δρόμοι, αεροδρόμια, λιμάνια, μαρίνες, ξενοδοχεία κλπ) στα οποία μπορούν να συμπράξουν εταιρείες κατασκευαστικές με ειδικά κίνητρα για τους επενδυτές.

Το κράτος μπορεί να αντιμετωπίσει αυτές τις συμπράξεις όπως τα κόκκινα δάνεια των τραπεζών, μόνο που στην περίπτωση αυτή, το πλεονέκτημα είναι οτι πέρα από το εξαγοραζόμενο χρέος σε καλύτερη τιμή, (αφαίρεση τόκων και κούρεμα χρέους), ο επενδυτής επιπλέον κερδίζει αξιοποιώντας τον υπάρχοντα εξοπλισμό και την τεχνογνωσία  (την οποία η τράπεζα δεν μπορεί ούτε να αποτιμήσει ούτε να αξιοποιήσει).

Έτσι, ο επενδυτής α) απαλλάσσεται από το κόστος του εξοπλισμού και της τεχνογνωσίας, τα οποία προσφέρει ο αυμπράττων επιχειρηματίας ως υπεργολάβος για όσο διάστημα διαρκεί η σύμπραξη και έως την επανένταξή του στο καθεστώς υγιούς επιχειρηματικότητας και β)του δίνεται η δυνατότητα να επιτύχει σε συντομότερο χρόνο την ολοκλήρωση του έργου, άρα να φθάσει πιο νωρίς στον χρόνο απόσβεσης του επενδυτικού του κεφαλαίου.

Εξειδικευμένοι Σύμβουλοι Επιχειρήσεων θα καταρτίζουν αναλυτικά business plans όπου θα τεκμηριώνεται:

  • το απαραίτητο κεφάλαιο επένδυσης,
  • ο χρόνος υλοποίησης του έργου και ο χρόνος απόσβεσης του κεφαλαίου επένδυσης,τόσο στην περίπτωση σύμπραξης με υπεργολάβο όσο και χωρίς, καθώς και
  • ο χρόνος δυνατότητας επανένταξης του συμπράττοντα υπεργολάβου σε καθεστώς υγιούς λειτουργίας,
  • καθώς και ειδικά αναπτυξιακά προγράμματα του αρμόδιου Υπουργείου που θα υποστηρίζουν συμπράξεις επενδυτών με “κόκκινες” και ιδιαίτερα μεγάλες επιχειρήσεις-εταιρείες-ομίλους θα συμβάλλουν στο όλο εγχείρημα.

Με τον τρόπο αυτό:

  • πετυχαίνουμε την ανάπτυξη για όλους,
  • δίνουμε την δυνατότητα στο κράτος παίζοντας ρόλο αναπτυξιακό, να λύσει το πρόβλημα στην ρίζα του και όχι να το μετατοπίσει από μία τράπεζα σε μία άλλη,
  • δίνουμε την δυνατότητα στον επιχειρηματία που είναι στο “κόκκινο” να έχει και το δικαίωμα επιλογής πέρα από το καθεστώς της τράπεζας να συμπράξει με πιθανούς ενδιαφερόμενους επενδυτές με στόχο την εξυγίανσή του
  • το κράτος λειτουργεί ανταποδοτικά  για μεγάλες επιχειρήσεις-εταιρείες-ομίλους, που κάποτε ήταν κολοσσοί και προήγαγαν την οικονομία της χώρας, μεριμνώντας ώστε να επανακάμψουν οικονομικά,
  • δίνουμε την δυνατότητα οι εταιρείες αυτές να αποκαταστήσουν το όνομα και την φήμη τους,
  • οι τράπεζες λύνουν με τον καλύτερο τρόπο το πρόβλημα, καθώς το αντιμετωπίζουν το όχι συνολικά με την δημιουργία πχ μιας bad bank με όλα τα κόκκινα δάνεια, αλλά ανά περίπτωση. Δηλαδή σύμπραξη ενδιαφερόμενου  επενδυτή με κριτήριο την συνάφεια στο είδος της επένδυσης, στο οποίο έχει τεχνογνωσία ο “κόκκινος”  επιχειρηματίας
  • δημιουργούμε βάσεις υγιούς ανάπτυξης, καθώς θέτουμε ως προυπόθεση ένταξης των “κόκκινων” επιχειρήσεων στο νέο ασφαλές καθεστώς, με την εναρμόνισή τους με το νέο πλαίσιο υγιούς επιχειρηματικότητας σύμφωνα με σχετική προγενέστερη πρότασή μου, στο πλαίσιο της εταιρικής διακυβέρνησης.

Η πρόταση έχει κοινωνικό και  οικονομικό όφελος καθώς:

  • συμβάλλει σε μεγαλύτερο βαθμό και συντομότερα στην οικονομική ανάπτυξη για όλους.
  • βελτιώνει την κατάταξη της χώρας μας στους δείκτες υγιούς επιχειρηματικότητας / αξιοπιστίας / διαφθοράς.
  • προτείνεται να υλοποιηθεί τώρα που η χώρα μπαίνει σε τροχιά ανάπτυξης και υπάρχει έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον.

Επί πλέον, στο πλαίσιο εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, οι τράπεζες που θα συμπράξουν, προτείνεται να βραβευθούν σε ετήσιους θεσμούς απονομής σχετικών επιχειρηματικών βραβείων, όπως και οι εταιρείες οι οποίες θα εξυγιανθούν και θα αποτελέσουν πρότυπο. Οι δε επενδυτές που θα συμπράξουν, θα λειτουργήσουν στην παρούσα φάση ως σύγχρονοι Εθνικοί Ευεργέτες για το κράτος μας.

Λύσεις υπάρχουν. Και ίσως τελικά, οι λύσεις ακόμα και στα πιο δύσκολα προβλήματα, να είναι απλά, θέμα κοινής λογικής. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, ίσως μας διέφευγε ο παράγων “τεχνογνωσία” για την επίλυση της εξίσωσης.

1 ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ