..Μόνο κεραυνός εν αιθρία δεν ήταν, για όσους παρακολουθούν τη μεθοδική προσπάθεια της διοίκησης Reggeborgh, στον όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ, η πρόταση επαναγοράς του ομoλόγου των 670 εκατ.€
Με “κουπόνι” 6,38%, λήξη το 2024 και ετήσιο βάρος μόνο από το κόστος χρηματοοικονομικής εξυπηρέτησης το θηριώδες εταιρικό λειτουργούσε σαν ισχυρό φρένο στον ευρύτερο ανασχεδιασμό του ομίλου, που εδώ και μήνες είχε ξεκινήσει από τον “σκληρό πυρήνα” του ισολογισμού.
Ακριβώς από το συμμάζεμα των τεράστιων δαπανών κόστους των υποχρεώσεων/δανείων που συσσωρευμένα σε…βουνά εκατοντάδων εκατ. € “έθαβαν” κάθε προσπάθεια λειτουργικής επαναφοράς του ομίλου.

Γι’ αυτό και η πρόταση της διοίκησης δεν ξάφνιασε την αγορά, τουναντίον εκλήφθηκε σαν νομοτελειακή και ως ένα τελευταίο μεγάλο βήμα προς την έξοδο από την πολυετή κρίση και το πέρασμα στην “επόμενη ημέρα”…

Ηδη η διοίκηση έχει συγκαλέσει έκτακτη γενική συνέλευση (για τις 25 Αυγούστου) με σκοπό την έγκριση της πώλησης του 75% του τομέα των ΑΠΕ (ΕΛΤΕΧ ΑΝΕΜΟΣ) στην Motor Oil έναντι τιμήματος 683 εκατ. €
Με την κίνηση αυτή η εισηγμένη θα μπορέσει να μειώσει στην τελική γραμμή τον δανεισμό στα 65 εκατ.€ ενώ θα έχει διαθέσιμα κοντά στα 360 εκατ.€.
Η επιτυχία του εγχειρήματος εξαρτάται προφανώς από την αποδοχή της πρότασης, για αυτό και το δέλεαρ του υπερτιμήματος.
  • Σε μία περίοδο που στην αγορά εταιρικών ομολόγων οι αποδόσεις (για τους κατόχους) είναι υπό το άρτιον (μικρότερο ή μεγαλύτερο discount από το 100 της έκδοσης) η διοίκηση προτείνει 1.010€ στα 1.000€ δηλαδή προσφέρει και bonus πρόωρης εξόδου/εξόφλησης με premium.
Γενναιόδωρη σε περιόδους κρίσεων, όπως αυτή, πολύ δε περισσότερο όταν αφορά σε εμπρόθεσμη (κατά σχεδόν 2 έτη) πληρωμή και “στο χέρι”.

Με αποτίμηση 578,7 εκατ. € (είχε συρρικνωθεί έως τα 240 εκατ.€ ! ) με μοχλό-και πάλι- τις ΑΚΤΩΡ και ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η Reggeborgh δηλώνει “παρών” στην πλειονότητα των μεγάλων κατασκευαστικών έργων (ενδεικτικά: ανάδοχος σε 2 τμήματα του ΒΟΑΚ, Χερσόνησος-Νεάπολη και Νεάπολη-Αγιος Νικόλαος, επέκταση Λεωφόρου Κύμης με ΤΕΡΝΑ-Intrakat, άξονας Καλαμάτας-Πύλου-Μεθώνης με Intrakat κ.α το 2022).

  •     Προφανής η στόχευση της διοίκησης, η υπερίσχυση στον μέγα-διαγωνισμό για την ανανέωση της σύμβασης για την “Αττική Οδό”. Ενός χρυσοφόρου συμβολαίου, που ενδεικτικά για την χρήση 2021 απέφερε 84,4 εκατ. (μερίσματα) κατά 65,8% στην ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και 34,2% στην AVAX.

Ενας οδικός άξονας 70 χλμ. – το πλέον κερδοφόρο έργο παραχώρησης- που σωρευτικά έχει έσοδα 3 δισ. καθαρά κέρδη-μετά από φόρους- 770 εκατ. (από το 2013 όταν ξεκίνησε να διανέμεται μέρισμα).

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ