Αποτελέσματα, που…βγάζουν μάτια για τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς που χθες Πέμπτη ανακοίνωσε τα (ίσως) καλύτερα οικονομικά μεγέθη (χρήσης 2018) απ΄ όσο θυμάμαι σε όλη την διάρκεια της κρίσης. Πήγα αρκετά χρόνια πίσω, μέχρι την χρήση του 2008 και τέτοια ποιότητα και ποσότητα μεγεθών ομολογώ δεν είδα. Έξοχα, μια χαρά τα πηγαίνει ο ιδιωτικοποιημένος (και στα χέρια της Cosco) ΟΛΠ, όπως άλλωστε και ο ΟΤΕ (στα χέρια της Deutsche Telekom) τι δεν καταλαβαίνετε.
- Κύκλος εργασιών 132,9 εκατ. €, αυξημένος +19,2%, κέρδη προ φόρων 42,3 εκ. € από 21,2 εκατ., διπλάσια, και μέρισμα 0,424 από 0,1712 ανά μετοχή, δηλαδή αυξημένο κατά +148% σε σχέση με την χρήση του 2017.
- Θα βάλουν στο ταμείο τους γερά έσοδα μόνο από το μέρισμα οι φίλοι της Cosco αλλά και όλοι οι άλλοι επενδυτές που έχουν χτίσει θέσεις στο μετοχικό κεφάλαιο της εισηγμένης.
Θα έλεγα πως λίρα εκατό και για την Eurobank που ανέλαβε από τις 6 Φεβρουαρίου το market making της μετοχής με τη σύμβαση για κατ΄ αρχήν ένα χρόνο. Και βλέπουμε, λέω εγώ γιατί τέτοιο διαμάντι δεν το αφήνεις.
Έως τα 16,26 χθες η μετοχή, που έκλεισε στα 15,82 ευρώ, χαμηλό ημέρας, που σημαίνει ότι κάποιοι πήραν ένα μέρος των κερδών τους.
Στο +5,75% η απόδοση της μετοχής σε διάστημα μηνός και με αναλυτές που το συζήτησα εκτιμούν, πως η ειδική διαπραγμάτευση που θα κάνει η Eurobank θα συμβάλει στο να “ανοίξει” λίγο το free float της μετοχής (υπολογίζεται στο 26%), να διευρυνθεί η εμπορευσιμότητα της, να γίνει πιο εμπορεύσιμο το χαρτί. Να μπορέσουν να μπουν και funds που δείχνουν ενδιαφέρον για υποδομές και φορείς όπως ο ΟΛΠ.
Και το Norges Bank Investment Management, θυγατρικός βραχίονας του νορβηγικού κολοσσού είναι ίσως ο πρώτος που έχει ήδη στο monitoring του τον ΟΛΠ. Κάτι που εξηγεί και τις πρώτες μικρές μειοψηφικές θέσεις που έχει αρχίσει να “χτίζει” στη μετοχή.
- Θυμίζω, πως οι της Cosco έχουν πληρώσει (για το σύνολο της σύμβασης) περί τα 22 ευρώ ανά μετοχή για να αποκτήσουν το πλειοψηφικό ποσοστό του Οργανισμού και εάν κρίνω από τα μεγαλεπήβολα σχέδια τους, που περιλαμβάνουν από logistics μέχρι ξενοδοχεία, εμπορικά κέντρα κ.λ.π (για άλλον Πειραιά μιλάμε εάν προχωρήσει έστω ένα μέρος από τα projects των κινέζων) η μελλοντική αξία του ΟΛΠ ουδεμία σχέση θα έχει τα τρέχοντα 395,5 εκατ. € που αποτιμάται στο ταμπλό.
Πλώρη για πρώτο λιμάνι της Μεσογείου έχει βάλει ο ΟΛΠ και πως να μην αρχίσει να προσελκύει επενδυτικά κεφάλαια, mega funds και διεθνείς παίκτες βεληνεκούς.