“Η Attica Συμμετοχών είναι το πολυτιμότερο asset του χαρτοφυλακίου μας…” μου εκμυστηρευόταν το Σάββατο κορυφαίος και με πολυετή θητεία στον όμιλο MIG παράγων, ο οποίος μου συνέστησε να “κρατώ μικρό καλάθι” για όσα ακούγονται δεξιά και αριστερά για τους μνηστήρες της πολύφερνης νύφης.
Πράγματι fund και funds φέρεται να ενδιαφέρονται για να αποκτήσουν το πλειοψηφικό ποσοστό της εισηγμένης συμμετοχών, καθώς λογίζεται ως τέτοιο σχήμα με την SuperFast Ferries, την Blue Star και την Hellenic Sea Ways να απαρτίζουν έναν στόλο 30 plus πλοίων. Το μεγαλύτερο, που πλέει τα τελευταία χρόνια σε Αιγαίο, Αδριατική και με ένα πλοίο μέσω κοινοπρακτικού σχήματος με μαροκινή εταιρεία- Africa Morocco Links– στην γραμμή Ταγγέρης- Αλγκερίθας/Ισπανία.
Ο παράγων του ομίλου MIG μου ανέλυε γιατί ΔΕΝ μπορεί να προχωρήσει ένα deal με τίμημα χαμηλότερο των 300 εκατ. € κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει σε κόντρα τον όμιλο με την Πειραιώς.
Δεν θα αναλύσω εδώ την πολύπλοκη σχέση Πειραιώς- MIG- Attica Συμμετοχών κ.λ.π ει μη μόνον θα σταθώ στις αντικρουόμενες προσεγγίσεις των δύο πλευρών, η μεν Πειραιώς θα ήθελε να έχει πουληθεί η Attica Συμμετοχών...χθες, για να εξοφληθούν τα δάνεια που έχει χορηγήσει στη MIG, ένα ομολογιακό 115 εκατ. και να μειωθεί η μόχλευση του ισολογισμού της MIG μέσω της αποπληρωμής ενός ακόμη ομολογιακού (142,5 εκατ. ) που διακρατεί το Fortress. Τα δύο ομολογιακά είναι εξασφαλισμένα, έναντι μετοχών της Attica και άλλων συμμετοχών της MIG, αλλά μαζί φτάνουν το 80% του μ.κ της ακτοπλοικής.
Συνεπώς όσο πιο γρήγορα διώξει την Attica τόσο θα “καθαρίσει” τα στοιχεία ισολογισμού της και θα μπορέσει από καλύτερη θέση να διαπραγματευτεί και για τα NPLs και για το ομολογιακό που θέλει να εκδώσει.
- Εντελώς διαφορετικά όμως τα μετρούν στην MIG για την Attica, καθώς οι υποχρεώσεις της μπορεί να είναι 356 εκατ.€ που σημαίνει ότι η υπολειπόμενη μετά την εξόφληση των δανείων αξία του στόλου θα προσέγγιζε τα 300 εκατ. € (όσα φέρεται ότι έχουν προσφέρει τα funds στην Πειραιώς) πλην όμως έτσι δεν αποτιμάται ούτε η δεσπόζουσα θέση του ομίλου στην ελληνική ακτοπλοιία ούτε η αξία των τριών εταιρειών ξεχωριστά, τα δικαιώματα στις γραμμές που έχει κ.λ.π, κ.λ.π
Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; πως εάν η Davidson Kempner, που φέρεται να δίνει τα περισσότερα (300-330 εκατ. ) θα πρέπει να ανεβάσει το τίμημα κατά τουλάχιστον 100-150 εκατ. Η…σφήνα και το ενδιαφέρον άλλων ενδιαφερόμενων (Macqarie Capital, Onorato Armatori, Fortress, Goldman Sachs) μπορεί να κάνει την προς τα πάνω διαφορά που συζητούν στην MIG και αποδέχονται οι της Attica αλλά δεν είναι σίγουρο κατά πόσο η Davidson Kempner ή άλλος ενδιαφερόμενος θα μπορούσαν να διαθέσουν την αποτίμηση της εισηγμένης (285 εκατ.) συν ένα εύλογο premium έως τα 400-420 εκατ. ευρώ.
Με την βεβαιότητα πως το σήριαλ θα έχει αρκετά επεισόδια και θα είναι ένα από αυτά, που θα μας απασχολήσει τους επόμενους μήνες, μέσα στο καλοκαίρι