Από καιρό, οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας διεκδικούν την έγκριση για αυξήσεις των τιμολογίων τους ώστε να συμβαδίζουν με την πληθωριστική έκρηξη.

Επειδή τέτοιου είδους εγκρίσεις δεν δίνονται σε μια περίοδο που η κοινωνία προσπαθεί να χαλιναγωγήσει τον πληθωρισμό, οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας επέλεξαν την “πλαγία οδό

Πρόσθετες χρεώσεις σε υφιστάμενους και νέους συνδρομητές επιβάλλουν τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι μετά την απόρριψη του αιτήματός τους για αναπροσαρμογή των τιμολογίων τους βάσει του πληθωρισμού.

Οι πρόσθετες χρεώσεις «κρύβονται» στα «ψιλά γράμματα» των συμβάσεων που υπογράφουν οι καταναλωτές.

Σύμφωνα με στελέχη των εταιρειών, αυτές οι χρεώσεις αποτελούν μονόδρομο σε περιβάλλον υψηλού πληθωρισμού.

Τονίζουν επίσης ότι η εταιρείες υφίστανται μεγάλη επιβάρυνση από την αύξηση του ενεργειακού κόστους, ενώ τα δίκτυα οπτικών ινών και η ολοκλήρωση του δικτύου 5G αποτελούν επενδύσεις με μεγάλο κόστος

  • Η Vodafone ήδη από την άνοιξη του 2022 σε προγράμματα απεριόριστης χρήσης στην κινητή έχει θέσει ως ρήτρα την αναπροσαρμογή στην τιμή του παγίου, από τον 13ο μήνα και μετά και έως τη λήξη του συμβολαίου, με επιπρόσθετη χρέωση έως 1,5 ευρώ λόγω πληθωρισμού και επενδύσεων δικτύου.

Αυτή η ρήτρα έχει προστεθεί και στα συμβόλαια σταθερής τηλεφωνίας. Επίσης, η εταιρεία προχωρεί από 1ης Δεκεμβρίου και στην αύξηση της ονομαστικής αξίας των τιμολογίων της σε σειρά προγραμμάτων της.

  • Από την πλευρά της η Cosmote κατήργησε από 1ης Οκτωβρίου την έκπτωση του ενός ευρώ σε συνδρομητές που λαμβάνουν σε ηλεκτρονική μορφή τον λογαριασμό τους.

Σε αντίστοιχη κίνηση προχωρεί η Vodafone από 22 Οκτωβρίου.

  • Η Nova, δεν έχει προχωρήσει ακόμη  σε αντίστοιχες αναπροσαρμογές τιμολογίων.

Και αυτό επειδή είτε παρέρχεται ο πρώτος χρόνος ισχύος των προγραμμάτων και ξεκινάει η επιβολή χρέωσης έως 1,5 ευρώ είτε ακόμη δεν έχει γίνει ευρέως αντιληπτή η κατάργηση της ειδικής έκπτωσης του e-bill.

Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) είχε θέσει το καλοκαίρι, σε δημόσια διαβούλευση τον νέο κανονισμό γενικών αδειών που προβλέπει τη δημιουργία μηχανισμού τιμαριθμικής αναπροσαρμογής στις συμβάσεις τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών.

Το σκεπτικό της ανεξάρτητης αρχής στηρίζεται στο γεγονός ότι το 2022, σε ετήσια βάση σύγκρισης, ο μέσος όρος του μηνιαίου δείκτη τιμών καταναλωτή (ΔΤΚ) της ομάδας Επικοινωνίες σημείωσε αρνητική μεταβολή -2,44%, δηλαδή αποπληθωρισμό. Αντίθετα, το σύνολο των υπηρεσιών και αγαθών του δείκτη τιμών καταναλωτή εμφάνισε πληθωρισμό της τάξεως του 9,65%

Στην Ευρώπη των 27 κρατών-μελών, από τον Δεκέμβριο του 2009 έως τον Φεβρουάριο του 2023, ο εναρμονισμένος δείκτης τιμών καταναλωτή για τις τηλεπικοινωνίες έχει μειωθεί κατά 8,8%, με το αντίστοιχο ποσοστό για την Ελλάδα να είναι -3,5%.

Κατά την εν λόγω περίοδο τη μεγαλύτερη μείωση του εναρμονισμένου ΔΤΚ στις επικοινωνίες εμφανίζει η Δανία (-29,6%) και ακολουθούν οι Κάτω Χώρες (-27,3%) και η Γαλλία (-23,6%).