Οι Γερμανοί γιορτάζουν φέτος 125 χρόνια στο motorsport και θέλουν οπωσδήποτε μια νίκη εντός έδρας για να σφραγίσουν αυτή την επέτειο.

Πηγαίνοντας πίσω στο 1894 ήταν ένα Peugeot με κινητήρα Daimler αυτό που τερμάτισε δεύτερο (σ.σ: αλλά πρώτο μηχανοκίνητο) στον αγώνα Παρίσι – Ρεν. Δεν είναι όμως το μόνο επετειακό γεγονός. Πριν 65 χρόνια η Mercedes συμμετείχε για πρώτη φορά σε αγώνα F1 στη Γαλλία, τα ασημί έκαναν το 1-2 με το Χουάν Μανουέλ Φάντζιο να κερδίζει.

To αυτοκίνητο που κέρδισε το Παρίσι – Ρεν.

Στο Χόκενχάιμ στην φυσική έδρα των Mercedes μόλις 100km από τη Στουτγάρδη (σ.σ: παρότι η έδρα της ομάδας F1 είναι στη Βρετανία) οι ασημί θα γιορτάσουν τις 200 εκκινήσεις σε GP F1. Φέτος έχουν κάνει επτά φορές το 1-2 σε 10 αγώνες και ο πέντε φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Λιούις Χάμιλτον αριθμεί 7 νίκες. Παράλληλα η Mercedes απολαμβάνει ένα προβάδισμα 164 βαθμών στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Το Χόκενχάιμ φιλοξενεί το Γερμανικό GP από το 1970. Πρώτος νικητής ήταν ο Γιόχαν Ριντ με Lotus. Από το 1977 έως το 2006 με εξαίρεση το 1985 ο αγώνας διεξάγονταν ανελλιπώς εκεί. Από το 2007 – 2014 εναλλάξ με το Νίρμπουργκρινγκ. Πέρυσι ο αγώνας επέστρεψε στο Χόκενχάιμ και ήταν πολύ πετυχημένος. Έτσι διοργανώνεται και φέτος. Από τους είκοσι οδηγούς που θα πάρουν εκκίνηση μόνο ένας έχει κερδίσει εκεί: Ο Χάμιλτον (2018, 2016, 2008). Οι τελευταίες δυο νίκες της Ferrari και του Αλόνσο το 2010 και το 2012 άφησαν εποχή την πρώτη για το «Felipe, Fernando is faster than you» και τη δεύτερη για την αναφορά του Ισπανού στο βάθρο σε «Ιταλικό μονοθέσιο με Ισπανό οδηγό και Έλληνα σχεδιαστή». Θυμίζουμε ότι πρόκειται για την εποχή των PIGS (Portugal, Italy, Greece, Spain) του μνημονίου.

Αν πάμε 13 χρόνια πίσω θα βρούμε τους Γερμανούς να παραληρούν για τον αγαπημένο τους οδηγό τον άτυχο Μ.Σουμάχερ. Ο Σουμάχερ κέρδισε εκεί για τελευταία φορά το 2006 συνολικά έχει 4 νίκες στη συγκεκριμένη διαδρομή (2006, 2004,2002, 1995) όντας πολυνίκης.

Το Χόκενχάιμ στη Γερμανία έγινε γνωστό για τις υψηλές ταχύτητες και τις τεράστιες ευθείες μέσα στο δάσος. Ποιος δε θυμάται τον αγώνα του 2000 την νίκη του Μπαρικέλο και τα κλάματα στο βάθρο στον ώμο του Χάκινεν. Τότε έβρεχε στο δάσος και όχι στα πιτ!

Η νέα κομμένη εκδοχή της πίστας (4574m) μετά το 2002, είναι πολύ πιο ισορροπημένη διαθέτοντας λίγο απ’ όλα. Ως αποτέλεσμα επιλέχθηκαν γόμες από το μέσο της γκάμας P Zero γι’ αυτό το Σαββατοκύριακο: Η C2 ως σκληρή, η C3 ως μέση και η C4 ως μαλακή. Αυτή η επιλογή είναι παρεμφερή με την περσινή επιλογή μέσης, μαλακής και πάρα πολύ μαλακής γόμας. Δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό στο Χόκενχάιμ. Ο γύρος είναι μια ενδιαφέρουσα μίξη στροφών και υψηλών ταχυτήτων. Υπάρχουν γρήγορα κομμάτια αλλά και πιο αργά, τεχνικά όπως το στάδιο Motodrom: Το αγαπημένο των θεατών αλλά και των οδηγών λόγω της διαδραστικότητας ανάμεσά τους. Δεν υπάρχουν θεαματικές αλλαγές στην πίστα ή στο οδόστρωμα φέτος. Η καταπόνηση που ασκείται στα ελαστικά είναι μέτρια όσον αφορά στις ενεργειακές φορτίσεις και στην τραχύτητα. Η βελτίωση του κρατήματος στην αγωνιστική γραμμή της πίστας κατά τη διάρκεια του τριημέρου, είναι γενικά μικρή. Τα πλευρικά και τα διαμήκη φορτία είναι περίπου ίδιας έντασης κατά τη διάρκεια του γύρου. Αυτό θεωρητικά διευκολύνει τόσο το σετάρισμα όσο και τη βέλτιστη διαχείριση των ελαστικών.

Ο Χάμιλτον πανηγυρίζει την περσινή του νίκη στο Χόκενχάιμ.

Η βροχή πέρσι κατέστησε εντελώς απρόβλεπτη τη στρατηγική. Ο Χάμιλτον που εκκινούσε 14ος, κέρδισε με στρατηγική μιας αλλαγής (ο μόνος ανάμεσα στους έξι πρώτους στον τερματισμό που σταμάτησε μια φορά) αλλάζοντας από μαλακή σε πάρα πολύ μαλακή γόμα. Το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε την εμφάνισή του και ο Φερστάπεν τερμάτισε 4ος παρότι σταμάτησε 3 φορές. Ιστορικά η πιθανότητα εμφάνισης  αυτοκινήτου ασφαλείας είναι στο 50%. Πέρυσι ο Φέτελ με χρόνο 1:11.212 πέτυχε απόλυτο ρεκόρ γύρου στις κατατακτήριες δοκιμές. Ο ταχύτερος γύρος αγώνα όμως, έχει παραμείνει από το 2004, τον είχε πετύχει τότε ο Ράικονεν οδηγώντας μια McLaren-Mercedes.

Μιλώντας για τον 11ο αγώνα του φετινού πρωταθλήματος ο επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, Μάριο Ίσολα τόνισε: “Το Χόκενχάιμ δεν είναι μια πίστα όπου οι ομάδες αισθάνονται άνετα καθώς για χρόνια εναλλάσσονταν με το Νίρμπουργκρινγκ. Μετά έφυγε από το πρόγραμμα προτού επανέλθει πέρυσι. Δεν υπάρχουν εκπλήξεις στην πίστα οι απαιτήσεις και οι φορτίσεις των ελαστικών είναι ισορροπημένες. Μια εξαίρεση είναι το τμήμα του Motordrom το οποίο είναι περισσότερο «σταμάτα – ξεκίνα» ενώ προσοχή χρειάζεται και η κλίση στις στροφές 12 και 13. Η φθορά και η πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης είναι γενικά χαμηλές. Στο παρελθόν έχουμε δει τα ελαστικά ν’ αντέχουν για μεγάλα μέρη αγώνα. Όπως είδαμε και πέρυσι ο καιρός είναι απρόβλεπτος αυτή την εποχή στο Χόκενχάιμ και αυτό προσθέτει μια άγνωστη παράμετρο στη στρατηγική”.

Το πρόγραμμα Pirelli Hot Laps επιστρέφει στο Ηockenheimring. Στο ρόστερ των υπεραυτοκινήτων που διαθέτουν οι κατασκευαστές προστίθεται και η Lamborghini. Όλες οι Lamborghini που εξέρχονται από τη γραμμή παραγωγής της Sant’Agata στην Ιταλία φοράνε Pirelli: Μια αποκλειστική συμφωνία που χρονολογείται από το 1960.

Από τους οδηγούς των τριών κορυφαίων ομάδων μόνο αυτοί της Red Bull διάλεξαν ακριβώς τα ίδια ελαστικά. Σε Mercedes και Ferrari οι οδηγοί έχουν διαφορές με τη Ferrari να επιλέγει τη μεγαλύτερη ποσότητα μαλακών ελαστικών.

Οι κατατακτήριες δοκιμές θα διεξαχθούν το Σάββατο στις 16:00 ώρα Ελλάδος. Ο αγώνας την Κυριακή στις 16:10. Απευθείας μετάδοση από ΕΡΤ, Cosmote.

Πρόβλεψη: Ενώ σε Mercedes και Red Bull παρουσιάζουν βελτιώσεις στη Ferrari άλλαξαν ρόλους. Ο αγωνιστικός διευθυντής Ματία Μπινότο δεν είναι πια τεχνικός διευθυντής καθώς αναμένεται η επάνοδος του Σιμόν Ρέστα από την Alfa Romeo.  Υπάρχει σημαντική πιθανότητα βροχής για την Κυριακή, αυτό μπορεί να επηρεάσει την εξέλιξη του αγώνα που υπό φυσιολογικές συνθήκες θα δώσει το 8ο 1-2 για τις Mercedes.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ