Στη Ferrari αναζητούν την πρώτη νίκη, στη Renault το πρώτο βάθρο και στη F1 λύση, στην κυριαρχία των Mercedes που μειώνει το ενδιαφέρον.

Του Τάκη Πουρναράκη

Είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο πως το ξεκίνημα της φετινής χρονιάς σε τίποτα δεν προμήνυε πως μετά από 7 αγώνες ο Χάμιλτον (162β.) θα έχει κερδίσει στους 5 και η διαφορά του από τον Φέτελ θα είναι ήδη 62 βαθμοί. Ο έτερος οδηγός της Mercedes, Βάλτερι Μπότας έχει κερδίσει σε Αυστραλία και Αζερμπαϊτζάν και βρίσκεται ανάμεσα στους δυο με 133 βαθμούς.  Η Mercedes είχε πετύχει την 1η της νίκη στη F1 το 1954 στο Γαλλικό GP.  Σήμερα αριθμεί 93, η τελευταία πριν δυο βδομάδες στον Καναδά.

Στη Ferrari αναζητούν εναγωνίως την 1η τους φετινή νίκη η οποία πιθανόν να διασκεδάσει λίγο τις εντυπώσεις μετά το κάζο του Καναδά όπου οι αγωνοδίκες έκλεψαν την παράσταση με την ποινή που επέβαλλαν στο Φέτελ. Δικαίως όπως ξεκαθαρίσαμε αλλά με λάθος τρόπο, τη λάθος χρονική στιγμή. 

Στιγμιότυπο από την περσινή εκκίνηση

Ο 8ος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος θα διεξαχθεί στην πίστα του Πωλ Ρικάρντ, στο Λε Καστελέ που βρίσκεται βόρεια της Μασσαλίας. Είναι η 2η φορά που γίνεται εκεί αγώνας μετά την επάνοδο της Γαλλίας στο πρόγραμμα. Πέρυσι κέρδισε ο Χάμιλτον, στο βάθρο μαζί του ανέβηκαν οι Φερστάπεν και Ράικονεν. Η πίστα είναι ένας συνδυασμός ευθειών υψηλής ταχύτητας και γρήγορων καμπών. 

Η Pirelli επέλεξε τη γόμα C2 για σκληρή, τη γόμα C3 για μέση και τη γόμα C4 για μαλακή: Πρόκειται για τον ίδιο συνδυασμό που έχει χρησιμοποιηθεί ήδη, σε Αυστραλία, Κίνα και Αζερμπαϊτζάν. Η Γαλλία και η Αυστρία είναι διαδοχικοί αγώνες πρόκειται για τον πρώτο από τους πέντε φετινούς συνδυασμούς αγώνων χωρίς κενό. Η πίστα έχει στρωθεί με νέα άσφαλτο, εκτεταμένα. Σχεδόν όλες οι στροφές, περίπου το 1/3 του γύρου έχουν νέο οδόστρωμα. Πρόκειται για τάπητα ίδιων προδιαγραφών με τον προηγούμενο, οπότε η συνολική πρόσφυση της επιφάνειας θα είναι σταθερή κατά τη διάρκεια ενός γύρου. Η άσφαλτος είναι σχετικά λεία, οπότε η πτώση απόδοσης των ελαστικών λόγω καταπόνησης, είναι γενικά χαμηλή. Ο αναμενόμενα ζεστός καιρός αυτή την εποχή του χρόνου στην νότια Γαλλία, μπορεί να οδηγήσει σε πτώση απόδοσης των ελαστικών λόγω θερμικής καταπόνησης. 

Στην πίστα του Πωλ Ρικάρντ κυρίαρχο ρόλο παίζουν οι πλευρικές δυνάμεις σε σχέση με την ελκτική πρόσφυση και τη σταθερότητα στο φρενάρισμα. Αυτό διευκολύνει στο να βρεθεί η ισορροπία στην θερμοκρασία των εμπρός και πίσω ελαστικών, παρότι η μεγάλη ευθεία Μιστράλ των 1.8km – διακόπτεται από σικέιν – ψύχει τα εμπρός ελαστικά. Επίσης υπάρχουν και μερικά σημεία βίαιου φρεναρίσματος. Η στροφή 13 στο Πωλ Ρικάρντ ασκεί το δεύτερο μεγαλύτερο συνεχές ενεργειακό φορτίο μέσα στη χρονιά, μετά τη στροφή 1 στην Κίνα. 

Πέρυσι ο νικητής Λιούις Χάμιλτον χρησιμοποίησε στρατηγική μιας αλλαγής όπως και οι περισσότεροι ανταγωνιστές του. Η στρατηγική του 2018 επηρεάστηκε από την εμφάνιση αυτοκινήτου ασφαλείας, νωρίς στον αγώνα. Χρησιμοποιήθηκε στον πρώτο γύρο και παρέμεινε επικεφαλής της κούρσας για πέντε γύρους.  Με απόσταση 5.8km συνολικά πρόκειται για έναν από τους μεγαλύτερους γύρους της χρονιάς. Υπάρχουν μερικές καλές ευκαιρίες για προσπέρασμα. 

Ο επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, Μάριο Ίσολα δήλωσε: “Η επιλογή ελαστικών που κάναμε γι’ αυτό το Σαββατοκύριακο είναι λίγο πιο συντηρητική, σε σχέση με την περσινή μας στον ίδιο αγώνα, όπου είχαμε επιλέξει μαλακή, πολύ μαλακή και πάρα πολύ μαλακή γόμα. Αυτό συμβαίνει γιατί η πολύ μαλακή γόμα δεν υπάρχει πλέον στην γκάμα μας. Συνεπώς οι οδηγοί θα πρέπει να μπορούν να πιέσουν από την αρχή ως το τέλος του κάθε μέρους αγώνα. Πέρυσι στη Γαλλία όπως στη Βαρκελώνη και στο Σίλβερστον είχαμε χρησιμοποιήσει ελαστικά με πιο λεπτό πέλμα. Έτσι μπορούμε να κάνουμε απευθείας σύγκριση για την εξέλιξη των μονοθεσίων σε σχέση με το 2018. Μολονότι ένα μεγάλο μέρος της διαδρομής έχει στρωθεί με νέα άσφαλτο, τα χαρακτηριστικά της πίστας δεν αναμένεται ν’ αλλάξουν σημαντικά. Καθώς οι ομάδες θα βρεθούν εδώ μόλις για δεύτερη φορά σε αγώνα, δεν έχουν πλήρη δεδομένα και θα χρειαστεί να μάθουν πολλά. Έχουμε ήδη χρησιμοποιήσει το Πωλ Ρικάρντ για δοκιμές φέτος, αλλά σε μια πιο μικρή διαμόρφωση όχι στη διαδρομή που γίνεται ο αγώνας”.

Οι τρεις κορυφαίες ομάδες έχουν κάνει ακριβώς την ίδια επιλογή ελαστικών. Η μόνη εξαίρεση είναι ο Φερστάπεν ο οποίος επέλεξε ένα έξτρα σετ μέσης γόμας σε σχέση με τους αντιπάλους του. Γενικά μιλώντας η έμφαση έχει δοθεί στη μαλακή γόμα με το κόκκινο χρώμα. 

Είναι το 60στο Γαλλικό GP στην ιστορία της F1. Το Γαλλικό GP υπήρχε στο καλεντάρι του 1950. Εκτός από το 1955 δεν έλειψε ποτέ ως το 2008. Πέρυσι επανήλθε. 

Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι προγραμματισμένες στις 16:00 ώρα Ελλάδος το Σάββατο και ο αγώνας στις 16:10 την Κυριακή. Απευθείας μετάδοση από EΡΤ, Cosmote.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ