Η επιχείρηση εισέρχεται σε μια νέα «μετα-ψηφιακή» εποχή, όπου η επιτυχία θα στηρίζεται στην ικανότητα ενός οργανισμού να διαχειρίζεται ένα σύνολο νέων τεχνολογιών που μπορούν να προσφέρουν εξατομικευμένες εμπειρίες σε πελάτες, υπαλλήλους και επιχειρηματικούς εταίρους.

Αυτό συνάγεται από την  ετήσια μελέτη Technology Vision της Accenture για το 2019, η οποία προβλέπει τις σημαντικότερες τεχνολογικές τάσεις που θα επαναπροσδιορίσουν το επιχειρείν τα επόμενα τρία χρόνια.

Σύμφωνα με τη φετινή μελέτη, με τίτλο «The Post-Digital Era is Upon Us — Are You Ready for What’s Next?», οι επιχειρήσεις βρίσκονται σε ένα κρίσιμο σημείο. Οι ψηφιακές τεχνολογίες επιτρέπουν στις εταιρείες να κατανοούν τους πελάτες τους σε μεγαλύτερος βάθος, παρέχουν περισσότερα κανάλια με τα οποία μπορούν να τους προσεγγίζουν και παράλληλα δίνουν τη δυνατότητα να επεκτείνουν τα οικοσυστήματά τους με νέους εταίρους. Παρόλα αυτά, οι ψηφιακές τεχνολογίες δεν αποτελούν πλέον ανταγωνιστικό πλεονέκτημα- αλλά εισιτήριο εισόδου.

Στην πραγματικότητα, 79% των 6.600 στελεχών από όλον τον κόσμο που συμμετείχαν στην έρευνα, πιστεύουν ότι οι ψηφιακές τεχνολογίες – συγκεκριμένα κοινωνική δικτύωση, κινητές εφαρμογές, ανάλυση δεδομένων (analytics) και υπολογιστικό νέφος (cloud) – αποτελούν πλέον μέρος του κεντρικού τεχνολογικού κορμού των οργανισμών τους.

«Ένας μετα-ψηφιακός κόσμος δε σημαίνει ότι οι ψηφιακές τεχνολογίες αποτελούν παρελθόν», δήλωσε ο Paul Daugherty, επικεφαλής τεχνολογίας και καινοτομίας της Accenture. «Αντιθέτως – θέτουμε ένα νέο ερώτημα: Δεδομένου ότι όλοι οι οργανισμοί αναπτύσσουν την ψηφιακή τους τεχνογνωσία, με ποιον τρόπο θα ξεχωρίσετε εσείς; Στην εποχή αυτή, η επιδερμική χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας δεν είναι πλέον αρκετή. Η μελέτη Technology Vision επισημαίνει τους τρόπους με τους οποίους οι οργανισμοί πρέπει να χρησιμοποιούν νέες ισχυρές τεχνολογίες ώστε να καινοτομούν σε επίπεδο επιχειρηματικού μοντέλου και να παρέχουν εξατομικευμένες εμπειρίες στους πελάτες τους. Ταυτόχρονα, τα ηγετικά στελέχη πρέπει να αναγνωρίσουν ότι οι ανθρώπινες αξίες, όπως η εμπιστοσύνη και η υπευθυνότητα, δεν είναι απλώς διαφημιστικά κλισέ αλλά κρίσιμοι παράγοντες επιτυχίας».

Η μελέτη Technology Vision εντοπίζει πέντε αναδυόμενες τεχνολογικές τάσεις τις οποίες θα πρέπει να λάβουν υπόψη οι εταιρείες, προκειμένου να επιτύχουν στο σημερινό -ραγδαία εξελισσόμενο- τοπίο:

  • DARQ Power: Κατανοώντας το DNA των DARQ. Οι τεχνολογίες κατανεμημένου καθολικού (Distributed Ledger), τεχνητής νοημοσύνης (Artificial Intelligence), εκτεταμένης πραγματικότητας (Extended Reality) και κβαντικής πληροφορικής (Quantum Computing) αποτελούν καταλύτες αλλαγής, προσφέροντας εξαιρετικές νέες δυνατότητες και επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να επαναπροσδιορίσουν ολόκληρους κλάδους. Στην ερώτηση σχετικά με το ποιες από αυτές τις τεχνολογίες θα έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στις επιχειρήσεις τους τα επόμενα τρία χρόνια, το 41% των στελεχών κατατάσσει στην πρώτη θέση την Τεχνητή Νοημοσύνη με διπλάσιο μάλιστα ποσοστό σε σχέση με τις υπόλοιπες τεχνολογίες DARQ.
  •   Get to Know Me: Ανακαλύπτοντας τη μοναδικότητα. Οι αλληλεπιδράσεις που βασίζονται στην τεχνολογία δημιουργούν μια διαρκώς διευρυνόμενη τεχνολογική ταυτότητα για κάθε καταναλωτή. Αυτό το στοιχείο θα είναι το κλειδί για την κατανόηση της επόμενης γενιάς καταναλωτών και για τη δημιουργία ουσιαστικών και εξατομικευμένων σχέσεων που βασίζονται στην εμπειρία. 83% των στελεχών δήλωσαν ότι τα ψηφιακά δημογραφικά στοιχεία προσφέρουν στους οργανισμούς τους έναν νέο τρόπο να εντοπίζουν εμπορικές ευκαιρίες.
  • Human+ Worker: Προσαρμόζοντας το εργασιακό περιβάλλον. Καθώς το εργατικό δυναμικό μεταβάλλεται σε «Human+» -όπου κάθε εργαζόμενος συνδυάζει τις δεξιότητες και τις γνώσεις του με ένα ολοένα αυξανόμενο σύνολο δυνατοτήτων, οι οποίες καθίστανται δυνατές μέσω της τεχνολογίας- οι εταιρείες πρέπει να υποστηρίξουν έναν νέο τρόπο εργασίας στη μετα-ψηφιακή εποχή. 71% των στελεχών πιστεύουν ότι οι υπάλληλοί τους είναι πιο ώριμοι ψηφιακά από την ίδια την επιχείρησή τους, με αποτέλεσμα να την περιμένουν να συμβαδίσει.
  • Secure Us to Secure Me: Ενισχύοντας την ασφάλεια στα οικοσυστήματα. Στην εποχή των οικοσυστημάτων, η επιχείρηση στηρίζεται στη διασύνδεση, γεγονός που αυξάνει την έκθεση της σε κινδύνους. Οι κορυφαίες επιχειρήσεις αναγνωρίζουν ότι η ασφάλεια πρέπει να διαδραματίζει βασικό ρόλο στις προσπάθειές τους, καθώς συνδέονται και συνεργάζονται με ολόκληρα οικοσυστήματα για την παροχή κορυφαίων προϊόντων, υπηρεσιών και εμπειριών. Ωστόσο, μόνο το 29% των στελεχών επιβεβαίωσε ότι οι συνεργάτες τους εργάζονται επιμελώς ώστε να συμβαδίζουν και να προσαρμόζονται αναφορικά με την ασφάλεια.
  • MyMarkets: Συναντώντας τους καταναλωτές με την «ταχύτητα του τώρα». Η τεχνολογία δημιουργεί έναν κόσμο έντονα εξατομικευμένων και κατ’ απαίτηση εμπειριών και οι εταιρείες πρέπει να αναδιαμορφώσουν την οργάνωσή τους, προκειμένου να ανακαλύπτουν και να αξιοποιούν αυτές τις ευκαιρίες. Αυτό σημαίνει ότι κάθε ευκαιρία θα αντιμετωπίζεται ως μεμονωμένη αγορά – στιγμιαία αγορά. 85% των στελεχών δήλωσαν ότι οι ολοκληρωμένες λύσεις εξατομίκευσης και η παράδοση σε πραγματικό χρόνο θα αποτελέσει το επόμενο μεγάλο κύμα ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.

 

Σύμφωνα με τη μελέτη, η καινοτομία για τους οργανισμούς στη μετα-ψηφιακή εποχή αφορά την εξεύρεση τρόπων για τη διαμόρφωση του κόσμου γύρω από τους ανθρώπους και την επιλογή της κατάλληλης χρονικής στιγμής για να προσφέρουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Κάνουν τα πρώτα τους βήματα σε έναν κόσμο που εξατομικεύεται για να ταιριάζει σε κάθε στιγμή – όπου τα προϊόντα, οι υπηρεσίες, ακόμα και ο περιβάλλον χώρος των ανθρώπων προσαρμόζονται και όπου οι επιχειρήσεις εξυπηρετούν το άτομο σε κάθε πτυχή της ζωής και της εργασίας του, διαμορφώνοντας την πραγματικότητά του.

 

Μια εταιρεία που εφαρμόζει εξατομικευμένες και προσαρμοσμένες λύσεις σε νέο επίπεδο είναι η Zozotown, η μεγαλύτερη εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου της Ιαπωνίας. Η εφαρμοστή ολόσωμη φόρμα Zozosuits «συνεργάζεται» με την εφαρμογή Zozotown, μέσω της της οποίας αντλεί τις ακριβείς διαστάσεις των πελατών. Παράγεται «κομμένη και ραμμένη» στα μέτρα κάθε πελάτη, ενώ παραδίδεται από την παραγωγική μονάδα της εταιρείας σε μόλις 10 ημέρες. Το γεγονός ότι η τεχνολογία επιτρέπει πλέον την εξατομίκευση -η οποία προηγουμένως δεν ήταν εφικτή- δε συναντάται μόνο στη βιομηχανία της μόδας. Το αμερικανικό κατάστημα λιανικής πώλησης Sam’s Club ανέπτυξε μια εφαρμογή που χρησιμοποιεί μηχανική εκμάθηση και δεδομένα σχετικά με τις προηγούμενες αγορές των πελατών του, προκειμένου να συμπληρώνει αυτόματα τις λίστες αγορών τους. Η εταιρεία σχεδιάζει να προσθέσει μια λειτουργία πλοήγησης που θα δείχνει βελτιστοποιημένες διαδρομές στο κατάστημα προς κάθε προϊόν της εν λόγω λίστας.

Η μελέτη αναδεικνύει ότι οι εταιρείες που ακόμα προσπαθούν να ολοκληρώσουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους αναζητούν ένα συγκεκριμένο πλεονέκτημα, είτε πρόκειται για καινοτόμες υπηρεσίες, είτε για μεγαλύτερη αποδοτικότητα είτε για περισσότερη εξατομίκευση. Την ίδια στιγμή, οι μετα-ψηφιακές εταιρείες ξεπερνούν τον ανταγωνισμό συνδυάζοντας αυτές τις δυνάμεις για να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η ίδια η αγορά – από μία αγορά σε πολλές εξατομικευμένες αγορές – κατά παραγγελία και στιγμιαία, ακριβώς όπως κάνει η κινεζική ηλεκτρονική πλατφόρμα λιανικού εμπορίου JD.com μέσω της πλατφόρμας «Toplife». Η πλατφόρμα αυτή επιτρέπει σε τρίτους να πωλούν μέσω της JD, δημιουργώντας ειδικά καταστήματα, παρέχοντας πρόσβαση στην αλυσίδα εφοδιασμού της με ρομποτική τεχνολογία τελευταίας αιχμής και παράδοση με drones. Σε συνεργασία με τη Walmart, ένα φυσικό κατάστημα στη Σεντζέν θα προσφέρει περισσότερα από 8.000 προϊόντα που θα παραδίδονται απευθείας ή από το κατάστημα σε λιγότερο από 30 λεπτά. Προσφέροντας άνευ προηγουμένου εξατομίκευση και ταχύτητα, η JD ενδυναμώνει άλλες εταιρείες δημιουργώντας ταυτόχρονα μια νέα αγορά για τον εαυτό της.

Εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες, η Accenture ερευνά συστηματικά το επιχειρηματικό τοπίο, με σκοπό να εντοπίσει αναδυόμενες τεχνολογικές τάσεις με τη μεγαλύτερη δυναμική να αλλάζουν πλήρως τα δεδομένα σε επιχειρήσεις και κλάδους. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη φετινή έκθεση, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα www.accenture.com/technologyvision ή ακολουθήστε τη συζήτηση στο Twitter με hashtag #TechVision2019.

Σχετικά με τη μεθοδολογία

Η έκθεση Technology Vision της Accenture συντάσσεται κάθε χρόνο από τα Accenture Labs και την Accenture Research. Για τη μελέτη του 2019, η ερευνητική διαδικασία περιελάμβανε τη συλλογή δεδομένων από το Technology Vision External Advisory Board, μια ομάδα που συγκεντρώνει περισσότερα από είκοσι έμπειρα άτομα από τον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, από την πανεπιστημιακή κοινότητα, από εταιρείες επιχειρηματικών κεφαλαίων και καινοτόμες εταιρείες. Επιπλέον, η ομάδα του Technology Vision διεξήγαγε συνεντεύξεις με αυθεντίες στην τεχνολογία και ειδήμονες του κλάδου, καθώς και με περίπου 100 business leader της Accenture. Παράλληλα, η Accenture Research διεξήγαγε μια παγκόσμια διαδικτυακή έρευνα σε περισσότερα από 6.672 στελέχη (Business & ΙΤ) για να αποκτήσει μια εικόνα σχετικά με τις αντιλήψεις στην υιοθέτηση αναδυόμενων τεχνολογιών. Η έρευνα συνέβαλε στον εντοπισμό των βασικών ζητημάτων και προτεραιοτήτων για την υιοθέτηση και την επένδυση σε νέες τεχνολογίες. Οι συμμετέχοντες ήταν ανώτατα στελέχη τρίτου επιπέδου και διευθυντές σε εταιρείες από 27 χώρες και 20 βιομηχανίες, με την πλειοψηφία να έχει ετήσια έσοδα άνω των 6 δισεκατομμυρίων δολαρίων.