Περισσότερες από 70 ελληνικές νεοφυείς επιχειρήσεις, (αυξημένες κατά 30% σε σχέση με πέρυσι), επωφελήθηκαν από τη χρηματοδότηση που έλαβαν μέσω επενδυτών συνολικού ύψους άνω των 500 εκατομμυρίων ευρώ, σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύθηκε από το Found.ation και το EIT Digital.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έκθεση «Startups in Greece 2021/2022: Venture Financing Report» που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Velocity Partners με την υποστήριξη της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας, τα νέα κεφάλαια που χρησιμοποιήθηκαν το 2021 τριπλασιάστηκαν σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος και με τις επενδύσεις να σπάνε κάθε ρεκόρ.
Ενδεικτικά, οι 10 κορυφαίες startups της Ελλάδας εξασφάλισαν συνολικά 397 εκατ. ευρώ.
Το 2021, τρεις (από τις έξι κορυφαίες) εταιρείες εισήλθαν απευθείας στη λίστα των 10 κορυφαίων όλων των εποχών, όσον αφορά την αξία τους. Φέτος είδαμε επίσης τις πρώτες ελληνικές νεοφυείς επιχειρήσεις «μονόκερους», δηλαδή οι PeopleCert, Blueground και Viva Wallet.
Σύμφωνα με την έκθεση:
– οι βιοεπιστήμες, το λιανικό εμπόριο και το agritech είναι οι τρεις κορυφαίοι τομείς δραστηριότητας των startupper. Η Maritime tech και η Deep Tech ακολουθούν και πρόκειται να παραμείνουν ισχυρές το 2022. Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με το εθνικό μητρώο startup Elevate Greece, οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό συγκαταλέγονται στις κορυφαίες νεοφυείς επιχειρήσεις στη χώρα
– Η συμμετοχή των μη Ελλήνων επενδυτών έχει αυξηθεί στο 84,9% ανοίγοντας το δρόμο για περισσότερη εξωστρέφεια
– Η ελληνική κυβέρνηση έχει αυξήσει τη στήριξή της στην startup επιχειρηματικότητα , με τον αναπληρωτή υπουργό Ανάπτυξης & Επενδύσεων Γιάννη Τσακίρη να δεσμεύεται για δημόσια χρηματοδότηση ύψους 200 εκατ. Ευρώ που θα διοχετευθεί σε δραστηριότητες startup. Σύμφωνα με τον κ. Τσακίρη, το συνολικό ποσό που θα διατεθεί από το κράτος στους διαχειριστές κεφαλαίων είναι 1,26 δισ. ευρώ.
– οι νεοφυείς εταιρείες αναζητούν περισσότερη χρηματοδότηση – 100.000-200.000 ευρώ ή 400.000-500.000 ευρώ – που σημαίνει ότι ένα νέο κύμα εταιρειών πρόκειται να εμφανιστεί στην αγορά το 2022 – το 70% αυτών των εταιρειών επικεντρώνονται σε δραστηριότητες B2B.