Τα περυσινά εντυπωσιακά επιτεύγματα του Ελληνικού Τουρισμού, θα ξεπεραστούν φέτος υποσχέθηκε ο νέος πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων κ. Γιάννης Παράσχης,  από το βήμα της ανοικτής συνεδρίασης της γενικής συνέλευσης του ΣΕΤΕ.

 

Ο κ. Παράσχης παρουσίασε τις προτεραιότητες του ελληνικού τουρισμού για το επόμενο διάστημα γύρω από

  • την βιωσιμότητα,
  • τη διαχείριση προορισμών,
  • τις υποδομές και την ανταγωνιστικότητα,
  • τη συνέργεια,
  • την εξωστρέφεια.

Στις ευοίωνες προοπτικές που διαγράφονται για τον Ελληνικό Τουρισμό τα επόμενα χρόνια αναφέρθηκε και η υπηρεσιακή υπουργός Τουρισμού Ιωάννα Δρέττα.

  •  « Φέτος ο ελληνικός τουρισμός οδεύει σε νέα άνοδο των μεγεθών του. Βελτιώνει τις υπηρεσίες του, Εμπλουτίζει το προϊόν του, Κερδίζει σε ανταγωνιστικότητα και αποτελεί την υπερδύναμη της ελληνικής οικονομίας»

  • «Επενδύσεις και ανταγωνιστικότητα, υποδομές, διαχείριση προορισμών, αγορά εργασίας και βιωσιμότητα θα αποτελέσουν τους κεντρικούς άξονες των δράσεων του ΣΕΤΕ την επόμενη περίοδο σε μια συντονισμένη συνεργασία με τη νέα κυβέρνηση, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τους εργαζόμενους και τους επιχειρηματίες του τουρισμού», δήλωσε χαρακτηριστικά ο νέος πρόεδρος κ. Γιάννης Παράσχης.

«Το 2023 που διανύουμε είναι η πρώτη χρονιά μετά την πανδημία που ξεκίνησε χωρίς ταξιδιωτικούς περιορισμούς και εξελίσσεται ιδιαίτερα δυναμικά για τον ελληνικό τουρισμό.

Είναι ενδεικτική  η  μέχρι στιγμής πορεία των αεροπορικών αφίξεων εξωτερικού οι οποίες, με βάση τα στοιχεία τόσο του ΙΝΣΕΤΕ για την περιφέρεια όσο και τα δικά μας για το αεροδρόμιο της Αθήνας παρουσιάζουν αύξηση της τάξης του 11% σε σχέση με το 2019.  

Η υπηρεσιακή Υπουργός Τουρισμού Ιωάννα Δρέττα
  • Η αυξημένη ζήτηση  για ταξίδι, η δυναμική ανάπτυξη του μεγαλύτερου αριθμού των παραδοσιακών αγορών, καθώς και η εμφάνιση νέων, δυναμικών κατηγοριών ταξιδιωτών αποτελούν σημαντικές ενδείξεις για τη θετική πορεία του τουρισμού κατά τη χρονιά που διανύουμε.

 

Το ευρύτερο διεθνές περιβάλλον εξακολουθεί να χαρακτηρίζεται από μακροοικονομικά και γεωπολιτικά ζητήματα που επηρεάζουν την τουριστική αγορά.

Υπάρχουν ακόμη αγορές που είναι κλειστές (όπως Ρωσία, Ουκρανία, Λευκορωσία), αγορές που βρίσκονται σε διαδικασία αργής ανάκαμψης (όπως η Κίνα), ενώ η χρηματοοικονομική αστάθεια και τα προβλήματα των τραπεζών σε μεγάλες οικονομίες, οι μεγάλες ελλείψεις  προσωπικού στην αγορά εργασίας διεθνώς, τα ενεργειακά ζητήματα, και η παράλληλη αύξηση των επιπέδων του πληθωρισμού και των επιτοκίων αποτελούν «γκρίζα σύννεφα στον ορίζοντα».

  • Τα  δεδομένα ωστόσο που έχουμε μέχρι στιγμής στη διάθεσή μας, τόσο από πλευράς προ-κρατήσεων όσο και από πλευράς αεροπορικών θέσεων για τις περισσότερες περιοχές της χώρας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι, εκτός απρόσμενου αρνητικού απροόπτου, οι 31 εκατομμύρια αφίξεις και τα 18,2 δισεκατομμύρια ευρώ έσοδα του 2019  θα ξεπεραστούν φέτος».

  • «Η Ελλάδα αποτελεί την 5η ισχυρότερη τουριστική δύναμη παγκοσμίως. Αυτή είναι μια μεγάλη επιτυχία για ένα κράτος 10 εκ. κατοίκων», ανέφερε ο απερχόμενος πρόεδρος κ. Ρέτσος.

  • «Άποψή μου είναι, πως πρέπει πάντα στόχος μας να είναι η διατήρηση μας στην ελίτ του παγκόσμιου τουρισμού. Αυτό δεν είναι μόνο μια επιτυχία. Είναι ταυτόχρονα μια μεγάλη ευθύνη. Η ενότητα μας οφείλει να είναι πάνω από όλα.
  • Αυτή είναι η δύναμη μας, αυτή είναι η υπεροχή μας. Σε αυτή τη διαδικασία μετάβασης και εκσυγχρονισμού ο ΣΕΤΕ οφείλει να σταθεί στην πρώτη γραμμή.
  • Σταθεροί πυλώνες της στρατηγικής μας για το αύριο, για την ανάπτυξη του τουρισμού, πρέπει να συνεχίσουν να είναι ο στόχος της βιωσιμότητας και της διαχείρισης προορισμών με το βλέμμα στραμμένο μόνο στο μέλλον, οι συνέργειες που αποτελούν για τον φορέα μας υπαρξιακή προϋπόθεση, η εξωστρέφεια και το άνοιγμα σε ευρωπαϊκούς θεσμούς.  Σταθερός μας στόχος από την άλλη, πρέπει να παραμείνει ένας τουρισμός με ισχυρό κοινωνικό αποτύπωμα».

Mε αφορμή την αλλαγή σκυτάλης στον ΣΕΤΕ ο κ. Ρέτσος έκανε λόγο για έναν κύκλο που κλείνει κι έναν νέο που ανοίγει, με νέες εποχές, νέες προκλήσεις και έναν ΣΕΤΕ, μεγαλύτερο και ισχυρότερο, κάτι που είναι και ο στόχος της επόμενης περιόδου.

Στη σημασία της εκπαίδευσης και εξέλιξης του ανθρώπινου δυναμικού στάθηκε ιδιαίτερα, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος της Aegean Airlines κ. Ευτύχης Βασιλάκης στο πλαίσιο της κλειστής ετήσιας γενικής συνέλευσης:

  • «Τρία χρόνια μετά την πανδημία η AEGEAN είναι περισσότερο ανταγωνιστική, με το μεγαλύτερο στόλο και δίκτυό στην ιστορία της, έτοιμη να υποστηρίξει μια χρονιά ισχυρής και ποιοτικής ανάπτυξης για τον ελληνικό τουρισμό. 
  • Βασική μας, πρόσφατη επιλογή να επιταχύνουμε και να εμβαθύνουμε την εκπαίδευση και εξέλιξη του ανθρώπινου μας δυναμικού, μέσω της επένδυσής μας στο πρώτο σύγχρονο οικοσύστημα για την αερομεταφορά στην Ελλάδα, που θα φιλοξενείται στη νέα τεχνική μας βάση στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. 
  • Στο πρώτο “πράσινο” hangar της χώρας. Στόχος μας είναι η αξιοποίηση των εσόδων από τον τουρισμό, για τη δημιουργία υποδομών υψηλότερης προστιθέμενης αξίας και υπηρεσιών με ευρύτερο αποτύπωμα στην οικονομία, αλλά και σε ανθρώπινο δυναμικό, που θα συνεισφέρει, αλλά και θα εισπράξει το “μέρισμα της ανάπτυξης”».

Tην άποψη ότι ο τουριστικός κλάδος, μετά την ανάκαμψη, βρίσκεται σε ένα σημείο καμπής και είναι η ώρα να κοιτάξει το μέλλον και την προοπτική της τουριστικής δραστηριότητας συνολικά μέσα και από την Εθνική Στρατηγική για τον Τουρισμό 2030 που έχει εκπονήσει ο ΣΕΤΕ εξέφρασε ο διευθύνων σύμβουλος της Eurobank, Φωκίων Καραβίας.

  • «Πρόκειται για μια ολιστική προσέγγιση που περιλαμβάνει πλήρη χαρτογράφηση των 13 περιφερειών, προτάσεις υποδομών, 2000 δράσεις σε 36 επιλεγμένους προορισμούς».

Αναφερόμενος στις επενδύσεις στον κλάδο, ο ίδιος επεσήμανε ότι ήδη επενδυτικά σχέδια ξενοδοχείων ύψους 600 εκατ. ευρώ έχουν ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ), με μεγάλη γεωγραφική διασπορά,

  • «από τα οποία πάνω από το ένα τρίτο, περισσότερα από 200 εκατ. ευρώ, μέσω της τράπεζάς μας.
  • Στη Eurobank, με σχεδόν δύο δισ. ευρώ δάνεια προς τον τουριστικό κλάδο, κάνουμε πράξη την αντίληψη για στρατηγική σχέση με τον ελληνικό τουρισμό και είμαστε εδώ για την ένταξη νέων επενδύσεων στο ΤΑΑ.
  • Αλλά και για τις μικρότερες επιχειρήσεις του κλάδου είναι στη διάθεση του κλάδου τα νέα προγράμματα της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας (HDB) για την πράσινη μετάβαση και το ψηφιακό μετασχηματισμό με εξαιρετικούς όρους. Σε μια περίοδο που τα επιτόκια είναι σχετικά υψηλά, τα προγράμματα αυτά παρέχουν το 40% του δανείου άτοκο και επιδότηση επιτοκίου για το υπόλοιπο».

Στο ρόλο της τεχνολογίας σε σχέση με τον τουρισμό σε όλα τα επίπεδα αναφέρθηκε ο κ. Γρηγόρης Χριστόπουλος – Chief Commercial Officer Business Segment του ομίλου OTE, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι στη διάρκεια της υψηλής σεζόν του ελληνικού τουρισμού, η αύξηση χρήσης data από χρόνο σε χρόνο μεταξύ του Αυγούστου 2021 και του Αυγούστου 2022 σημείωσε αύξηση 100%, μόνο μέσα σε ένα χρόνο.

  • «Ολοκληρώνουμε το σχεδιασμό κάθε χρονιάς αμέσως μετά το τέλος της προηγούμενης τουριστικής περιόδου, για να μπορέσουμε να λάβουμε υπόψη μας τα πιο πρόσφατα δεδομένα και να καλύψουμε τις ανάγκες της χρονιάς που έρχεται»,
  • «Το 60% των αναβαθμίσεων αφορά περιοχές τουριστικού ενδιαφέροντος και το 40% των σταθμών βάσης του δικτύου μας βρίσκονται σε τουριστικές περιοχές, παρόλο που εκεί δεν υπάρχουν μεγάλα αστικά κέντρα και ο μόνιμος πληθυσμός είναι πολύ μικρός.
  • Το δίκτυό μας 5G έχει ήδη πληθυσμιακή κάλυψη πάνω από 80% και μέχρι τέλος του 2023 θα έχουμε καλύψει το 90% του πληθυσμού της χώρας.
  • Οι Κυκλάδες ήταν από τις πρώτες περιοχές ανάπτυξης για το 5G αμέσως μόλις πήραμε την άδεια, και αυτή τη στιγμή, όλοι οι σταθμοί που βρίσκονται σε νησιωτικές περιοχές, έχουν αναβαθμιστεί και υποστηρίζουν 5G τεχνολογία.
  • Από αυτό το έργο δεν έχουν εξαιρεθεί ακόμα και μικρά ακριτικά νησιά όπως το Καστελόριζο, η Κάσος, η Σύμη και η Γαύδος. Έχουμε δώσει όμως και μεγάλη σημασία στους αρχαιολογικούς χώρους, έχουμε συνάψει μνημόνιο συνεργασίας με το Υπουργείο και έχουμε επενδύσει σε υποδομές στους 25 σημαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία της χώρας, ώστε να παρέχουμε εκεί άριστες υπηρεσίες κινητής & δωρεάν Wi-Fi.
  • Πρόσφατα ολοκληρώσαμε μια νέα εφαρμογή που μας κάνει περήφανους με τη συνεργασία του Υπουργείου Πολιτισμού και του Μουσείου της Ακρόπολης.
  • Πρόκειται για την εφαρμογή COSMOTE CHRONOS με την οποία ο επισκέπτης μπορεί να περιηγηθεί μέσα σε μνημεία της Ακρόπολης».

  • «Εδώ και 10 χρόνια η Marketing Greece οδηγεί τις εξελίξεις στον ελληνικό τουρισμό, έχοντας διαγράψει μια πορεία γεμάτη προκλήσεις, συγκινήσεις αλλά και πάρα πολλές κατακτήσεις. 
  • Η νέα εποχή της εταιρείας έχει ήδη ξεκινήσει και χρειάζεται, όπως όλα αυτά τα χρόνια, την πολύτιμη υποστήριξη όλων μας.
  • Γιατί το έργο που υπηρετεί είναι πέρα και πάνω από όλους μας. Είναι ένα έργο για την ίδια τη χώρα και τον ελληνικό τουρισμό»,

ανέφερε η κ. Αγάπη Σμπώκου, αντιπρόεδρος ΔΣ της Marketing Greece.