Με το περιθώριο διύλισης στα 20 ευρώ το βαρέλι HelleniQ Energy και Motor Oil “διαψεύδουν” τις αρχικά συντηρητικές προβλέψεις και “τρέχουν” για κερδοφορία ρεκόρ το τέταρτο τρίμηνο, συνολικά για την χρήση του 2022.
Σήμερα το απόγευμα, ανακοινώνει οικονομικά μεγέθη η πρώτη, την προσεχή εβδομάδα η δεύτερη και με δεδομένη την καθαρή κερδοφορία πρώτου 6μηνου των 874 εκατ.€ (από 72 εκατ.€ το αντίστοιχο του 2021) η αγορά προεξοφλεί πως τα μεγέθη τρίτου 3μηνου θα υπερκαλύπτουν τον στόχο.
“Κλειδί” σύμφωνα με παράγοντα του ενός ομίλου, η απόφαση του OPEC+ να μειώσει την παραγωγή πετρελαίου με αποτέλεσμα την αύξηση της ζήτησης συνακόλουθα των τιμών για το diesel (που είχε ήδη ανατιμηθεί, υποκαθιστώντας μέρος της παραγωγής ενέργειας από φυσικό αέριο).
Σε αυτό οφείλεται η υπέρβαση της τιμής του diesel έναντι της βενζίνης-για πρώτη φορά- με τους 2 ομίλους να παράγουν περισσότερο από το πρώτο έναντι του δεύτερου και μάλιστα η Motor Oil κατά τι περισσότερο της HelleniQ Energy.
- Στο 47% έναντι 44% το προϊοντικό μείγμα (σε σχέση με 13% και 18% σε βενζίνη αντίστοιχα).
Για αυτό και η απόφαση της διοίκησης της ΜΟΗ να προχωρήσει στην διανομή κερδών (μέσω προ μερίσματος) 40 λεπτών/μετοχή, συνολικά 44 εκατ. € επιβεβαιώνοντας τις ισχυρές ταμειακές ροές.
Ταυτόχρονα έστειλε και ένα ηχηρό μήνυμα προς όσους εκτιμούσαν, πως ο όμιλος για την χρηματοδότηση της εξαγοράς του 75% της “Ανεμος” θα αναγκαζόταν να προσφύγει σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου
Επιπρόσθετο μήνυμα της πλευράς Βαρδινογιάννη, και μέσω της OPTIMA Bank στο τραπεζικό σκέλος της εγχώριας επιχειρηματικότητας.
Με σχέδιο για διπλασιασμό του δικτύου καταστημάτων (από 25 σήμερα), και εισαγωγή στο Χρηματιστήριο Αθηνών στην αρχή του 2023.
Περισσότερα για τον ευρύτερο σχεδιασμό του ομίλου Motor Oil, την επόμενη εβδομάδα στην ενημέρωση των αναλυτών, μετά την ανακοίνωση των οικονομικών μεγεθών.