Προειδοποίηση της Zurich Insurance για τους κινδύνους που εγκυμονούν τα νέα μοντέλα εργασίας εν καιρώ κορωνοϊού
Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου
Τον κώδωνα του κινδύνου για μεγάλη αύξηση των cyber συμβάντων λόγω του άλματος στην εργασία εξ’ αποστάσεως που προκάλεσε η κρίση του κορωνοϊού έκρουσε η Zurich Insurance.
Όπως επισημαίνει η ελβετική ασφαλιστική, καθώς ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις ανά τον κόσμο προτρέπουν τους υπαλλήλους τους να εργαστούν από το σπίτι για να ανακόψουν την εξάπλωση του ιού, οι αναλυτές πιστεύουν ότι τα standards ασφαλείας ορισμένων οργανισμών μπορούν να κινδυνεύσουν.
Σύμφωνα με το υψηλόβαθμο στέλεχος της Zurich Nikki Ingram, δεν υπάρχει περιθώριο για ρωγμές στο σύστημα cyber ασφάλειας των εταιρειών του κλάδου υγείας, των χρηματοπιστωτικών οργανισμών καθώς και των υπηρεσιών που διαχειρίζονται ευαίσθητα δεδομένα. «Οι εργαζόμενοι που τηλε-εργάζονται πρέπει να διασφαλίζουν ότι τηρούν τα standards ασφαλείας των εταιρειών τους. Ολοι θέλουν να κάνουν τη δουλειά τους, αλλά εάν –για παράδειγμα- κάποιος έχει πρόβλημα με την σύνδεσή του στο Ιντερνετ στο σπίτι και ο τηλεπικοινωνιακός πάροχος του λέει να περιορίσει τις ρυθμίσεις ασφαλείας, θα πρέπει πρώτα να μιλήσει με τον τμήμα τεχνικής υποστήριξης της εταιρείας του».
Η Zurich προτείνει οι εταιρείες να παρέχουν σαφείς οδηγίες στους εργαζομένους για να αποτρέψουν τυχόν απειλές, όπως να τους υπενθυμίζουν να είναι πολύ προσεκτικοί με τα ύποπτα μέιλ, τα προγράμματα και τις εφαρμογές που «κατεβάζουν», τα USBστικ που χρησιμοποιούν και άλλα πράγματα που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως πύλες εισόδου κακόβουλου λογισμικού στον διασυνδεδεμένο υπολογιστή του τηλε-εργαζόμενου και από εκεί στο δίκτυο της επιχείρησης. Πρόσθετα μέτρα ασφαλείας θα μπορούσαν να είναι η εγκατάσταση αντι-ικού λογισμικού στους προσωπικούς υπολογιστές των εργαζομένων και η διασφάλιση ότι το εταιρικό λογισμικό είναι ενημερωμένο στους WiFirouters. Tέλος, η ελβετική ασφαλιστική θεωρεί ότι είναι σκόπιμο να προτείνεται στους εργαζομένους να συνδέονται στα εταιρικά δίκτυα μέσω ασφαλών μέσων (firewalls) και να αποθηκεύουν δεδομένα σε διαθέσιμους ασφαλείς δικτυακούς αποθηκευτικούς χώρους ώστε να αποτραπεί η απώλεια δεδομένων σε περίπτωση ιού ή άλλης βλάβης στον υπολογιστή του τηλε-εργαζόμενου.