Του Βάιου Κρόκου
Σημαντικό «αγκάθι» για τις μαρίνες της χώρας παραμένει η ύπαρξη και η διαχείριση εγκαταλελειμμένων σκαφών, που βρίσκονται δηλαδή στον χώρο ευθύνης τους, δημιουργώντας προβλήματα αλλά και σοβαρούς κινδύνους.
Για την ώρα δεν υπάρχει επίσημη καταγραφή για τον αριθμό αυτών πανελλαδικά. Στην Μαρίνα Φλοίσβου η οποία είναι από τις πιο δραστήριες και λειτουργεί με τις υψηλότερες προδιαγραφές καταγράφονται 2- 3 σκάφη, όμως σε λιμένες της περιφέρειας ή ακόμα στην Μαρίνα Αλίμου που βρίσκεται σε διαδικασία ιδιωτικοποίησης τα σκάφη είναι αρκετά περισσότερα. Ιδιαίτερα έντονο είναι το πρόβλημα ακόμα και σε εμπορικά λιμάνια.
«Δεν έχει βρεθεί ακόμα λύση για τα εγκαταλελειμμένα σκάφη στις μαρίνες παρόλο που είμαστε σε συζητήσεις με ΕΤΑΔ και δημόσιους φορείς. Εμείς τα έχουμε κατασχέσεις αλλά δεν μπορούμε να τα αξιοποιήσουμε. Θα μπορούσε να έρθει ένας πιστοποιημένος φορέας για αυτές τις διαδικασίες», σημειώνει από την πλευρά του ο κ. Σταύρος Κατσικάδης, Διευθύνων Σύμβουλος της LAMDA Flisvos Marina Α.Ε και πρόεδρος της Ένωσης Μαρίνων Ελλάδος.
Διάφορα σενάρια έκαναν λόγο για σύνδεση του καταδυτικού τουρισμού με εγκαταλελειμμένα σκάφη – ναυάγια. Σε κάθε περίπτωση, βασική πρόταση για τον κλάδο είναι να επιτραπεί στις μαρίνες να μπορούν να εκποιούν τα σκάφη αυτά.