Oλοένα και αυξάνεται ο αριθμός εταιρειών που συμμετέχει στο μποϊκοτάζ διαφημίσεων στο Facebook ώστε να διαμαρτυρηθεί για τις απανωτές αποτυχίες του κοινωνικού δικτύου όσον αφορά στην παύση των αναρτήσεων ρητορικής μίσους.
Ένας συνασπισμός, στον οποίο συμμετέχουν το Anti-Defamation League (ADL) (Σύνδεσμος κατά της Δυσφήμισης) και το NAACP (Εθνική Ένωση για την Πρόοδο των Έγχρωμων Ατόμων), ξεκίνησε την εκστρατεία με την ονομασία #StopHateforProfit (σ.σ: “σταματήστε το μίσος για το κέρδος”) την περασμένη εβδομάδα, όταν κάλεσε μεγάλες εταιρείες να σταματήσουν τις διαφημίσεις τους στο Facebook, επικαλούμενος τις επαναλαμβανόμενες αποτυχίες της εταιρείας να αντιμετωπίσει με ουσιαστικό τρόπο τις αναρτήσεις που διαδίδουν μίσος στις πλατφόρμες της.
Οι εμπορικοί εκπρόσωποι των εταιρειών εκφράζουν την ανησυχία τους για το πώς χειρίζεται την παραπληροφόρηση και τη ρητορική μίσους η πλατφόρμα, συμπεριλαμβανομένης της ανεκτικής προσέγγισής της σε προβληματικές θέσεις του Προέδρου Τραμπ.
O CEO της Coca-Cola, James Quincey, αναφέρει τα εξής: “Δεν υπάρχει χώρος για ρατσισμό στον κόσμο και δεν υπάρχει χώρος για ρατσισμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η Coca-Cola θα θέσει σε παύση τις πληρωμένες διαφημίσεις σε όλες τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης παγκοσμίως για τουλάχιστον 30 ημέρες. Θα αφιερώσουμε αυτόν τον χρόνο για να επανεκτιμήσουμε τις διαφημιστικές μας πολιτικές για να προσδιορίσουμε αν χρειάζονται αναθεωρήσεις. Αναμένουμε επίσης μεγαλύτερη λογοδοσία και διαφάνεια από τους συνεργάτες μας στα social media.”
Η λίστα με τις εταιρείες που έχουν σταματήσει τις διαφημίσεις τους στο Facebook, λαμβάνοντας μέρος στο ίδιο μποϊκοτάζ, λένε ότι φτάνει περίπου τα 120 brands. Μερικοί απ’ αυτούς είναι οι: Starbucks Corp., Μicrosoft, Unilever, Verizon, Coca-Cola, Hershey’s, Honda, The North Face, Ben & Jerry’s, REI, Patagonia, Eddie Bauer, Upwork, Mozilla, Magnolia Pictures, Birchbox, Dashlane, TalkSpace, LendingClub, Levi Strauss, Diageo, Honda America, Viber και άλλοι.