Γράφει η «ξενοδόχος»
Νέα δυναμική ως προς την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της κυρίως στο εξωτερικό, απ’ όπου πλέον προέρχεται το 80% του τζίρου της αποκτά με την παραλαβή των νέων αεροσκαφών της η Aegean, αναζητώντας νέες ευκαιρίες σε αναπτυσσόμενες τουριστικές αγορές.
Αυτό σχολιάζουν στελέχη της εγχώριας τουριστικής αγοράς, από την στιγμή που έγινε γνωστό ότι ο όμιλος υπέβαλε τη μία από τις δύο ενδεικτικές, μη- δεσμευτικές, προσφορές για την ιδιωτικοποίηση της Croatia Airlines, στο πλαίσιο της διαδικασίας που έχει ξεκινήσει η κροατική κυβέρνηση (σ.σ. τη δεύτερη υπέβαλε η ισπανική Air Nostrum).
- Οι αποφάσεις για το αν ο όμιλος θα προχωρήσει στο επόμενο στάδιο των δεσμευτικών προσφορών θα έρθουν κατόπιν των συζητήσεων που θα διεξαχθούν στη συνέχεια και πάντως έχουν μέλλον μπροστά, ωστόσο, η κίνηση από πλευράς του μεγαλύτερου εγχώριου αερομεταφορέα αποτυπώνει και το ενδιαφέρον του ως προς την αυξανόμενη παρουσία του στο εξωτερικό και δη σε αγορές με τουριστική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια.
Ηδη η Κροατία έχει ένα σημαντικό μερίδιο στον τουρισμό της Μεσογείου, αν ληφθεί υπόψη ότι σε ένα σύνολο 11 χωρών (Ελλάδα, Κύπρος, Ιταλία, Μάλτα, Πορτογαλία, Τουρκία, Ισπανία, Κροατία, Αίγυπτο, Μαρόκο, Τυνησία), το μερίδιό της στο σύνολο των ταξιδιωτικών εισπράξεων στην περιοχή για την περίοδο 2010- 2018 αντιστοιχεί σε ένα 5,06%, στην έκτη θέση μετά από την Ισπανία (32,75%), την Ιταλία (22,6%), την Τουρκία (13,13%), την Ελλάδα (8,21%) και την Πορτογαλία (7,1%).
Από την πλευρά της, η Aegean έχει σταθερή αυξητική πορεία τα τελευταία χρόνια στις αγορές του εξωτερικού. Σύμφωνα με την τελευταία παρουσίαση μέσα στο Δεκέμβριο, με αφορμή το νέο πρόγραμμα για το 2020, η δραστηριότητα του εξωτερικού έχει σχεδόν διπλασιαστεί την τελευταία εξαετία, ενώ για το 2019, ο τζίρος από το δίκτυο εσωτερικού είναι στο 20% όταν μία δεκαπενταετία πρίν, το 2006 το 64% προερχόταν από την Ελλάδα και το 36% από τα δρομολόγια του εξωτερικού.
Στην ενίσχυση των συνδέσεων του εξωτερικού θα συντελέσει και η παραλαβή των νέων αεροσκαφών από την Airbus, που έχει ξεκινήσει σταδιακά. Συνολικά η εταιρεία πρόκειται να παραλάβει κάτ’ ελάχιστο 46 νέα αεροσκάφη της οικογένειας Α320neo και Α321neo, συνολικής αξίας 6 δισ. δολαρίων σε τιμές καταλόγου, έως το 2024, καθώς η αρχική παραγγελία του Ιουνίου του προηγούμενου έτους για 30 αεροσκάφη του τύπου προς την Airbus, ήδη επεκτάθηκε με 16 επιπρόσθετα, χάρη στην υποστήριξη χρηματοπιστωτικών οργανισμών. Προ ημερών έγινε η παραλαβή του πρώτου αεροσκάφους και έως τον Ιούλιο του 2020, η εταιρεία θα παραλάβει συνολικά 6 αεροσκάφη του νέου τύπου για να υποστηρίξουν την ανάπτυξη του δικτύου της το νέο έτος σε συνολικά 155 προορισμούς, 19,2 εκ θέσεις και 65 αεροσκάφη για το 2020. Συνολικά, ο όμιλος προσφέρει για την επόμενη χρονιά 1,5 εκατ. επιπλέον αεροπορικές θέσεις στο δίκτυό της έναντι του 2019, εκ των οποίων το 1,1 εκατ. αφορά θέσεις εξωτερικού.