Στα FIRESIDE CHATS με τον Δημήτρη Μαλλά, στο πλαίσιο του 7th Digital Banking Forum, φιλοξενήθηκε ο κ. Αγαμέμνων Παπαστεργίου, Διευθυντής Διεύθυνσης Ψηφιακής Τραπεζικής Alpha Bank, περιγράφοντας τον τρόπο που επηρέασε την καθημερινότητα, συνήθειες η πανδημία, αλλά και τα γοργά αντανακλαστικά της τράπεζας στην αντιμετώπιση των επιπτώσεων.
Όπως τόνισε ο κ. Παπαστεργίου οι ψηφιακές υπηρεσίες αξιοποιήθηκαν στο έπακρο, εν μέσω καραντίνας.
“Εμείς, ως Alpha Bank, κληθήκαμε μέσα σε μία μέρα να δουλέψουμε με έναν διαφορετικό τρόπο, ενώ τα καταστήματα παρέμεναν κλειστά, με περιορισμούς. Τα ψηφιακά μέσα ήταν καταλυτικά και φάνηκε ότι οι επενδύσεις μας, ειδικά των τελευταίων ετών, απέδωσαν στο έπακρο”, τόνισε.
Οι συναλλαγές σε καταστήματα, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, έπεσαν στο 7%, ενώ οι ηλεκτρονικές από το 40% ανέβηκαν στο 60%.
Μόνο στο τελευταίο δίμηνο η Alpha Bank κατέγραψε 100.000 νέους ενεργούς χρήστες διπλάσιους από το προηγούμενο δίμηνο.
Η τράπεζα, πάντα πρωτοπόρα, έθεσε στη διάθεση του κοινού τη δυνατότητα εγγραφής μέσω του e-banking, χωρίς επίσκεψη σε Κατάστημα! Αυτή η ενέργεια απέδωσε, καθώς από τις συνολικές εγγραφές προ κορωνοϊού το 1/3 έγινε αυτόνομα, ενώ μετά τον κορωνοϊό, το ποσοστό ανέβηκε στο 85%.
Το πρόβλημα που προσπάθησε η τράπεζα να επιλύσει ήταν τα τηλεφωνικά κέντρα, οι αντοχές των οποίων δοκιμάστηκαν σκληρά, λόγω αυξημένου όγκου. Ειδικά στην Alpha Bank, ο όγκος ήταν διπλάσιος, κι έτσι ελήφθη η απόφαση να δοθούν ψηφιακές λύσεις στα πιο πιθανά προβλήματα που αντιμετώπιζαν οι πελάτες.
Είτε με demo videos, άρθρων how-to, και με άλλες ενέργειες που προωθήθηκαν, με αποτέλεσμα να αποσυμφορηθεί η κατάσταση και ο πελάτης να εξυπηρετείται μέσα σε δύσκολους και πρωτόγνωρους καιρούς.
Πλέον, όπως ανέφερε ο κ. Παπαστεργίου, η Alpha Bank επιταχύνει και με βάση τρεις πυλώνες κοιτά την επόμενη μέρα.
Εξίοσου σημαντικό για την Alpha Bank είναι πέραν των συναλλαγών, η ψηφιακή τραπεζική και το κομμάτι των ψηφιακών πωλήσεων και εξυπηρέτησης, όπως και να ξαναβγεί στο δίκτυο διανομής.
“Οπωσδήποτε θα πρέπει να κεφαλαιοποιήσουμε τα όποια οφέλη αποκομίσαμε από τον εργασιακό τρόπο, εν μέσω καραντίνας”, τόνισε ο κ. Παπαστεργίου.
Διαβάστε επίσης:
Φ. Κοφινά, InTTrust: Τον πρώτο λόγο έχει η τεχνολογία
Elena Lavezzi, Revolut στο DBF: Η Ελλάδα αποτελεί μία σημαντική αγορά
Η Ν26 ήδη μετρά 50.000 πελάτες στην Ελλάδα
Χ. Αραπαντζής, Huawei: Οι τράπεζες και ο ψηφιακός πελάτης
B. Παναγιωτίδης, Ελληνική Ένωση Τραπεζών: Αυξήθηκαν οι ψηφιακές πληρωμές
Γ. Πολίτης, AlphaBank: 30.000 πελάτες μας χρησιμοποιούν ήδη το Apple Pay
Α. Παπαδόπουλος, Εμπορικός Διευθυντής Cardlink: Ζούμε το νέο 2015 των πληρωμών
Ο ακαδημαϊκός Μ. Ζαχαριάδης στο DBF: Τάση επιτάχυνσης του ψηφιακού μετασχηματισμού
Δημήτρης Πλέσσας, Εθνική Τράπεζα: Οι digital συναλλαγές ήρθαν για να μείνουν
Δημήτρης Λιτσικάκης, deVere Group: Πως διαμορφώνεται το τοπίο για τις fintech