Όντας πνευματικό τέκνο του Μπρον, ο Βολβς, εφάρμοσε ίδια τακτική με το 1998, στη νίκη του Σουμάχερ, μια αλλαγή ελαστικών παραπάνω.

του Τάκη Πουρναράκη

Θυμάμαι σα να ήταν σήμερα την περιγραφή του Ουγγρικού GP το 1998. Ο Μ.Σουμάχερ ήθελε νίκη και μόνο για να παραμείνει στη διεκδίκηση του τίτλου. Οι ΜcLaren είχαν καταταγεί μπροστά του στις δοκιμές και στον αγώνα η μόνη ελπίδα του Γερμανού να βρεθεί μπροστά τους ήταν να κάνει μια αλλαγή παραπάνω και με φρέσκα ελαστικά “κινούμενος για 19 γύρους σε ρυθμό κατατακτήριων δοκιμών” όπως έλεγε ο ίδιος, να τους περάσει. Τα κατάφερε έτσι και πέρασε τον Κούλθαρντ, μετά στάθηκε τυχερός γιατί η McLaren του Χάκινεν παρουσίασε πρόβλημα στην ανάρτηση. Ένα πρόβλημα με περιοδικότητα στην εμφάνιση…

“Η ιστορία επαναλαμβάνεται και δεν είναι φάρσα” σκέφτηκα χτες την ώρα που είδα το Χάμιλτον να μπαίνει χωρίς προφανή λόγο για δεύτερη αλλαγή ελαστικών. O Βρετανός βρέθηκε το Σάββατο 3ος μετά το τέλος των κατατακτήριων δοκιμών. Ο λόγος που συνέβη αυτό είναι γιατί έκανε ένα κρίσιμο λάθος στην τελευταία του προσπάθεια στο Q3: Δεν άνοιξε το DRS στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού.

Εκκινούσε λοιπόν 3ος πίσω από τους Φερστάπεν και Μπότας. Οι χιλιάδες Ολλανδοί που είχαν κατακλύσει τις κερκίδες πανηγύρισαν έξαλλα το Σάββατο την πρώτη pole του Φερστάπεν που έγινε ο 100στος poleman στην ιστορία της F1.

Ο Ολλανδός εκκίνησε καλά την Κυριακή και διατήρησε πίσω του τις Mercedes. Ο Μπότας στην προσπάθεια να κρατηθεί 2ος ακούμπησε το Χάμιλτον με αποτέλεσμα να σπάσει μέρος της εμπρός αεροτομής του. Ο αγώνας του οριοθετήθηκε εκεί, ο Φινλανδός τερμάτισε τελικά 8ος. Η επαφή μεταξύ των δυο οδηγών της ομάδας ήταν το κυρίως θέμα στην απενημέρωση του αγώνα και υπήρξε αρκετή ένταση.

Ανάμεσα στους δυο πρώτους ξεκίνησε μια μεγάλη μάχη. Η λογική της Mercedes. σύμφωνα με τα λεγόμενα του επικεφαλής μηχανικού Άντριου Σόλβιν ήταν να ασκήσουν ασφυκτική πίεση στη Red Bull του Φερστάπεν ώστε να τον υποχρεώσουν ν’ αλλάξει ελαστικά νωρίτερα.

Πράγματι η πίεση απέδωσε ο Φερστάπεν άλλαξε από μέση σε σκληρή γόμα στον 25ο γύρο. Ο Χάμιλτον καθυστέρησε 6 γύρους χάνοντας σταδιακά έδαφος η διαφορά άνοιξε από το ένα δευτερόλεπτο στα έξι. Ο Βρετανός την εξαφάνισε μέσα σε 4 γύρους και επιτέθηκε στο Φερστάπεν. Δεν μπόρεσε όμως να τον περάσει. Τότε στη Mercedes αποφάσισαν να αλλάξουν τακτική. Μετά από 17 γύρους με τη σκληρή γόμα και ενώ απέμεναν 22 για τη λήξη του αγώνα, όπου άνετα έφτανε με αυτά τα ελαστικά ο Χάμιλτον, τον έβαλαν εκ νέου στα πιτ και του έβαλαν ένα φρέσκο σετ μέσης γόμας: “Είχαμε απορρίψει αυτή την τακτική πριν τον αγώνα” αποκάλυψε ο Χάμιλτον. Λογικό καθώς η Pirelli έδινε ως πιο γρήγορη τακτική αυτή της μιας αλλαγής. Ο Χάμιλτον μάλιστα ακούστηκε να γκρινιάζει και να αμφισβητεί αυτή την επιλογή καθώς ήλπιζε πως θα μπορούσε να βρει τρόπο να περάσει το Φερστάπεν.

Το ζήτημα εδώ όμως ήταν πως η Mercedes ήταν αρκετά πιο γρήγορη από τη Red Bull. Ο Φερστάπεν προσπαθούσε να τερματίσει κάνοντας διαχείριση στη σκληρή γόμα για 45 γύρους ενώ ο Χάμιλτον πίεζε οριακά τη μέση γόμα για 22 γύρους. Η αλήθεια είναι πως χρειάστηκε μόλις 18 για να μαζέψει τα 20 sec του παραπάνω πιτ στοπ, να φτάσει και να περάσει το Φερστάπεν ξεσηκώνοντας τους οπαδούς του στις κερκίδες.

 O Χάμιλτον περνά το Φερστάπεν στο τέλος της ευθείας.

 

Μια ξεκάθαρη νίκη στρατηγικής με τον επικεφαλής στρατηγικής της Mercedes Τζέιμς Βολβς να πιάνει στον ύπνο τον αντίστοιχό του στη Red Bull, Τζόναθαν Ουίτλι. Ο Φερστάπεν μετά το τέλος του αγώνα είπε πως δεν προλάβαινε να κάνει άλλο πιτ στοπ και να παραμείνει εμπρός. Πράγματι, εκτός αν το έκανε στον αμέσως επόμενο γύρο, τον 49ο: “Ήμασταν πρώτοι δεν είχαμε λόγο να ρισκάρουμε” τόνισε ο Ολλανδός. Κι όμως στη Mercedes πήραν ένα ρίσκο αλλάζοντας τις ισορροπίες δυνάμεων για να εκμεταλλευτούν την ταχύτητα του μονοθεσίου τους. Ο Χάμιλτον το υλοποίησε μαζεύοντας διαφορά 20 sec σε 18 γύρους. Μάλιστα ήταν αξιοθαύμαστη η ψυχραιμία του, όταν χρειάστηκε να κάνει 3 γύρους υπομονή με τη διαφορά να μένει κολλημένη στα 15 sec ωσότου “καθαρίσουν” τα Pirelli από την αρχική παραμόρφωση λόγω τοπικής υπερθέρμανσης. Μόλις έγινε αυτό μάζευε 1.5sec στο γύρο σε σχέση με το ρυθμό του Φερστάπεν. Για να γίνουν όλα αυτά εφικτά καθοριστικό ρόλο είχε η θερμοκρασία οδοστρώματος που ήταν στους 40 βαθμούς Κελσίου. Αν ήταν πιο ψηλά η Mercedes θα είχε πρόβλημα απαγωγής θερμότητας και οι Ferrari πιο ανταγωνιστικό ρυθμό.

Με κατεβασμένα τα κεφάλια έφυγαν οι κόκκινοι από το Ουγγαρόρινγκ καθώς προσπέρασαν μόνο ο ένας τον άλλο. Ειδικότερα ο Φέτελ με την ταχύτερη μαλακή γόμα πέρασε λίγο πριν το τέλος το Λεκλέρκ σε μια μονομαχία αρκετά έντονη. Σημειώστε πως οι Ferrari είναι φαβορί στους δυο ερχόμενους αγώνες σε Σπα (1/9) και Μόντσα (8/9) λόγω της υπεροχής της σε ταχύτητα στην ευθεία.

Κλείνοντας αξίζει να τονίσουμε την εξαιρετική απόδοση του Σάινθ που έφερε τη McLaren στην 5η θέση. To πέτυχε για 2ο συνεχή αγώνα μετά τη Γερμανία, αυτή τη φορά σε νορμάλ συνθήκες. Παρότι τερμάτισε ένα γύρο πίσω από το νικητή, αυτό σε μεγάλο βαθμό οφείλετε στο φρενήρη ρυθμό των δυο πρώτων. Αξίζει να σημειωθεί πως ο 4ος Λεκλέρκ με τη Ferrari ήταν 65 sec πίσω με το ρυθμό γύρου στο 1:19.

Ο Σάινθ έδωσε μάχη και κατάφερε να κρατήσει πίσω του, τον Γκασλί με την Red Bull, είναι πράγματι απορίας άξιον γιατί τον κρατούν ακόμη στους Ταύρους το νεαρό Γάλλο. Την επιτυχία της McLaren ολοκλήρωσε η 9η θέση του Νόρις.

Στη βαθμολογία των οδηγών προηγείται ο Χάμιλτον με 250 βαθμούς και ακολουθούν ο Μπότας με 188, ο Φερστάπεν με 181 β. και ο Φέτελ με 156.

Στη βαθμολογία των κατασκευαστών η Mercedes προηγείται  με 438 βαθμούς και ακολουθούν: Ferrari 288, Red Bull 244, McLaren 82.

Επόμενος αγώνας το Βελγικό GP, την 1/9.