H Ελλάδα καθυστέρησε πολύ αλλά φαίνεται πως έχει πλέον βρει το δρόμο της και τον τρόπο να προσελκύει μεγάλες κινηματογραφικές παραγωγές του εξωτερικού.
- Η οπτικοακουστική βιομηχανία ανήκει ενδεχομένως, μαζί µε τον τουρισμό και τις κατασκευές, στους τομείς όπου η ζήτηση για απασχόληση σε σχέση µε την προσφορά εργασίας είναι δυσανάλογα υψηλή.
Τα επενδυτικά κίνητρα (cash rebate) με επιχορήγηση του 40% των επιλέξιμων δαπανών, από 35% και 25% κατά το πρόσφατο παρελθόν, έφεραν τα τελευταία χρόνια την άνοιξη στην εγχώρια βιομηχανία οπτικοακουστικών παραγωγών, σειρών και ταινιών.
- Τουλάχιστον δύο νέα μεγάλα επενδυτικά σχέδια για την ανάπτυξη κινηματογραφικών στούντιο στην Ελλάδα προωθούν όμιλοι του εξωτερικού.
Από το 2018 έχουν υποβληθεί στο Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ), προκειμένου να εξασφαλίσουν επιχορήγηση, 158 ελληνικές και 115 διεθνείς παραγωγές.
Μόνο πέρυσι, εγκρίθηκαν 79 προτάσεις, προϋπολογισμού 207 εκατ. ευρώ, που δημιούργησαν 21.878 θέσεις εργασίας.
Απόδειξη του πολλαπλασιασμού του αριθμού των ελληνικών και ξένων οπτικοακουστικών παραγωγών, σειρών και ταινιών, που γυρίζονται στην Ελλάδα αποτελεί και η έλλειψη προσωπικού.
Όπως ανέφερε πρόσφατα, σε εκδήλωση για την ανάπτυξη της οπτικοακουστικής βιομηχανίας στην Ελλάδα, ο παραγωγός της Central Athens Productions Ανδρέας Τσιλιφώνης, οι εταιρείες παραγωγής αδυνατούν να βρουν προσωπικό σχεδόν σε όλες τις ειδικότητες.
- Η ταχύτατη ανάπτυξη του κλάδου έχει προκαλέσει έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού, καθώς σύμφωνα με γραφεία παραγωγής παρατηρούνται σοβαρές ελλείψεις σχεδόν σε όλες τις ειδικότητες.