Δεδομένου, ότι μέχρι και χθες το απόγευμα, δεν υπήρχε η παραμικρή νύξη κύκλων του ΤΑΙΠΕΔ για το ενδεχόμενο (νέας ) παράτασης στην διαδικασία διάθεσης του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, οι “Ψίθυροι”
πηγαίνουν by the book.
Περιμένουμε , δηλαδή, την Πέμπτη, να υποβληθούν οι οικονομικές προσφορές των 4 σχημάτων που διεκδικούν το λιμάνι , με τον κατακόρυφα ενισχυμένο στρατηγικό ρόλο.
“Καρφί” και στο…μάτι των πολιτικών της Τουρκίας, όπως φάνηκε από τον νέο γύρο δηλώσεων τους, τελευταία.
- Black Summit από κοινού με EGA Group και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ,
- Ομιλος Κοπελούζου (Cameron)-Goldair- Bollore ( ; ),
- Quintana Infrastructure & Development και
- ΟΛΘ,
Τα μέχρι στιγμής προγνωστικά “φωτογραφίζουν” το σχήμα, που φέρεται να έχει το προβάδισμα.
- Το ενδιαφέρον των ΗΠΑ προφανές (και στα ύψη), τα συμφέροντα τεράστια (συνεκτιμώντας την προοπτική παράκαμψης του Βοσπόρου μέσω σιδηροδρομικής σύνδεσης με Μπουργκάς/Βουλγαρία), ενεργειακά (LNG, κ.α) και όχι μόνο συνθέτουν το σκηνικό της διεκδίκησης.
Παρά το γεγονός ότι ο ΟΛΑ δεν είναι εισηγμένος σε Χρηματιστήριο, ένα από τα κριτήρια συνεκτίμησης θα είναι και η βάση υπολογισμού μέσω χρηματιστηριακής αξίας των εισηγμένων ΟΛΠ (στα 375 εκατ.€) και ΟΛΘ (στα 243,9 εκατ.€).
Συμπτωματικά (ή όχι), η αποτίμηση του ΟΛΠ βαίνει μειούμενη, σταθερά το τελευταίο 6μηνο.
Χθες η μετοχή του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς ΟΛΠ διόρθωσε σε νέο χαμηλό 52 εβδομάδων.
Ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης βρίσκεται σε τεράστια απόκλιση από το κόστος κτήσης της SouthEurope (10 ευρώ/μτχ) και της τελευταίας αύξησης ποσοστού της Belterra (2 ευρώ/μτχ).