Είναι μια νέα εποχή, όχι μόνο για τον ΟΛΘ αλλά και το Λαύριο και για το Λιμάνι του Βόλου.
Mετά το κλείσιμο της χρηματιστηριακής συνεδρίασης της Παρασκευής, έγινε γνωστή η δημόσια πρόταση για το 21% του free float για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στα 27 ευρώ ποσό 12% πιο ψηλά από το κλείσιμο της Παρασκευής που ήδη είχε κλείσει με κέρδη 10%.
- Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ερευνά ήδη την απότομη άνοδο από 22 σχεδόν στα 24 ευρώ, που κατέγραψε η μετοχή του λιμανιού της Θεσσαλονίκης την περασμένη Παρασκευή, πριν δηλαδή εκδηλωθεί η προαιρετική δημόσια πρόταση από πλευράς της οικογένειας Ντρέιφους
Η εταιρία που κάνει την πρόταση λέγεται LDC και έχει επενδύσεις σε πάνω από 100 χώρες με τζίρο 51 δις δολάρια. H LeonidsPort ελέγχεται από τη Margarita Olegovna Bogdanova, χήρα του Luis Dreyfus και τα παιδιά της (Kyril Robert Leonid, Maurice Robert Thomas, Eric Leonid Jean)
H οικογένεια Louis-Dreyfus ελέγχει έναν από τους μεγαλύτερους, διεθνώς, Ομίλους στο εμπόριο γεωργικών προϊόντων και προφανώς δεν αποφάσισε να μπει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης επειδή δεν είχε πού αλλού ή σε τι, να επενδύσει κοντά 58 εκατ. ευρώ.
Η επιθετική αυτή κίνηση οπωσδήποτε έχει κάποια στόχευση.
- Η αποτίμηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, με βάση την τρέχουσα δημόσια πρόταση είναι στο 1,48 της καθαρής του θέσης (188,3 εκατ. ευρώ) έναντι του 1,6 που υπολογιζόταν τον Ιούνιο του 2016, όταν τα ίδια κεφάλαια ήταν 162,15 εκατ. ευρώ.
Η δημόσια πρόταση για το 21% του free float της μετοχής του Λιμανιού Θεσσαλονίκης, στα 27 ευρώ αλλάζει τα δεδομένα για το σύνολο των Ελληνικών λιμένων.
Η εταιρεία Leonidsport είναι ένα «όχημα ειδικού σκοπού» (SPV)της οικογένειας Louis-Dreyfus.
- Εκτός από τις πολύ στενές σχέσεις της οικογένειας Louis Dreyfus με τον Θεσσαλονικιό -τραπεζίτη πλέον- επιχειρηματία Τέλη Μυστακίδη, υπάρχει στενή σχέση και με τους Γάλλους μετόχους CMA CGM που έχουν ήδη το 18,5% του ΟΛΘ.
Οι μετοχικές ισορροπίες αλλάζουν.
Στον ΟΛΘ η Belterra Investments του Ιβάν Σαββίδη κατέχει άμεσα το 4,85% και η South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT) το 67% (με τον όμιλο Σαββίδη να έχει το 67% και τoν γαλλικό operator CMA CGM (Terminal Link) το 33%).
Η υπόθεση αυτή ενδιαφέρει και το Ελληνικό Δημόσιο.
Το ΤΑΙΠΕΔ έχει το 7% του ΟΛΘ (θα μπορούσε αν θέλει να το πουλήσει), έχει όμως και το 67% του Οργανισμού Λιμένος Βόλου το οποίο έχει αποφασίσει να πουλήσει έναντι 51 εκατ. Ευρώ στον ΟΛΘ.
Ο δεύτερος προτιμητέος επενδυτής η Goldair αμφισβητεί το αποτέλεσμα του διαγωνισμού για τον ΟΛΒ κι έχει προσφύγει στην Αρχή Εκδίκασης Προδικαστικών Προσφυγών της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ).
Ταυτόχρονα όμως τρέχει και ο διαγωνισμός για το Λιμάνι του Λαυρίου που αποτελεί το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι της Αττικής και -λόγω της εγγύτητάς του με δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος αλλά και τα λιμάνια του Πειραιά και της Ραφήνας- προσφέρεται ιδιαίτερα για τουριστική ανάπτυξη, με δραστηριότητες όπως η κρουαζιέρα και ο ελλιμενισμός σκαφών αναψυχής.
Τώρα πια αλλάζουν τα δεδομένα και στο Λαύριο…