Γράφει η «ξενοδόχος»
Το βάρος των χρεών είναι μεγάλο, όπως είναι και πιέσεις των πιστωτών του τουρκικού ομίλου Dogus να ρευστοποιήσει συμμετοχές του ανά τον κόσμο προκειμένου να μειώσει την «έκθεση» στο μεγάλο χρηματοοικονομικό κίνδυνο που αντιμετωπίζει.
Κι αν η δραστηριότητα των μαρινών (όπου οι Τούρκοι έχουν δηλώσει το «παρών» και στην Ελλάδα εδώ και μια επταετία σχεδόν μέσα από δύο διαφορετικές συμφωνίες, με τη Lamda Development και τον όμιλο Κυριακούλη) είναι από αυτές που δεν ήθελαν να πουλήσουν, τώρα φαίνεται ότι οι συζητήσεις είναι σε πλήρη εξέλιξη. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η φημολογία για τους δύο Έλληνες εταίρους ότι πρόκειται να επαναγοράσουν τις συμμετοχές των Τούρκων.
- «Όλα είναι θέμα κόστους- οφέλους», απάντησε χθές στη γενική συνέλευση ο κ. Σπύρος Κυριακούλης, αντιπρόεδρος δ.σ. της Κυριακούλης Μεσογειακαί Κρουαζιέραι Ναυτιλιακή Α.Ε., που διαθέτει παρουσία άνω των 30 ετών στο χώρο των σκαφών αναψυχής και κρουαζιέρας καθώς και των μαρινών.
- Ο ίδιος ανέφερε ότι «δε μας ενδιαφέρει να αγοράσουμε ένα περιουσιακό στοιχείο μόνο και μόνο για να πούμε στους μετόχους μας ότι προχωρήσαμε σε κάποια αγορά».
Ο τουρκικός όμιλος, στο πλαίσιο της συμφωνίας με τον όμιλο Κυριακούλη, είχε αποκτήσει στις αρχές του 2013 πλειοψηφική συμμετοχή στις μαρίνες Καλαμάτας, Κέρκυρας, Λευκάδας και Ζέας, ενώ είχε προηγηθεί η απόκτηση μεριδίου και στη μαρίνα Φλοίσβου κατόπιν έτερης συμφωνίας με την Lamda Development. Οι Τούρκοι είχαν καταφέρει να αποκτήσουν να αποκτήσουν με τον τρόπο αυτό 2.775 θέσεις ελλιμενισμού στις ελληνικές μαρίνες ή αλλιώς το 34% της συνολικής δυναμικότητας της χώρας. Επιπλέον, εκτός από το αρχικό 51%, ο τουρκικός όμιλος είχε αυξήσει το 2015, περαιτέρω το ποσοστό του, ενώ ο όμιλος Κυριακούλη διατήρησε ποσοστό λίγο χαμηλότερο του 10% στην κοινή εταιρεία KG Med Marinas.
Eνδιαφέρον αποτελεί και το στοιχείο ότι ο όμιλος Dogus έχει εταίρο και την Eυρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης στον τομέα των μαρινών και η EBRD είχε υπογράψει πέρυσι την άνοιξη συμφωνία για τη συμμετοχή της με 25% στη θυγατρική του ομίλου στις μαρίνες, την D Marinas B.V., με το σκεπτικό ότι η θυγατρική του τουρκικού ομίλου «αντιπροσωπεύει μία από τις μεγαλύτερες και τη μόνη διεθνή αλυσίδα μαρινών στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου προσφέροντας περίπου 8.000 θέσεις ελλιμενισμού».