Εύλογα τα ερωτήματα αρκετών επενδυτών αλλά και αναγνωστών του www.banks.com.gr στήλης για την…χαμηλή πτήση της Aegean αλλά και της Autohellas.
 Πράγματι, με τον Γενικό Δείκτη να έχει κερδίσει ένα +45,94% από την αρχή του έτους, η υποαπόδοση αμφοτέρων των μετοχών, της Aegean με ένα πενιχρό +10,57% και της Autohellas με το εξίσου “φτωχό” μόλις +7,64% δημιουργούν απορία σε σταθερούς επενδυτές και διαχρονικούς traders που είχαν αποκομίσει σημαντικές υπεραξίες και από τις δύο μετοχές.
Μάλιστα η μετοχή της αεροπορικής ήταν από τα best plays για ένα μεγάλο διάστημα, όταν μάλιστα είχε φτάσει στις παρυφές των 10 ευρώ, στις αρχές Μαίου του 2018. Ακολούθησε για ένα μικρό διάστημα μία διορθωτική πορεία (έως τα 6,57 € στις αρχές Νοεμβρίου του ιδίου έτους). Εκτοτε πλαγιοανοδική κίνηση με συσσώρευση, από τα μέσα Φεβρουαρίου μέχρι σήμερα.
Ας μελετήσουμε προσεκτικότερα τη μετοχική σύνθεση των δύο εισηγμένων:
  • Aegean: Βασιλάκης Ευτύχιος με 36,68%, αδελφοί Λασκαρίδη από 9,48% (μέσω των Alnesco και Siana Enterprices) και Αχιλλέας Κωνσταντακόπουλος. Στην αγορά έχουν κυκλοφορήσει διάφορα σενάρια. Ακούστηκε για παράδειγμα ότι ένας από τους δύο αδελφούς είναι εν δυνάμει πωλητής του μεριδίου του αλλά σε τιμές όχι χαμηλότερες των 10-12 ευρώ/μετοχή. Στα 8,16 ευρώ η τρέχουσα τιμή απέχει σημαντικά. Ο έτερος δεν θα είχε πρόβλημα να πουλήσει ακόμη και χαμηλότερα των 10 ευρώ.

Μπορεί αυτή η παράμετρος να είναι ένας από τους λόγους της στασιμότητας της μετοχής; κατά την εκτίμηση μου, ΟΧΙ. 

Οσον αφορά στα αποτελέσματα: πάνω από 1,1 εκατομμύριο ο αριθμός των επιβατών στο πρώτο τρίμηνο, έσοδα στα 172 εκατ. € (από 165,4 εκατ. €) αλλά διεύρυνση καθαρών ζημιών στα 35,2 εκατ. € (από τα 30,8 εκατ.€) απόρροια του υψηλότερου κόστους καυσίμου και της κάμψης του μέσου ναύλου.

Όντως αυτές οι δύο παράμετροι μπορεί να εξηγούν την χαμηλή πτήση της εταιρείας, με ζητούμενο την επιβεβαίωση των προβλέψεων για τα μεγέθη δευτέρου τριμήνου.

  • Autohellas: Ο Ευτύχης Βασιλάκης έχει το 60,06% και η Fidelity το 5,02% του μετοχικού κεφαλαίου. Ενας λόγος ήταν το split αλλά και η αναμονή της αγοράς για μία νέα διάθεση μειοψηφικού πακέτου, όπως το placement για το 14,3% στην τιμή των 22,6 ευρώ. Υπολογίστε τιμή κτήσης στο split, στα τέλη Μαρτίου 2018 και την τρέχουσα προσαρμοσμένη τιμή (μετά το split 1/4)

Η Αλήθεια πάντως είναι πως:

Αμφότερες οι εταιρείες εξακολουθούν να αμείβουν τους βασικούς μετόχους με γενναία μερίσματα…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ