Ανάλυση: Τάκης Πουρναράκης
Οι χειμερινές δοκιμές εξέλιξης ολοκληρώθηκαν την Παρασκευή στην πίστα του Μοντμελό, στη Βαρκελώνη. Ομάδες, οδηγοί και μηχανικοί έχουν τώρα μπροστά τους μόλις μια βδομάδα έως ότου μπουν στο αεροπλάνο για Μελβούρνη όπου στις 17/3 θα έχουμε την πρεμιέρα του πρωταθλήματος. Μάλιστα η F1 ετοιμάζει και τελετή έναρξης για πρώτη φορά.
Ο πίνακας των χρόνων που σημειώθηκαν το δεύτερο 4ημερο δοκιμών όπως τον δημοσιοποίησε η Pirelli είναι αποκαλυπτικός: Προφανώς Ferrari, Mercedes έχουν σημειώσει τους κορυφαίους χρόνους. Εδώ αξίζει να τονίσουμε ότι όλες οι ομάδες χρησιμοποίησαν σε κάποια φάση την πολύ μαλακή γόμα (C5) που δε θα είναι διαθέσιμη στο Ισπανικό GP στις 12/5 οπότε δε χρειάζεται να γίνει αναγωγή. Η Pirelli αποκαλύπτει πως η διαφορά από γόμα σε γόμα (για δεδομένο φορτίο καυσίμου) ήταν από 6-7 δέκατα στη Βαρκελώνη. Με τις θερμοκρασίες περιβάλλοντος να είναι αρκετά υψηλές (+30 βαθμοί Κελσίου στο οδόστρωμα) αλλά όχι όσο ψηλές θα είναι στους καλοκαιρινούς αγώνες, η Pirelli υπολογίζει πως η διαφορά ανάμεσα στις γόμες θα είναι στα 9 δέκατα. Υπάρχουν πέντε γόμες διαφορετικής σκληρότητας από C1 (πιο σκληρή) έως C5 (πιο μαλακή) και απ’ αυτές θα είναι διαθέσιμες 3 σε κάθε αγώνα πάντα με τα ίδια χρώματα: Άσπρη (σκληρή), κίτρινη (μέση), κόκκινη (μαλακή).
Ο Χάμιλτον δήλωσε πως η Ferrari είναι μισό δευτερόλεπτο ταχύτερη αλλά αυτός ο πομφόλυγας μάλλον εντάσσεται στο ψυχολογικό παιχνίδι «φαβορί – αουτσάιντερ» ενόψει της πρεμιέρας του Άλμπερτ Παρκ. Η αλήθεια είναι πως ο Βρετανός δεν μπορεί να το γνωρίζει αυτό. Είναι σίγουρο ότι στη Mercedes όπως και στη Ferrari κατά τη διάρκεια των δοκιμών εξέλιξης, είχαν το μυαλό τους, στη συλλογή στοιχείων και στην εξέλιξη των μονοθεσίων, όχι στο κρυφτούλι. Προφανώς δεν άδειασαν τα ρεζερβουάρ για να πιέσουν για χρόνο, προφανώς δοκίμασαν το ρυθμό του μονοθεσίου με μαλακή γόμα και χαμηλό φορτίου καυσίμου (περίπου στο 30% του γεμάτου τεπόζιτου ήτοι 35-45 kg). Η Ferrari εντυπωσίασε στο πρώτο τεστ, η Mercedes βελτιώθηκε με το νέο αεροδυναμικό πακέτο, στο δεύτερο. Αμφότερες οι ομάδες αντιμετώπισαν προβλήματα αξιοπιστίας στο δεύτερο τεστ, σαφή ένδειξη ότι πίεσαν οριακά.
Πίσω τους είναι ξεκάθαρο πως η Renault έχει τη δυναμική να κάνει την έκπληξη φέτος. Θεωρώ ότι ο Χούλκενμπεργκ θα αποτελέσει την αποκάλυψη της φετινής χρονιάς απαλλαγμένος λόγω των νέων κανονισμών από το μειονέκτημα του σωματικού του βάρους. Η Red Bull έχει καινούργιο συνεργάτη, τη Honda για την υβριδική μηχανή. Είναι σαφές πως οι Ιάπωνες έχουν κατακτήσει την αξιοπιστία και βελτιώνονται σε απόδοση. Επιπλέον από το 2014 και ένθεν έχει γίνει παράδοση για την Αυστριακή ομάδα, η μειωμένη απόδοση και τα προβλήματα στις δοκιμές εξέλιξης. Φέτος δεν είχαν πρόβλημα με το νέο μονοθέσιο ή τη νέα υβριδική μηχανή οπότε την παράδοση επιβεβαίωσε ο νέος οδηγός. Ο Πιερ Γκασλί, είχε δυο σοβαρές εξόδους που κόστισαν πολύτιμο χρόνο δοκιμών. Την τελευταία μέρα έκαναν την εμφάνισή τους και προβλήματα αξιοπιστίας απόρροια της πίεσης(;).
Πίσω από τις τέσσερις αυτές ομάδες που σαφώς θα βρίσκονται στις τέσσερις πρώτες θέσεις του πρωταθλήματος φέτος, είναι αναμενόμενο οι δυο ομάδες με υβριδική μηχανή και κιβώτιο Ferrari (Haas, Alfa Romeo) να έχουν καλά επίπεδα απόδοσης. Αντίθετα οι δυο ομάδες με υβριδική μηχανή/κιβώτιο Mercedes (Williams, Racing Point) είναι σαφές ότι θα βρεθούν ουραγοί λόγω εξέλιξης και οικονομικής στενότητας. Ειδικά στη Williams δίνουν ξεκάθαρα μάχη για επιβίωση. Απομένουν μια ομάδα με μηχανή Honda, η Toro Rosso και μια με μηχανή Renault, η McLaren. Είναι ξεκάθαρο πως η McLaren πατάει καλά και έχει κάνει άλματα προόδου σε σχέση με πέρυσι. Θεωρώ ότι φέτος θα πάρει την 5η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών μπροστά από την Alfa Romeo Racing. Η Toro Rosso επιχείρησε ‘glory runs’ και γι’ αυτό την βλέπουμε τόσο ψηλά στους χρόνους.
Πολλοί έχουν μεγάλες προσδοκίες για την Alfa Romeo Racing, στηρίζουν δε την αισιοδοξία τους στον «απελευθερωμένο» Κίμι που επιτέλους θα δείξει την πραγματική του αξία. Να θυμίσω ότι η Alfa Romeo ανήκει στην ίδια εταιρεία με τη Ferrari στην FCA. Οι Ιταλοί θεωρούν δεδομένο ότι ο Iceman θα κάνει στην άκρη όσες φορές χρειαστεί για να περάσουν οι Φέτελ, Λεκλέρκ. Άντε να κόψει λίγο το Μπότας και αυτό με δυσκολία. Μπορεί όμως να αποδειχτεί κρίσιμο στη διεκδίκηση του πρωταθλήματος κατασκευαστών. Για το πρωτάθλημα οδηγών τώρα στη Ferrari θα πρέπει να ξεκαθαρίσουν γρήγορα, με ποιον θα παν και ποιον θα αφήσουν, ειδικά αν ο ταχύτατος Λεκλέρκ αποδειχτεί ταχύτερος του Φέτελ. Αν οι Ιταλοί κατά την προσφιλή τους τακτική επιχειρήσουν να «πνίξουν» το κουνέλι, είναι εξαιρετικά πιθανό ο Χάμιλτον να επωφεληθεί από τα στραβοπατήματα και την ένταση για να διατηρήσει τον τίτλο του.
Οι καλύτεροι χρόνοι στις 8 μέρες δοκιμών:
Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Γόμα |
Vettel | Ferrari | 1.16:221 | C5 |
Hamilton | Mercedes | 1.16:224 | C5 |
Leclerc | Ferrari | 1.16:231 | C5 |
Bottas | Mercedes | 1.16:561 | C5 |
Hulkenberg | Renault | 1.16:843 | C5 |
Albon | Toro Rosso | 1.16:882 | C5 |
Kvyat | Toro Rosso | 1.16:898 | C5 |
Sainz | McLaren | 1.16:913 | C5 |
Grosjean | Haas | 1.17.076 | C5 |
Norris | McLaren | 1.17:084 | C5 |
Gasly | Red Bull | 1.17:091 | C5 |
Ricciardo | Renault | 1.17:114 | C5 |
Raikkonen | Alfa Romeo | 1.17:239 | C5 |
Stroll | Racing Point | 1.17:556 | C5 |
Magnussen | Haas | 1.17:565 | C5 |
Giovinazzi | Alfa Romeo | 1.17:639 | C5 |
Verstappen | Red Bull | 1.17:709 | (C3) |
Perez | Racing Point | 1.17:791 | C5 |
Russell | Williams | 1.18:130 | C5 |
Kubica | Williams | 1.18:993 | C5 |