Ανάλυση: Τάκης Πουρναράκης

Οι χειμερινές δοκιμές εξέλιξης ολοκληρώθηκαν την Παρασκευή στην πίστα του Μοντμελό, στη Βαρκελώνη. Ομάδες, οδηγοί και μηχανικοί έχουν τώρα μπροστά τους μόλις μια βδομάδα έως ότου μπουν στο αεροπλάνο για Μελβούρνη όπου στις 17/3 θα έχουμε την πρεμιέρα του πρωταθλήματος. Μάλιστα η F1 ετοιμάζει και τελετή έναρξης για πρώτη φορά.

Ο πίνακας των χρόνων που σημειώθηκαν το δεύτερο 4ημερο δοκιμών όπως τον δημοσιοποίησε η Pirelli είναι αποκαλυπτικός: Προφανώς Ferrari, Mercedes έχουν σημειώσει τους κορυφαίους χρόνους. Εδώ αξίζει να τονίσουμε ότι όλες οι ομάδες χρησιμοποίησαν σε κάποια φάση την πολύ μαλακή γόμα (C5) που δε θα είναι διαθέσιμη στο Ισπανικό GP στις 12/5 οπότε δε χρειάζεται να γίνει αναγωγή. Η Pirelli αποκαλύπτει πως η διαφορά από γόμα σε γόμα (για δεδομένο φορτίο καυσίμου) ήταν από 6-7 δέκατα στη Βαρκελώνη. Με τις θερμοκρασίες περιβάλλοντος να είναι αρκετά υψηλές (+30 βαθμοί Κελσίου στο οδόστρωμα) αλλά όχι όσο ψηλές θα είναι στους καλοκαιρινούς αγώνες, η Pirelli υπολογίζει πως η διαφορά ανάμεσα στις γόμες θα είναι στα 9 δέκατα. Υπάρχουν πέντε γόμες διαφορετικής σκληρότητας από C1 (πιο σκληρή) έως C5 (πιο μαλακή) και απ’ αυτές θα είναι διαθέσιμες 3 σε κάθε αγώνα πάντα με τα ίδια χρώματα: Άσπρη (σκληρή), κίτρινη (μέση), κόκκινη (μαλακή).

Η Williams έχασε δυο μέρες δοκιμών και ξεκινά τη σεζόν με τους χειρότερους οιωνούς

Ο Χάμιλτον δήλωσε πως η Ferrari είναι μισό δευτερόλεπτο ταχύτερη αλλά αυτός ο πομφόλυγας μάλλον εντάσσεται στο ψυχολογικό παιχνίδι «φαβορί – αουτσάιντερ» ενόψει της πρεμιέρας του Άλμπερτ Παρκ. Η αλήθεια είναι πως ο Βρετανός δεν μπορεί να το γνωρίζει αυτό. Είναι σίγουρο ότι στη Mercedes όπως και στη Ferrari κατά τη διάρκεια των δοκιμών εξέλιξης, είχαν το μυαλό τους, στη συλλογή στοιχείων και στην εξέλιξη των μονοθεσίων, όχι στο κρυφτούλι. Προφανώς δεν άδειασαν τα ρεζερβουάρ για να πιέσουν για χρόνο, προφανώς δοκίμασαν το ρυθμό του μονοθεσίου με μαλακή γόμα και χαμηλό φορτίου καυσίμου (περίπου στο 30% του γεμάτου τεπόζιτου ήτοι 35-45 kg). Η Ferrari εντυπωσίασε στο πρώτο τεστ, η Mercedes βελτιώθηκε με το νέο αεροδυναμικό πακέτο, στο δεύτερο. Αμφότερες οι ομάδες αντιμετώπισαν προβλήματα αξιοπιστίας στο δεύτερο τεστ, σαφή ένδειξη ότι πίεσαν οριακά.

Οι Ιταλοί θεωρούν δεδομένο ότι ο Iceman θα κάνει στην άκρη όσες φορές χρειαστεί για να περάσουν οι Φέτελ, Λεκλέρκ.

Πίσω τους είναι ξεκάθαρο πως η Renault έχει τη δυναμική να κάνει την έκπληξη φέτος. Θεωρώ ότι ο Χούλκενμπεργκ θα αποτελέσει την αποκάλυψη της φετινής χρονιάς απαλλαγμένος λόγω των νέων κανονισμών από το μειονέκτημα του σωματικού του βάρους. Η Red Bull έχει καινούργιο συνεργάτη, τη Honda για την υβριδική μηχανή. Είναι σαφές πως οι Ιάπωνες έχουν κατακτήσει την αξιοπιστία και βελτιώνονται σε απόδοση. Επιπλέον από το 2014 και ένθεν έχει γίνει παράδοση για την Αυστριακή ομάδα, η μειωμένη απόδοση και τα προβλήματα στις δοκιμές εξέλιξης. Φέτος δεν είχαν πρόβλημα με το νέο μονοθέσιο ή τη νέα υβριδική μηχανή οπότε την παράδοση επιβεβαίωσε ο νέος οδηγός. Ο Πιερ Γκασλί, είχε δυο σοβαρές εξόδους που κόστισαν πολύτιμο χρόνο δοκιμών. Την τελευταία μέρα έκαναν την εμφάνισή τους και προβλήματα αξιοπιστίας απόρροια της πίεσης(;).

Η Renault θα είναι η θετική έκπληξη στο ξεκίνημα της φετινής χρονιάς.

Πίσω από τις τέσσερις αυτές ομάδες που σαφώς θα βρίσκονται στις τέσσερις πρώτες θέσεις του πρωταθλήματος φέτος, είναι αναμενόμενο οι δυο ομάδες με υβριδική μηχανή και κιβώτιο Ferrari (Haas, Alfa Romeo) να έχουν καλά επίπεδα απόδοσης. Αντίθετα οι δυο ομάδες με υβριδική μηχανή/κιβώτιο Mercedes (Williams, Racing Point) είναι σαφές ότι θα βρεθούν ουραγοί λόγω εξέλιξης και οικονομικής στενότητας. Ειδικά στη Williams δίνουν ξεκάθαρα μάχη για επιβίωση. Απομένουν μια ομάδα με μηχανή Honda, η Toro Rosso και μια με μηχανή Renault, η McLaren. Είναι ξεκάθαρο πως η McLaren πατάει καλά και έχει κάνει άλματα προόδου σε σχέση με πέρυσι. Θεωρώ ότι φέτος θα πάρει την 5η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών μπροστά από την Alfa Romeo Racing. Η Toro Rosso επιχείρησε ‘glory runs’ και γι’ αυτό την βλέπουμε τόσο ψηλά στους χρόνους.

Προβληματισμός στη Red Bull για τον Γκασλί

Πολλοί έχουν μεγάλες προσδοκίες για την Alfa Romeo Racing, στηρίζουν δε την αισιοδοξία τους στον «απελευθερωμένο» Κίμι που επιτέλους θα δείξει την πραγματική του αξία. Να θυμίσω ότι η Alfa Romeo ανήκει στην ίδια εταιρεία με τη Ferrari στην FCA. Οι Ιταλοί θεωρούν δεδομένο ότι ο Iceman θα κάνει στην άκρη όσες φορές χρειαστεί για να περάσουν οι Φέτελ, Λεκλέρκ. Άντε να κόψει λίγο το Μπότας και αυτό με δυσκολία. Μπορεί όμως να αποδειχτεί κρίσιμο στη διεκδίκηση του πρωταθλήματος κατασκευαστών. Για το πρωτάθλημα οδηγών τώρα στη Ferrari θα πρέπει να ξεκαθαρίσουν γρήγορα, με ποιον θα παν και ποιον θα αφήσουν, ειδικά αν ο ταχύτατος Λεκλέρκ αποδειχτεί ταχύτερος του Φέτελ. Αν οι Ιταλοί κατά την προσφιλή τους τακτική επιχειρήσουν να «πνίξουν» το κουνέλι, είναι εξαιρετικά πιθανό ο Χάμιλτον να επωφεληθεί από τα στραβοπατήματα και την ένταση για να διατηρήσει τον τίτλο του.

Τρία χιλιοστά του δευτερολέπτου διαφορά είχαν οι χρόνοι των Φέτελ, Χάμιλτον μετά από 8 μέρες δοκιμών

Οι καλύτεροι χρόνοι στις 8 μέρες δοκιμών:

Οδηγός Ομάδα Χρόνος Γόμα
Vettel Ferrari 1.16:221 C5
Hamilton Mercedes 1.16:224 C5
Leclerc Ferrari 1.16:231 C5
Bottas Mercedes 1.16:561 C5
Hulkenberg Renault 1.16:843 C5
Albon Toro Rosso 1.16:882 C5
Kvyat Toro Rosso 1.16:898 C5
Sainz McLaren 1.16:913 C5
Grosjean Haas 1.17.076 C5
Norris McLaren 1.17:084 C5
Gasly Red Bull 1.17:091 C5
Ricciardo Renault 1.17:114 C5
Raikkonen Alfa Romeo 1.17:239 C5
Stroll Racing Point 1.17:556 C5
Magnussen Haas 1.17:565 C5
Giovinazzi Alfa Romeo 1.17:639 C5
Verstappen Red Bull 1.17:709 (C3)
Perez Racing Point 1.17:791 C5
Russell Williams 1.18:130 C5
Kubica Williams 1.18:993 C5

 

Get Free Email Updates!

Εγγραφείτε δωρεάν στο newsletter του banks.com.gr

Δέχομαι να αποθηκευθεί το e-mail μου στο σύστημα αποστολής newsletter.

Το e-mail σας δε θα δοθεί ποτέ σε τρίτους. Μπορείτε να απεγγραφείτε όποτε επιθυμείτε.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here