Γράφει ο Έξαρχος Ιωάννης, Δ/ντης First Zurich Trust
Σε πρόσφατη έρευνα της εταιρείας Randstad, για την αναδείξη του εργοδότη της χρονιάς “Employment Brand”, διακρίθηκε η εισηγμένη εταιρεία Aegean Airlines, καθώς και άλλες μη εισηγμένες όπως ο Σκλαβενίτης.
Το Γενικό Συμβούλιο του ΣΕΒ, που περνάει σε μια νέα εποχή αναδεικνύοντας ότι η σύγχρονη επιχείρηση στην Ελλάδα είναι σύμμαχος και πρέπει να εμπνέει εμπιστοσύνη στην κοινωνία, ανέδειξε 10 γυναίκες σε ενεργούς ρόλους στο ΣΕΒ.
Οι δηλώσεις του κυρίου Βαρδή Βαρδινογιάννη, προέδρου της Motor Oil Hellas, “να προσέχετε και να ενδιαφέρεστε και για τον διπλανό σας” έχουν γίνει και πράξη τα τελευταία 20 χρόνια για τους 12.000 μετόχους και τους 1.300 εργαζόμενους σε μορφή μερισμάτων και αποδοχών.
Η Nissan του κυρίου Θεοχαράκη έβαλε στοίχημα επενδύοντας στην πράσινη ενέργεια- φωτοβολταϊκά, να μειώσει κατα 700 τόνους το διοξείδιο του άνθρακα.
Κάποιες εισηγμένες εταιρείες του Ελληνικού Χρηματιστηρίου επιλέγουν να αποχωρήσουν από το ταμπλό, όχι τόσο για το κόστος διατήρησής τους, αλλά επειδή δε βλέπουν το κόστος να αντισταθμίζεται από εταιρικό όφελος, “νέα κεφάλαια εσωτερικού και εξωτερικού”.
Άλλες εισηγμένες εταιρίες εν των μεταξύ, το 10% του συνόλου των εισηγμένων του Ελληνικού Χρηματιστηρίου, βρίσκονται σε επιτήρηση και προσπαθούν εναγωνίως να δημιουργήσουν την ύστατη στιγμή ένα νέο Business Plan για την επόμενη μέρα.
Το “επιστέγαστρο” όλων αυτών των σκόρπιων χρηματιστηριακών και εταιρικών πληροφοριών έρχεται να δώσει και μία ακόμα είδηση ότι η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) θα ασκήσει πράσινη εποπτεία στις Ελληνικές τράπεζες για τη δανειακή τους έκθεση σε βιομηχανίες εντάσεων άνθρακα.
Η First Zurich Trust AG εχει ηδη σχηματισει το Επιχειρησιακο Βαρομετρο Athens ESG Trust
Για να γίνει λοιπόν το σωστό Branding του Ελληνικού Χρηματιστηρίου θα πρέπει να προηγηθεί το λεγόμενο Rebranding, όπως είχε πει και ο Πρωθυπουργός της Χώρας, Κυριάκος Μητσοτάκης. Το Υπουργείο Οικονομικών τώρα φτιάχνει επιτροπές εμπειρογνωμόνων για να επεξεργαστούν προτάσεις και να καταρτίσουν οδικό χάρτη για το Ελληνικό Χρηματιστήριο και την Κεφαλαιαγορά.
Όλες οι προτάσεις σαφώς και είναι επιθυμητές και καλοδεχούμενες, μη ξεχνάμε όμως ότι το Ελληνικό Χρηματιστήριο έχει ήδη εκδόσει Οδηγό Δημοσιοποίησης Πληροφοριών ESG και η First Zurich Trust AG έχει ήδη σχηματίσει το Επιχειρησιακό Βαρόμετρο Athens ESG Trust, που δεν έχει άλλο στόχο από το να συλλέγει τις σκόρπιες χρηματιστηριακές πληροφορίες που εμφανίζονται καθημερινά, βάση προτύπων GRI και με τη συμμετοχή διακεκριμένης ερευνητικής εταιρίας να αξιολογούν και να βαθμολογούν την αντίληψη της κοινής γνώμης και να τη συγκρίνουν πάντα με ένα ολοκληρωμένο ESG Branding των Ελληνικών εταιριών.
Καμία πληροφόρηση από μόνη της, ειδικά σκόρπια πληροφόρηση, δε μπορεί να προσελκύσει νέους επενδυτές και ούτε να αποτελέσει ακόμα και πρόταση για νομοσχέδιο της Κεφαλαιαγοράς αν δε συμπεριλαμβάνει μία διαδικασία καταμέτρησης και αξιολόγησης – με άλλα λόγια ένα βαρόμετρο για να απεικονίζει αυτό που λέμε στο Branding, “360 Degrees of Communication”.