Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε σήμερα ενωσιακούς κανόνες για να διασφαλίσει ότι η αυξημένη κυκλοφορία των μη επανδρωμένων αεροσκαφών σε ολόκληρη την Ευρώπη είναι ασφαλής και προστατευμένη τόσο για τους ανθρώπους στο έδαφος όσο και στον αέρα.
Οι κανόνες θα ισχύουν για όλους τους χειριστές μη επανδρωμένων αεροσκαφών —επαγγελματίες και ερασιτέχνες. Μετά τις πρόσφατα εγκριθείσες τεχνικές απαιτήσεις για τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη,η Επιτροπή ολοκληρώνει ακόμη ένα βασικό παραδοτέο στο πλαίσιο της στρατηγικής αερομεταφορών της Επιτροπής για την Ευρώπη, του οποίου κύριοι στόχοι είναι να διατηρηθεί το υψηλότερο δυνατό επίπεδο ασφάλειας και να υποστηριχθεί η ανταγωνιστικότητα του κλάδου των αερομεταφορών της ΕΕ.
Η Eπίτροπος Μεταφορών κ. Βιολέτα Μπουλτς δήλωσε: «Η ΕΕ θα διαθέτει στο εξής τους πλέον προηγμένους κανόνες σε παγκόσμιο επίπεδο. Το γεγονός αυτό θα ανοίξει τον δρόμο για ασφαλείς, προστατευμένες και οικολογικές πτήσεις για τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη. Παρέχει επίσης την εξαιρετικά αναγκαία σαφήνεια, τόσο για τον επιχειρηματικό τομέα όσο και για τους φορείς καινοτομίας των εν λόγω αεροσκαφών, σε ολόκληρη την Ευρώπη».
Από το 2020 οι χειριστές μη επανδρωμένων αεροσκαφών θα πρέπει να είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα των εθνικών αρχών. Τα κράτη μέλη θα είναι σε θέση να καθορίζουν τις λεγόμενες «ζώνες απαγόρευσης πτήσεων», όπου — μέσω δορυφορικού γεωγραφικού εντοπισμού — δεν θα επιτρέπεται η είσοδος μη επανδρωμένων αεροσκαφών.
Η «ζώνη απαγόρευσης πτήσεων» μπορεί να περιλαμβάνει αερολιμένες και αεροδρόμια ή αστικά κέντρα. Οι κανόνες αυτοί, οι οποίοι θα αντικαταστήσουν τους υφιστάμενους στα κράτη μέλη της ΕΕ εθνικούς κανόνες, όχι μόνο αφορούν την ασφάλεια, αλλά περιέχουν επίσης σημαντικά στοιχεία για τον μετριασμό των κινδύνων που σχετίζονται με την ασφάλεια των μη επανδρωμένων αεροσκαφών. Μέσω της καταγραφής των χειριστών, της εξ αποστάσεως ταυτοποίησης και του ορισμού των γεωγραφικών ζωνών, όλες οι εθνικές αρχές θα είναι σε θέση να αποτρέπουν την κατάχρηση ή τις παράνομες δραστηριότητες των μη επανδρωμένων αεροσκαφών.