Το περασμένο Σάββατο, στο πλαίσιο των ανακοινώσεων της κυβέρνησης για επιβολή νέων μέτρων στις κόκκινες περιοχές, όπου εντάχθηκε και η Αττική, τα καταστήματα αναγκάστηκαν να αλλάξουν την πολιτική τους μέσα σε λίγες ώρες.

Το “B” έκανε “αυτοψία” στο εκπτωτικό χωριό, McArthurGlen, στο smart park Σπάτων της REDS.

Διαπιστώσαμε ότι η κίνηση ήταν εμφανώς μειωμένη, καθότι οι περισσότεροι καταναλωτές ξεχύθηκαν πιο μαζικά την περασμένη Παρασκευή, πριν δηλαδή ισχύσει το click inside, click in shop για να προμηθευτεί τα απαραίτητα.

H McArthurGlen, ηγέτης των designer outlet της Ευρώπης, ακολουθώντας τις τελευταίες ανακοινώσεις, υποδέχτηκε με ασφάλεια τους καταναλωτές.

Δεν διαπιστώσαμε κάποια σοβαρή δυσλειτουργία στο νέο σύστημα, οι αποστάσεις τηρούνταν, υπήρχε διακριτική παρουσία αστυνομικών, πάντα με περιθώριο αγορών τις 2 ώρες.

Με την εφαρμογή my appointment ο καταναλωτής μπορεί να κλείσει ραντεβού για το κατάστημα ή να καλέσει τηλεφωνικά. Υπήρξε όμως περίπτωση κατά την οποία ο καταναλωτής έκλεινε ραντεβού και κατά την άφιξή του στην είσοδο του καταστήματος ενημερώνονταν ότι το brand δεν συνεργάζονταν με την εφαρμογή και δεχόταν μόνο τηλεφωνικές κλήσεις (!).

Απλή και κατανοητή η εφαρμογή

 

Δείτε επίσης: Αυτοψία: Καταστήματα (άδεια) ερμητικά κλειστά ζητούν ενοικιαστή στην Κηφισιά

 

Ας δούμε μερικές εικόνες από τον φακό του Banks

Υποτονική κίνηση στο εκπτωτικό χωριό το μεσημέρι του Σαββάτου
Το πάνω επίπεδο του εκπτωτικού χωριού
Κλειστά τα καταστήματα εστίασης χωρίς κανένα τραπεζοκάθισμα
Κλειστά ήταν τα καταστήματα Zara, καθώς η Inditex αποφάσισε να τα εξαιρέσει από το καθεστώς click inside
Kαμία ουρά στο ισόγειο επίπεδο
Οι καταναλωτές με μάσκες και σωστή τήρηση αποστάσεων
Το τμήμα της επέκτασης του εμπορικού πάρκου

 

 

Υπάρχει και ο e-καταναλωτής

Δωρεάν μπορούν να καθορίζουν τα ραντεβού με τους πελάτες τους οι επιχειρήσεις, χρησιμοποιώντας την ψηφιακή πλατφόρμα e-καταναλωτής.

Αυτό υπενθυμίζει με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Παναγιώτης Σταμπουλίδης.

“Οι επιχειρήσεις μπορούν να καθορίζουν δωρεάν ραντεβού με τους πελάτες χρησιμοποιώντας την ψηφιακή πλατφόρμα e-καταναλωτής της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Οι καταναλωτές διασφαλίζουν με ένα κλικ τις αγορές και τις μετακινήσεις τους”.

 

Ερωτήσεις και απαντήσεις για τη μέθοδο που ισχύει στα καταστήματα πώλησης ενδυμάτων, υποδημάτων και ειδών βιβλιοχαρτοπωλείου

 

1. Ποιο είναι το βασικό χαρακτηριστικό του click in shop;

Πρόκειται για αγορές εντός του καταστήματος με ραντεβού. Από τις «αγορές εκτός» θα επιτρέπονται οι «αγορές εντός» με τον πελάτη να μπαίνει κανονικά εντός του καταστήματος κατόπιν ραντεβού και να αγοράζει το είδος που έχει επιλέξει, έχοντας και την δυνατότητα δοκιμής του.

2. Θα μπορεί να διαλέγει όποιο προïόν θέλει ο πελάτης;

Ο καταναλωτής θα μπορεί να επιλέγει το προϊόν που θέλει να αγοράσει και θα μπορεί να το έχει «δεσμεύσει» είτε τηλεφωνικά, είτε μέσω διαδικτύου, ενώ θα μπορεί ότι άλλο διαλέξει να το δοκιμάσει προ αγοράς, περιορίζοντας όμως τη παραμονή του στο κατάστημα στον προβλεπόμενο χρόνο.

3. Επιτρέπεται η δοκιμή των προϊόντων με το click in shop;

Ναι, θα επιτρέπεται η δοκιμή προ αγοράς, ελαχιστοποιώντας έτσι το πρόβλημα αλλαγής του. Η έλλειψη δοκιμής ήταν από τους λόγους που καταναλωτές απέφευγαν να αγοράσουν ρούχα και παπούτσια με το click away έναντι άλλων αγορών προϊόντων, που δεν απαιτείται δοκιμή.

4. Θα μπορεί να αλλάξει ο καταναλωτής το προϊόν;

Ναι, αλλά και πάλι αυστηρά με ραντεβού. Ο καταναλωτής θα μπορεί να αλλάξει το προϊόν και να παραλάβει ένα άλλο. Όλα τα δικαιώματα επιστροφής και εγγύησης που έχει ο καταναλωτής, εξακολουθούν να ισχύουν κανονικά.

5. Θα μπορεί να πληρώσει με μετρητά;

Ναι, στο όριο μετρητών των 500 ευρώ, που επιτρέπεται. Είναι ένα επιπρόσθετο πλεονέκτημα του click in shop σε σχέση με το click away το οποίο λειτουργεί σχεδόν αποκλειστικά με κάρτα και e-banking. Σημειώνεται ότι το click in shop διευκολύνει τη διαδικασία συναλλαγής, αφού ο καταναλωτής εφόσον μπαίνει στο κατάστημα θα μπορεί να πληρώνει με την παραδοσιακή μέθοδο στο ταμείο.

6. Θα υπάρχουν περιορισμοί;

Ασφαλώς, ανάλογα με την επιφάνεια του καταστήματος και τον αριθμό των εργαζομένων θα πρέπει να προγραμματίζονται τα ραντεβού ώστε να αποφεύγεται συνωστισμός. Η αναμονή πελατών εντός του καταστήματος, πέραν αυτών που θα έχουν προγραμματισμένο ραντεβού, θα απαγορεύεται. Σχετικά με τον μέγιστο επιτρεπόμενο αριθμό ατόμων ανά κατάστημα προβλέπονται τα εξής:

• Σε καταστήματα έως 100 τετραγωνικά μέτρα επιτρέπονται 4 άτομα συνολικά, δηλαδή εργαζόμενοι και πελάτες.

• Σε καταστήματα άνω των 100 τ.μ. επιτρέπονται 4 άτομα, συν 1 άτομο ανά 25 τ.μ. για την επιφάνεια άνω των 100 μέτρων.

7. Θα υπάρχουν χρονικοί περιορισμοί;

Ναι, άλλωστε στόχος της κάθε επιχείρησης είναι η ταχύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του πελάτη στο δυνατόν συντομότερο χρόνο που θα περιλαμβάνει την είσοδο, τη δοκιμή του προϊόντος, τη πληρωμή και την έξοδο από το κατάστημα.

8. Θα εφαρμοστεί η νέα μέθοδος αγορών σε όλη τη διάρκεια των εκπτώσεων;

H διάρκεια εφαρμογής της νέας μεθόδου θα εξαρτηθεί από τα υγειονομικά δεδομένα. Ο εμπορικός κόσμος προσδοκά στις χειμερινές εκπτώσεις για να ξεπουλήσει το χειμερινό εμπόρευμα και θα προσπαθήσει να διασφαλίσει όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και τους κανόνες λειτουργίας του click in shop.

9. Θα επιτραπεί το click in shop σε όλα τα εμπορικά καταστήματα;

Οχι, έχει αποσαφηνιστεί πως αρχικά θα επιτραπεί στα καταστήματα ένδυσης, υπόδησης και βιβλιοχαρτοπωλεία, που έχουν πληγεί περισσότερο το διάστημα της πανδημίας. Όλα τα υπόλοιπα εμπορικά καταστήματα θα συνεχίσουν την λειτουργία τους στις εκπτώσεις με το click away.

10. Θα επιτραπεί το click in shop και στα μεγάλα εμπορικά κέντρα;

Το click in shop μπορεί να εφαρμοστεί στα εμπορικά κέντρα μόνο για τα καταστήματα ένδυσης, υπόδησης και βιβλιοχαρτοπωλείων με τη προϋπόθεση ελέγχου στην είσοδο για το χρόνο παραμονής στο εμπορικό κέντρο.

11. Οι επιχειρήσεις που θα λειτουργήσουν με το click in shop θα εξακολουθούν να θεωρούνται πληττόμενες;

Ναι, σαφέστατα. Ειδικά για το δίμηνο Ιανουαρίου, Φεβρουαρίου έχει γίνει σαφές πως ισχύουν οι ρυθμίσεις για τα ενοίκια, τις αναστολές συμβάσεων εργασίας, επιταγές, επιστρεπτέα προκαταβολή, ενώ θα επιδοτηθούν και οι πάγιες δαπάνες.