«Είναι καλύτερο για τον πιστωτή να διαχειρίζεται το δάνειό του η τράπεζα ή άλλος διαχειριστής;», ήταν το ερώτημα που απασχόλησε το debate στο 2nd NPL Summit (#npl19 – http://npl.ethosevents.eu).
O κ. Γιώργος Τανισκίδης, Πρόεδρος Δ.Σ. της Optima Bank, ανέφερε σχετικά, ότι «οι τράπεζες επί σειρά ετών ήταν.. ζαλισμένες, γιατί ο όγκος των πολιτών που δεν μπορούσαν να πληρώσουν τα δάνειά τους, ήταν τρομακτικός. Από την άλλη, ένιωθαν ενοχές επειδή ήταν οι ίδιες που είχαν χορηγήσει τα δάνεια, με αποτέλεσμα ουσιαστικά να μην ψάχνουν για λύση, αλλά για.. τιμωρία».
Ο ίδιος διευκρίνησε ότι προσωπικά προτιμά την διαχείριση από ένα fund που π.χ. έχει αποκτήσει ένα δάνειο στα 50 και θα είναι «χαρούμενο» με μία τιμή στα 60, παρά την τράπεζα, που το έχει ακόμα εγγεγραμμένο στα βιβλία της, στα 80 και τόσα συνεχίζει να θέλει να εισπράξει.
Όπως διευκρίνησε, θα πρέπει ο μηχανισμός να εξασφαλίζει ότι δεν θα πρέπει να επιστρέψει το δανειολήπτης στην τράπεζα, για να λάβει την τελική απόφαση -διευθέτηση, αλλά να πάρει την λύση από το fund ή τον servicer.
Στο ίδιο debate, η κυρία Μαρία Βέργη, Β. Γενική Διευθύντρια, Επικεφαλής SME Recovery, Intrum Hellas, ανέφερε ότι με την συνεργασία με την Τράπεζα Πειραιώς, συνέστησαν τον πρώτο mega servicer στην ελληνική αγορά. Η ίδια επεσήμανε ότι «το credit management είναι η βασική μας δραστηριότητα, με τεχνογνωσία 100 ετών. Οι τράπεζες έχουν άλλη αποστολή, πρέπει να βοηθήσουν την υγιή οικονομία, ενώ εμείς ασχολούμαστε με την εξυγίανση των μη εξυπηρετούμενων δανείων τους».