Πανελλήνια παρουσίαση της 6ης γενιάς του pick up της Ιαπωνικής εταιρείας στα οροπέδια του Μαινάλου. 

Του Τάκη Πουρναράκη

Η κατηγορία των pick – up αντικαθιστά σταδιακά την σκληροτράχηλη κατηγορία των τετρακίνητων SUV όπως το Mitsubishi Pajero. Αυτό συμβαίνει γιατί η νομοθεσία της Ε.Ε. απαιτεί σήμερα μέσο όρο εκπομπών CO2 120gr/km  επί των ταξινομημένων οχημάτων και από το 2021 πιθανότατα, αυτό θα κατέβει στα 95gr/km. 

Τα pick up είναι επαγγελματικά αυτοκίνητα οπότε δεν επηρεάζουν αυτό το μέσο όρο. Μπορούν ν’ αγοραστούν μόνο από επαγγελματίες ή όσους δηλώνουν αγροτικό εισόδημα. Ως επαγγελματικό όχημα έχει σταθερά τέλη κυκλοφορίας στα 105 ευρώ. 

Πρακτικά το Mitsubishi L200 έχει όλα τα πλεονεκτήματα του Pajero, δεν στερείται τίποτα σε πολυτέλεια, άνεση, ποιότητα ταξιδιού στον αυτοκινητόδρομο, ενώ ταυτόχρονα διαθέτει και μια καρότσα 2.5m2 στην οποία μπορείτε να φορτώσετε πράγματα βάρους έως 1 τόνο. Επιπλέον μπορείτε να ρυμουλκήσετε βάρος έως 3.5tn. 

Το L200 έχει όνομα βαρύ και ιστορία, μια βόλτα στην ελληνική επαρχία είναι αποκαλυπτική: Συνυπάρχουν μοντέλα από 2ης έως 5ης γενιάς των οποίων οι κάτοχοι έχουν να λένε για την αξιοπιστία και την αντοχή τους. Δεν είναι τυχαίο πως το L200 κατατάσσεται 2ο στο χάρτη παγκόσμιων πωλήσεων της MMC, μεταξύ Outlander και ASX.

Έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό.

Το νέο L200 κατασκευάζεται στην Ταϊλάνδη – στη μεγαλύτερη μονάδα παραγωγής της Mitsubishi εκτός Ιαπωνίας και βρίσκεται ήδη διαθέσιμο για πώληση στη χώρα μας. Σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο έχει εντελώς νέα πιο επιβλητική μάσκα το σχέδιο της οποίας (Rock Solid) εναρμονίζεται με την εταιρική ταυτότητα της μάρκας. Επιπλέον σύμφωνα με τη Mitsubishi έχει:

 – Βελτιωμένη ποιότητα υλικών και κατασκευής

– Αναβαθμισμένο σύστημα 4WD, που περιλαμβάνει χαρτογραφήσεις (λάσπη, άμμος, βράχοι, χιόνι, χαλίκι) και σύστημα ελεγχόμενης κατάβασης“Hill Descent Control”. 

– Νέος πετρελαιοκινητήρας 2.2lt/150PS (προδιαγραφών Euro 6d temp) για την Ευρώπη

– Νέο 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο

– Αναβάθμιση πλαισίου, φρένων και ανάρτησης

– Βελτιωμένη οδηγική άνεση

– Συστήματα ασφαλείας: ελέγχου τυφλής γωνίας (Blind Spot Warning) με  υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας (Lane Change Assist), προειδοποίηση οπίσθιας κίνησης (Rear Cross Traffic Alert), περιορισμού επιπτώσεων εμπρόσθιας σύγκρουσης (Forward Collision Mitigation), περιορισμού πρόσκρουσης σε στενούς χώρους στάθμευσης (Ultrasonic Misacceleration Mitigation System)

– Νέας σχεδίασης εμπρός καθίσματα

– Εκτεταμένη γκάμα αξεσουάρ

Βάλε εδώ το βίντεο είναι 4 μέρη που θέλουν ένωση

Επιβλητικό!

Το νέο L 200 είναι ψηλότερο (40 mm) έχει μια μάσκα γεμάτη ακμές αντίθετα με τις εσωτερικές, κεκλιμένες κάθετες μπάρες του προηγούμενου. Ο μεγαλύτερος προφυλακτήρας εντυπωσιάζει και προσφέρει παράλληλα γωνία προσέγγισης 30°. 

Τα φώτα full LED που φωτίζουν στα 300m  είναι σημαντική υπόθεση για να αποφεύγεις τα αγριογούρουνα. Η υψηλή θέση τους βοηθά επίσης τη διέλευση από νερό και προστατεύει τις μονάδες φώτων από ζημιές. Η καρότσα είναι πλήρως ανασχεδιασμένη με μία πιο τετράγωνη, πιο συμπαγή εμφάνιση, ενώ η διάταξη των πίσω φώτων φτάνει σχεδόν στην κορυφή της πίσω πόρτας και αγκαλιάζει τα πίσω φτερά ενισχύοντας την αίσθηση του πλάτους, του βάθος και της σταθερότητας.  

Η χαρακτηριστική σχεδίαση των πίσω φώτων LED προσδίδει έντονη ταυτότητα. 

Ο μεγαλύτερος πίσω προφυλακτήρας παρέχει καλύτερη προστασία χωρίς να επηρεάζει τη γωνία διαφυγής (22°).

Ο συνδυασμός κομψότητας και στιβαρότητας ενισχύεται από τις ζάντες αλουμινίου 18” με έξι φαρδιές διπλές ακτίνες. Τέλος υπάρχουν νέες αποχρώσεις: Graphite Gray, Passion Orange, Red Solid, White Diamond – παρόμοια τεχνολογία βαφής με της Red Diamond του Eclipse Cross, συνδυάζει τη λάμψη της πέρλας με μεταλλικό βάθος. 

Ανοίγει δρόμους!

Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το νέο Mitsubishi L200 από την Αθήνα ως το Μαίναλο. Κινηθήκαμε τόσο σε αυτοκινητόδρομο όσο και σε σκληρές χωμάτινες διαδρομές. Καταρχάς στον αυτοκινητόδρομο το pick up της Ιαπωνικής εταιρείας δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει από το αντίστοιχο Outlander ή Eclipse Corss. Το πολυτελές εσωτερικό με τα δερμάτινα καθίσματα, το σύστημα πλοήγησης, το αυτόματο κιβώτιο, τις κάμερες εμπρός πίσω και περιμετρικά δημιουργεί μια ατμόσφαιρα που παραπέμπει σε πολύ ανεβασμένες καταστάσεις. Η καλή αεροδυναμική, η ενδοτική ανάρτηση, η άριστη ηχομόνωση συνάδουν σε ένα ταξίδι ξεκούραστο όπως ενός μεγάλου SUV. Το κράτημα στις στροφές, τα δυνατά φρένα (320mm εμπρός) και η ευκολία στην αλλαγή πορείας επουδενί θυμίζουν φορτηγό. 

Τα ωραία όμως ξεκινούν όταν βγαίνουμε από την άσφαλτο. Το πρώτο μέρος της δοκιμής στα Γεράνια Όρια είναι παλιά ακροπολική ειδική διαδρομή για περάσματα με το πλάι. Το L 200 είναι ένας πολυτελής οδοστρωτήρας που ισιώνει τα πάντα στο πέρασμά του. Βγαίνοντας από τα Γεράνια πέσαμε στο Λουτράκι και από κει κατευθυνθήκαμε προς την ορεινή Αρκαδία. Αφήσαμε τον αυτοκινητόδρομο και είχαμε την ευκαιρία να αξιολογήσουμε την εξαιρετική οδική συμπεριφορά του L 200 σε δρόμο με στροφές. Ο ροπάτος πετρελαιοκινητήρας έχει τα περιθώρια ενεργητικής ασφάλειας για ένα ασφαλές προσπέρασμα, το αυτόματο 6αρι κιβώτιο σχεδόν δεν γίνεται αντιληπτό στις αλλαγές, ενώ και το χειροκίνητο που επίσης δοκιμάσαμε έχει αίσθηση ταιριαστή με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. 

 

Τα οροπέδια της Κάπελης στο Μαίναλο είναι το επόμενο πεδίο δοκιμασίας σε κακοτράχαλο χωματόδρομο, γεμάτο πέτρες, νεροφαγώματα και κορμούς δέντρων. Το L200 βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον, αξίζει να τονίσει κανείς τη σφιχτή ανάρτηση, το σύστημα Super Select 4WD-II και την αβίαστη κίνηση του οχήματος. Η αλλαγή από 2WD σε 4WD μπορεί να γίνει έως τα 100 km/h (με εξαίρεση τη θέση 4WD Low / Lock). Το Super Select 4WD-II εξασφαλίζει πρόσφυση όταν το αυτοκίνητο οδηγείται με άδεια καρότσα με το κεντρικό μπλοκέ διαφορικό τύπου Τόρσεν που προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις εκτός δρόμου, και παράλληλα ελέγχει την κατανομή ροπής στον εμπρός και πίσω άξονα στο πρόγραμμα 4H. Το πίσω διαφορικό με λειτουργία κλειδώματος βελτιώνει τις συνολικές off-road επιδόσεις του οχήματος. Επιπλέον υπάρχουν χαρτογραφήσεις GRAVEL, MUD/SNOW, SAND και ROCK (μόνο σε 4LLc). Χρησιμοποιώντας έλεγχο ισχύος, κιβωτίου και πέδησης μέσω των Active Stability Control και Traction Control, το σύστημα ρυθμίζει το ποσοστό ολίσθησης του εκάστοτε τροχού σε δύσκολες συνθήκες:

Το HDC (Σύστημα Ελέγχου Καθόδου) που επίσης λειτουργεί με ένα διακόπτη δίπλα στον επιλογέα διατηρεί σταθερή την ταχύτητα του οχήματος, σε μία κατηφορική διαδρομή στα 2 – 20km/h. Η επιθυμητή ταχύτητα αποφασίζεται από τον οδηγό και ελέγχεται από την υδραυλική μονάδα ελέγχου των Active Stability Control και Traction Control εφαρμόζοντας την κατάλληλη πίεση πέδησης.

Τα δοκιμάσαμε όλα αυτά σε κατάλληλα διαμορφωμένη πίστα έξω από τη Βυτίνα και αποκομίσαμε την αίσθηση ότι το L 200 είναι ικανό για περάσματα πολύ πάνω απ’ ότι θα τολμήσει να φανταστεί ο μέσος χρήστης/ιδιοκτήτης του. Διατίθεται τόσο σε Club Cab όσο και σε Double Cab (5θεσιο) με τιμές που ξεκινούν από τις 26 χιλιάδες ευρώ και φτάνουν στις 40 χιλιάδες ευρώ ανάλογα την έκδοση και τον εξοπλισμό. Αν θέλετε κάτι σκληροπυρηνικό, δείτε το Toyota Hilux, αν θέλετε μια  lifestyle επιλογή την Mercedes X Class ή το Ford Raptor. Αν θέλετε να συνδυάσετε και τα δυο δείτε το Mitsubishi L200. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA Mitsubishi L200 2.2lt

Κινητήρας: 2.246 cc

Ισχύς: 150PS/ 3.500 rpm

Ροπή: 40,8 kgm/2000 rpm

Μετάδοση: Στους 4 τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο, 6 σχέσεων 

Επιτάχυνση 0-100 km/h: 12,4 sec

Τελική ταχύτητα: 174 km/h

Μεικτή κατανάλωση: 9. 1 lt/100 km (δοκιμής)

Βάρος: 2.030 kg

Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 5.225/1.815/1.780 mm

Μεταξόνιο: 3.000 mm

Χώρος αποσκευών: 2,5m2

Εκπομπές CO2: 226 gr/km

Τέλη κυκλοφορίας: 105 €

Τιμή: από 26.500€ (αυτοκίνητο δοκιμής 40.100€)