Σε παραγωγική λειτουργία τέθηκε στις 6 Ιουλίου η διαδικτυακή υπηρεσία «Αναζήτηση Βασικών Στοιχείων Μητρώου Επιχειρήσεων», στον δικτυακό τόπο www.aade.gr (στην ενότητα «Υπηρεσίες προς Επιχειρήσεις» – «Φορολογικές Υπηρεσίες»).
Όπως σημειώνει σε ανακοίνωσή της η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, με τη χρήση της υπηρεσίας, τα νομικά πρόσωπα, οι νομικές οντότητες και τα φυσικά πρόσωπα με εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα, μπορούν να αναζητούν βασικές πληροφορίες προκειμένου να διακριβώσουν τη φορολογική ή την επαγγελματική υπόσταση άλλων νομικών προσώπων ή νομικών οντοτήτων ή φορολογουμένων/φυσικών προσώπων, που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα.
H υπηρεσία σύμφωνα με την ΑΑΔΕ στοχεύει στην προστασία των φορολογουμένων και τη διασφάλιση των συναλλαγών, με την καταπολέμηση της έκδοσης πλαστών και εικονικών στοιχείων από φορολογικά ανύπαρκτα πρόσωπα.
Παρέχεται κατόπιν γνωμοδότησης της Α.Π.Δ.Π.Χ. (με αριθ. 1/2011) και σύμφωνα με το άρθρο 20 του ν. 3842/2010 «Αποκατάσταση φορολογικής δικαιοσύνης, αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και άλλες διατάξεις», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει καθώς και το εδάφιο (ι) του άρθρου 17 – Διαφύλαξη πληροφοριών – Απόρρητο του ν. 4174/2013 περί Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας.
Πρόκειται για ουσιαστική αναβάθμιση προϊσχύουσας παρεμφερούς υπηρεσίας, που συνίσταται στην επικαιροποίηση των Όρων Χρήσης της και στον εμπλουτισμό της με νέες δυνατότητες, όπως το καθεστώς ΦΠΑ και η προβολή ιστορικού, καθώς και απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις (FAQs) για την υποβοήθηση των χρηστών.
Από την ΑΑΔΕ διευκρινίζεται ότι η διαδικτυακή υπηρεσία παρέχει πληροφόρηση αποκλειστικά για βασικά στοιχεία μητρώου και όχι στοιχεία εισοδημάτων ή άλλου τύπου οικονομικά ή περιουσιακά στοιχεία των επιχειρήσεων.