Σημαντική αύξηση σημειώθηκε στις λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων και υποδημάτων το 2022 στην εγχώρια αγορά, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, σύμφωνα με τον Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος.
- Σε αξία οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων το 2022 ξεπέρασαν τα 3,1 δισ. ευρώγια τις επιχειρήσεις που τηρούν διπλογραφικά βιβλία.
- Αντίστοιχα οι λιανικές πωλήσεις υποδημάτων και δερμάτινων ειδών ανήλθαν σε 500 εκατ. ευρώ και των κλωστοϋφαντουργικών ειδών σε 385 εκατ. ευρώ.
- Συνολικά οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων – υποδημάτων και κλωστοϋφαντουργικών στην ελληνική αγορά το 2022 άγγιξαν τα 4 δισ. ευρώκαι αντιστοιχούσαν στο 6,5% του συνόλου των λιανικών πωλήσεων της χώρας.
Η πραγματική αξία εάν συνυπολογιστούν οι επιχειρήσεις που δεν τηρούν διπλογραφικά βιβλία είναι πολύ μεγαλύτερη.
Οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων αποτελούν την πέμπτη σημαντικότερη κατηγορία μετά τα τρόφιμα, τα καύσιμα, τα αυτοκίνητα και τα φαρμακευτικά είδη.
- Ποσοστιαία η αύξηση στην ένδυση το 2022 έναντι του 2021 ανήλθε σε 18,4%.Βέβαια στη σύγκριση με το 2021 θα πρέπει να ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι το μεγαλύτερο διάστημα του πρώτου τετράμηνου του 2021 τα εμπορικά καταστήματα ήταν κλειστά.
- Αναλυτικά η πορεία αύξησης των λιανικών πωλήσεων ενδυμάτων ανά τρίμηνο το 2022 σε σχέση με το 2021 ήταν: Α τρίμηνο +54%, Β τρίμηνο + 23,2%, Γ τρίμηνο +6,7% και Δ τρίμηνο + 12,3%.
- Θα πρέπει να τονιστεί το γεγονός ότι οι λιανικές πωλήσεις των ενδυμάτων ξεπέρασαν τις αντίστοιχες του 2019, δηλαδή προ πανδημίας, σε ποσοστό8,8%.
- Αντίστοιχα οι λιανικές πωλήσεις των κλωστοϋφαντουργικών ειδών ξεπέρασαν κατά 1% τις αντίστοιχες του 2019, ενώ των υποδημάτων έφθασαν στα επίπεδα του 2019.