Ο προσδιορισμός της οικονομικής αξίας μιας επωνυμίας είναι μια δύσκολη υπόθεση. Παρά την άυλη φύση του branding, είναι δύσκολο να αρνηθεί κανείς πόσο αποτελεσματικός μπορεί να είναι ένας ισχυρό μπορεί να είναι για την ενίσχυση της απόδοσης μιας εταιρείας.

Τούτων λεχθέντων, η Brand Finance ανέλαβε να “χαρτογραφήσει” τα πιο πολύτιμα εμπορικά σήματα στον κόσμο στην ετήσια έκθεσή της Global 500. Το γράφημα, χρησιμοποιώντας δεδομένα από την τελευταία έκδοση της έκθεσης, αναφέρει τις κορυφαίες 20 πιο πολύτιμες μάρκες το 2022.

Η κατάταξη μετρά την αξία των εμπορικών σημάτων, τα οποία μπορούν να θεωρηθούν ως άυλα assets, που σχετίζονται με το μάρκετινγκ και δημιουργούν μια ταυτότητα και φήμη στο μυαλό των καταναλωτών. H αξία του branding μετράται με οικονομικούς όρους, υπολογίζοντας την αξία της επωνυμίας για την εταιρεία που την κατέχει.

Ανάλυση των πιο πολύτιμων εμπορικών σημάτων

Με αύξηση 35% σε σχέση με την περσινή έκθεση, η Apple διατηρεί την πρώτη της θέση στην κατάταξη ως η πιο πολύτιμη μάρκα στον κόσμο, με συνολική αξία επωνυμίας 335,1 δισεκατομμύρια δολάρια.

Αυτή είναι η υψηλότερη αξία επωνυμίας που έχει καταγραφεί ποτέ στην ιστορία της έκθεσης Global 500, η ​​οποία δημοσιεύεται κάθε χρόνο από το 2007.

Ως μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες τεχνολογίας στον κόσμο, η Apple κυριαρχεί στην αγορά smartphone, ειδικά στις ΗΠΑ, όπου περισσότερο από το 50% των smartphone που λειτουργούν είναι πλέον iPhone.

Ακολουθεί μια πλήρης λίστα με τις 20 πιο πολύτιμες μάρκες σύμφωνα με την έκθεση:

 

Μετά την Apple, στη δεύτερη θέση είναι η Amazon με αξία επωνυμίας 350,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ο τεχνολογικός γίγαντας έχει συχνά βρεθεί στην ίδια θέση με την Apple στην κατάταξη, και μάλιστα έχει έρθει στην πρώτη θέση παλαιότερα.

Μια άλλη μάρκα που αξίζει να επισημανθεί είναι η TikTok. Η εταιρεία κοινωνικής δικτύωσης σημείωσε αύξηση της τάξης του 215% στην αξία του brand της από έτος σε έτος, καθιστώντας την την ταχύτερα αναπτυσσόμενη επωνυμία σε ολόκληρη τη λίστα.

Μεταξύ 2019 και 2021, η πλατφόρμα είδε τη βάση χρηστών της να εκτοξεύεται στα ύψη, αυξάνοντας από 291,4 εκατομμύρια σε 655,9 εκατομμύρια σε μόλις δύο χρόνια. Εάν αυτή η ανάπτυξη συνεχιστεί, το TikTok θα μπορούσε να φτάσει σχεδόν το ένα δισεκατομμύριο χρήστες έως το 2025, σύμφωνα με προβλέψεις της Insider Intelligence.