Δοκιμή του Τάκη Πουρναράκη

 

Ο διττός χαρακτήρας του Volvo V60 T6 AWD με κέρδισε από την πρώτη στιγμή. Κοιτώντας το απ’ έξω βλέπεις ένα στυλάτο station wagon που απευθύνεται σε οικογενειάρχες που αρέσκονται στο “less is more”. Η φιλοσοφία του απέριττου, της πολυτέλειας που δεν φαίνεται και κατ’ επέκταση δεν προκαλεί, καλύπτει όλους όσοι νιώθουν την ενέργεια που συγκεντρώνει στο πέρασμά του, π.χ. το XC90.

Η Volvo έχει σημειώσει εντυπωσιακή πρόοδο σε σχήματα, εκδόσεις, επιδόσεις και συναισθηματική σχεδίαση την τελευταία δεκαετία. Στο πυρήνα κουλτούρας της Σουηδικής εταιρείας βρίσκονται όμως ακόμη οι station wagon εκδόσεις. Όσοι το γνωρίζουν δεν απόρησαν όταν στο λανσάρισμα της νέας μεσαίας σειράς S60/V60 παρουσιάστηκε πρώτα η station wagon έκδοση, το V60.

Το V60 βασίζεται στην πλατφόρµα SPA, σχεδιαστικά ξεχωρίζει τόσο από την επιβλητική του μάσκα όσο και το ξεχωριστό πίσω μέρος. Δύσκολα από το πλάι μπορεί να διαφοροποιηθεί ένα station wagon παρότι η κλίση της οροφής προς τα πίσω μειώνει την αίσθηση του τετράγωνου όγκου. Στην όψη το νέο V60 είναι αρχοντικό αυτοκίνητο, μπαίνοντας στο εσωτερικό του, αυτή η αίσθηση διατηρείται. Το ποιοτικό δέρμα κυριαρχεί ως αίσθηση ενώ το βλέμμα σταματά την κατακόρυφη οθόνη αφής 9 ιντσών του συστήματος multimedia. Εύχρηστη και οικεία αν είστε εξοικειωμένοι με περιβάλλον ios, θα ενθουσιάσει όσους θέλουν προέκταση του γραφείου στο δρόμο (σ.σ: μόνο ενόσω είστε σταματημένοι). Η κεντρική κονσόλα ανάµεσα στα εµπρός καθίσµατα έχει άφθονους χώρους για µικροαντικείµενα και οι λεπτομέρειες από ξύλο, κατεργασμένο μέταλλο γοητεύουν. Το V60 διαθέτει άνετα φαρδιά καθίσματα εμπρός. Στο πίσω μέρος θα βολευτούν χωρίς συμβιβασμούς δυο μεγαλόσωμοι επιβάτες ή τρία παιδιά. Όσον αφορά στο χώρο αποσκευών αυτός μπορεί να φιλοξενήσει όλα τα οικογενειακά σας άγχη καθότι φτάνει τα 529 lt ενώ αν χρειάζεστε κάτι παραπάνω, σε διθέσια διαμόρφωση σχεδόν τριπλασιάζεται (1.441 lt).

Πολυτελές, αγχολυτικό εσωτερικό που κολακεύει χωρίς να προκαλεί.

Στην πλαφονιέρα οροφής δεσπόζει  το κόκκινο κουμπί για κλήση έκτακτης ανάγκης αλλά και αυτό για την υπηρεσία Volvo On Call. Όσον αφορά στα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας το V60 δοκιμής μας διέθετε πολλά  όπως το City Safety που αναγνωρίζει σχήματα (σ.σ: πεζός, ποδηλάτης), το σύστηµα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, το φρενάρισµα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, η προειδοποίηση στην τυφλή γωνία, η ανάγνωση σημάτων κυκλοφορίας, ακόμη και για τα ραντάρ της τροχαίας σε προειδοποιεί. Ναι είναι νόμιμο, με επίφαση την μεγιστοποίηση της ασφάλειας.

Volvara!

Είχαμε την ευκαιρία να ταξιδέψουμε με το νέο V60 ως το χιονοδρομικό του Μαινάλου. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας φορούσε χιονολάστιχα Pirelli. Η μαλακή γόμα τους επέτρεπε να ζεσταίνονται αμέσως συντελώντας στην άνεση ειδικά στο παγωμένο τερέν. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας διέθετε δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 310 PS/40,8 kgm σε συνδυασμό μ’ ένα εξαιρετικά διακριτικό αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων. Υπάρχει δυνατότητα ν’ αλλάξεις σχέσεις και χειροκίνητα αλλά δεν νιώθεις ποτέ αυτή την ανάγκη ακόμη και σε γρήγορο ρυθμό. Το V60 είναι κατά βάση προσθιοκίνητο, η έκδοση AWD που είχαμε εμείς στα χέρια μας μέσω συνεκτικού συμπλέκτη μεταφέρει και στους πίσω τροχούς ένα ποσοστό ροπής εξασφαλίζοντας πρόσφυση ακόμη και σε μεικτές συνθήκες. Αξίζει να τονίσουμε ότι δεν πρόκειται για τετρακίνηση που έχει σχεδιαστεί για να συμβάλλει σε σπορ οδήγηση αλλά για ασφάλεια σε γλιστερό έδαφος. Το V60 έχει 4 προγράμματα χαρτογράφησης Sport, Comfort, Individual και Eco. Για να μην παρερμηνεύσει κανείς το προσανατολισμό του αυτοκινήτου τονίζουμε ότι δεν υπάρχει τρόπος να απενεργοποιηθούν τα ηλεκτρονικά του. Αλλά στο πρόγραμμα Sport σε αφήνει να γράψεις κύκλους στο παγωμένο τερέν αν είσαι μετρημένος στη δοσολογία τιμόνι/γκάζι. Ο κινητήρας είναι γραμμικός με «ηλεκτρική λειτουργία», αρχοντικό τράβηγμα σε όλο το φάσμα στροφών, χωρίς ξεσπάσματα ή υστέρηση. Εδώ ακριβώς βρίσκεται η πιο γοητευτική πτυχή του V60 T6. Πατάς το γκάζι βαθιά και νιώθεις μια ευχάριστη πίεση στο στομάχι. Ο δρόμος στενεύει, τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν και μέχρι να πεις… αυτόφωρο έχεις επιβεβαιώσει την τελική του. Περιττό να σας περιγράψω την έκφραση του «γρήγορου» με το Gti στο επόμενο φανάρι. Βλέπετε με τετρακίνηση, 310PS και αστραπιαίες αλλαγές το Volvo φτάνει στα 100km/h από στάση σε λιγότερο από 6 sec.

Δύσκολα από το πλάι μπορεί να διαφοροποιηθεί ένα station wagon παρότι η κλίση της οροφής προς τα πίσω μειώνει την αίσθηση του τετράγωνου όγκου.

Στο ταξίδι μας εντυπωσίασε η ηχομόνωση της καμπίνας (σ.σ: περίμενα να βγάζει θόρυβο το χιονολάστιχο, ούτε αυτό συνέβη) και η άνεση της ανάρτησης. Το V60 T6 AWD βρίσκεται στο στοιχείο του στον αυτοκινητόδρομο. Αργά τη νύχτα με χαμηλωμένη την ένταση των φώτων της καμπίνας και τον προσαρμοζόμενο διατηρητή ταχύτητας (σ.σ: adaptive cruise control) στα 130km/h απολαύσαμε μια ουσιαστική συζήτηση, συνοδευόμενη από ατμοσφαιρική μουσική, σα να είμαστε σε πολυτελές loft.

Σε επαρχιακό δρόμο με στροφές αν αποφασίσεις να παίξεις επίθεση η τετρακίνηση προσφέρει σιγουριά αφότου στρίψεις, το επίπεδο πρόσφυσης είναι πραγµατικά υψηλό. Θέλει λίγο προσοχή στην είσοδο των κλειστών στροφών αλλά με σύμμαχο το εξαιρετικό σετάρισμα στην ανάρτηση μπορείς να κινηθείς απίστευτα γρήγορα. Χωρίς να μπερδεύω συναισθήματα τολμώ να πω ότι το V60 T6 AWD κινείται εξίσου γρήγορα με μια Giulia Veloce σε επαρχιακό δρόμο. Ναι είναι τόσο καλό, με διαφορετικό τρόπο όμως, όντας αρχοντικό, αγχολυτικό και αποστασιοποιημένο. Ένα Volvo που σε υποχρεώνει ν’ αναθεωρήσεις τις απόψεις σου για τα βαρετά οικογενειακά αυτοκίνητα. Με την κατανάλωση να ξεπερνά σ’ αυτούς τους ρυθμούς τα 15 ευρώ/100km (σ.σ: την επιβαρύνουν τα χιονολάστιχα) σίγουρα το V60T6 AWD έχει απαιτητικό κόστος χρήσης. Εδώ κάποιος με μολύβι και χαρτί μπορεί να δει και την επίσης πολύ καλή δίλιτρη πετρελαιοκίνητη έκδοση D4 που είναι προσθιοκίνητη. Αν ψάχνετε απλά για ένα στιλάτο οικογενειακό αυτοκίνητο τότε πιθανόν αυτή είναι μια πιο ήπια επιλογή. Αν όμως σας αρέσει ν’ ανεβάζετε παλμούς και να δίδετε μαθήματα σε ενθουσιώδεις νεαρούς που θα κάνουν το λάθος να το υποτιμήσουν… τότε το V60 T6 AWD είναι ιδανικό «Question Car». Ξέρετε αυτό που μετά αναρωτιούνται, τι τους πέρασε…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.969 cc
Ισχύς: 310 PS/5.700 rpm
Ροπή: 40,8 kgm/2.200-5.100 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6.0 sec
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Μεικτή κατανάλωση: από 11.5 l/100 km (τιμή δοκιμής)
Εκπομπές CO2: από 171 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: από 419 €
Βάρος: 1.790 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.761 x 1.850 x 1.427 mm
Χώρος αποσκευών: 529 lt
Τιμή: από 55.000 ευρώ

*Question Car ονομάζουν οι Βρετανοί αυτό που σε περνάει και αναρωτιέσαι τι ήταν…