• «Το μυστικό της επιτυχίας για μια εταιρία, είναι να καταλαβαίνει προς τα που πάει ο κόσμος και να αλλάζει. Προσπαθήσαμε να δούμε αντικειμενικά το μέλλον, είδαμε ότι υπάρχει μια ασυμβατότητα σε σχέση με το που πάει η αγορά»

O επικεφαλής της ΗelleniQ Energy,  Ανδρέας  Σιάμισιης, παρουσίασε στο 8o Φόρουμ των Δελφών το πρόγραμμα Vision 2025 που ήδη υλοποιεί ο όμιλος.

  •  «Το 60% των επενδύσεων του Ομίλου την τελευταία διετία κατευθύνθηκε σε έργα Ανανεώσιμων Πηγών και πράσινες τεχνολογίες. Επενδύσαμε πάνω από 0,5 δισ. ευρώ στις ΑΠΕ και κερδίσαμε το δικαίωμα να μην λεγόμαστε αμιγώς “πετρέλαια”, αλλά HELLENiQ ENERGY. Με επενδύσεις όπως το Φ/Β Κοζάνης, επιταχύνουμε την πορεία μας για βιώσιμη ανάπτυξη. Ήδη, δουλεύουμε για άλλα 2 έργα στην Ελλάδα, ενώ σύντομα θα υπάρξουν ανακοινώσεις και για το εξωτερικό».

Ο Ανδρέας  Σιάμισιης τοποθετήθηκε και για το θέμα της έκτακτης εισφοράς.

  • «Θα σας πω τι είναι υπερκέρδος, αν μου πείτε τι είναι υπερζημία.
  • Κάποια χρόνια πριν είχαμε ζημιές 500 εκατ., αλλά κανείς δεν μας στήριξε. Ο κλάδος διύλισης έχει έντονη κυκλικότητα. Μεγάλο μέρος της κερδοφορίας μας οφείλεται στο διεθνές περιβάλλον διύλισης»
  • «Έχουμε 50% της δραστηριότητας στο εξωτερικό. Από το 1 δισ. κερδών που είχαμε το 2022, τα μισά αφορούν τις εταιρείες του εξωτερικού που φέρνουν στην Ελλάδα φόρους και προστιθέμενη αξία.
  • Τα 500 εκατ. κερδών από δραστηριότητες στην Ελλάδα, έχουν και άλλα 500 εκατ. σε φόρους.
  • Άρα, το θέμα της υπερφορολόγησης το καταλαβαίνουμε, αλλά πρέπει να καταλάβει η κοινωνία ότι για να πάμε στις «πράσινες» επενδύσεις που απαιτούνται, πρέπει να υπάρχει μια ισοροοπημένη προσέγγιση».

  • «H έκτακτη φορολόγηση δυσχεραίνει την προσπάθεια των ευρωπαϊκών διυλιστηρίων, για επενδύσεις στην πράσινη ανάπτυξη».

Σε ότι αφορά τις τιμές στην ενέργεια σημείωσε ότι στο φυσικό αέριο, η τιμή τώρα είναι ιδιαίτερα χαμηλή, λόγω του ήπιου χειμώνα και της επάρκειας αποθεμάτων LNG.

  • «Ωστόσο, οι πιθανότητες είναι να κινηθούν ανοδικά οι τιμές. Γιατί, τα αποθέματα στα φράγματα των υδροηλεκτρικών είναι χαμηλά και τον χειμώνα θα χρειαστεί να συμβάλουν περισσότερο οι μονάδες φυσικού αερίου για την κάλυψη της ζήτησης».

Σε ότι αφορά τις έρευνες υδρογονανθράκων δήλωσε πως τον τελευταίο 1,5 χρόνο έγιναν εργασίες που δεν είχαν γίνει τα προηγούμενα 10 χρόνια.

  • «Βρισκόμαστε σε φάση αξιολόγησης των δεδομένων που προέκυψαν από τις σεισμικές έρευνες στο Ιόνιο και την Κρήτη. Προς το τέλος του 2024 θα έχουμε καλύτερη κατανόησή τους, ώστε να αποφασίσουμε ερευνητικές γεωτρήσεις.
  • Το 2025, με βάση το αισιόδοξο σενάριο, θα προχωρήσει το έργο των ερευνητικών γεωτρήσεων σε υποψήφια θαλάσσια κοιτάσματα. Αν οδηγήσουν στον εντοπισμό κοιτασμάτων αερίου, τότε θα μπορεί σχετικά σύντομα να ξεκινήσει παραγωγή».

Σε ότι αφορά την ηλεκτροκίνηση εκτίμησε ότι αργεί ακόμα η πλήρης ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, αλλά υπάρχουν εξελίξεις μετά από χρόνια.

  • «Ο Όμιλος αναπτύσσει τη συνολική υποδομή της ηλεκτροκίνησης, όχι μόνο τους φορτιστές. Έμφαση δίνεται και στα εναλλακτικά καύσιμα, γιατί στη μεταβατική περίοδο των επόμενων δεκαετιών πρέπει να βελτιώσουμε τις εκπομπές της αυτοκίνησης. Ήδη έχουμε εγκρίνει πιλοτική επένδυση για την παραγωγή ανανεώσιμου υδρογόνου στην Ελευσίνα, ενώ κοιτάζουμε και για μπλε υδρογόνο με δέσμευση CO2».

«Η ελληνική βιομηχανία έχει πάρει τα μηνύματα και προχωράει δυναμικά στη σωστή κατεύθυνση. Για τον κλάδο μας, το μεγάλο πρόβλημα είναι η αποθήκευσης ενέργειας και το πώς «παντρεύονται» παραδοσιακές μονάδες βάσης, όπως αυτές του λιγνίτη, με το φυσικό αέριο», κατέληξε.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ