Buyer’s remorse: Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα, μόνο το 5% των ανθρώπων δεν έχουν νιώσει ποτέ ένοχοι για κάποια αγορά που έχουν κάνει.
Όμως δεν ευθύνονται απαραίτητα μόνο οι καταναλωτές για τυχόν παρορμητικές αγορές. Σε τελική ανάλυση, βομβαρδιζόμαστε διαρκώς με διαφημίσεις και άλλες τακτικές μάρκετινγκ που μας ωθούν στο να ξοδεύουμε περισσότερα.
Το παρακάτω γράφημα του TitleMax εξηγεί 29 διαφορετικές τακτικές που οι marketers χρησιμοποιούν για να ωθήσουν τις πωλήσεις τους (πατήστε στην εικόνα για να τη δείτε σε μεγέθυνση).
Τα “tricks”
Από το γράφημα παρατηρούνται κάποιες συγκεκριμένες τάσεις μεταξύ των 29 τακτικών:
Οπτικά
Αυτά τα tricks στοχεύουν να μειώσουν την “εμφάνιση” της τιμής. Για παράδειγμα, ένα κατάστημα θα κοστολογήσει ένα προιόν στα 9,99 ευρώ αντί για 10 ή θα το περιγράψει ως προϊόν ως “buy-one-get-one” αντί να προχωρήσει σε έκπτωση 50%.
“Γλωσσικά” tricks
Δεν έχει σημασία τι λέτε, αλλά πώς το λέτε. Η παραγωγή προϊόντων παρουσιάζεται ως εξαιρετικά δαπανηρή, η προσφορά ενός προιόντος κατ’ αποκλειστικότητα και η χρήση λέξεων που σχετίζονται με μικρές ποσότητες διάθεσης ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία tricks.
Κόλπα “Brick-and-Mortar”
Η διάταξη ενός καταστήματος είναι λιγότερο τυχαία από ό, τι φαντάζεστε. Έχοντας μια φωτεινή και πολύχρωμη είσοδο, μια ήρεμη και αργή μουσική, η τοποθέτηση αντικειμένων σε συγκεκριμένα, εμφανή σημεία είναι μερικές τακτικές που ακολουθούν οι καταστηματάρχες για να αυξήσουν τις πωλήσεις.
“Επείγον”
Σε αυτήν την κατηγορία περιλαμβάνεται η αίσθηση του επείγοντος που δημιουργείται για την αγορά ενός προιόντος λόγω π.χ. μιας σταδιακής κατάργησης. Εάν ένας καταναλωτής θεωρεί ότι μπορεί να χάσει ένα συμφλερον deal είναι πιο πιθανό να αγοράσει.
Η εποχή των influencers
Καθώς οι καταναλωτές αρχίζουν να αναγνωρίζουν ορισμένες τακτικές μάρκετινγκ, οι λιανοπωλητές αναγκάζονται να αλλάξουν “το παιχνίδι” για να παραμείνουν αποτελεσματικοί.
Ένα σχετικά πρόσφατο φαινόμενο, αναφέρει το Visual Capitalist είναι το μάρκετινγκ των influencers, που αφορά τη συνεργασία brands με vloggers ή influencers για να υποστηρίξουν ένα προϊόν. Και αυτές οι συνεργασίες τείνουν να λειτουργούν – χαρακτηριστικό είναι ότι μια πρόσφατη έρευνα αποκάλυψε πως το 40% των ανθρώπων έχουν αγοράσει κάτι με βάση τη σύσταση ενός influencer.
Mένει να αποδειχθεί πόσο καιρό θα παραμείνει αποτελεσματικό το μάρκετινγκ του influencing – ή οποιαδήποτε από αυτές τις τακτικές. Μερικές από τις πιο παραδοσιακές και “διακριτικές” τακτικές τιμολόγησης σύμφωνα με αναλυτές είναι πιο πιθανό να αντέξουν στον χρόνο.