Γάμοι αναβλήθηκαν, κοκτέιλ πάρτι ακυρώθηκαν και επιχειρηματικές εκδηλώσεις έγιναν με βιντεοκλήσεις.
Με τις κοινωνικές εκδηλώσεις να έχουν μειωθεί δραστικά λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, ο κόσμος αγοράζει πολύ λιγότερα παπούτσια.
Αυτό έχει επηρεάσει σοβαρά τη βιομηχανία υποδημάτων της Πορτογαλίας, καθώς ειδικεύεται σε ακριβά, δερμάτινα παπούτσια -που κυρίως προορίζονται για μεγάλα γεγονότα και επίσημες επιχειρηματικές εκδηλώσεις- και τα περισσότερα εξ αυτών εξάγονται.
«Δεν υπάρχουν πια νυχτερινά κέντρα και ζευγάρια που να βγαίνουν έξω… Όλα αυτά σημαίνουν μειώσεις σε ορισμένα προϊόντα» δήλωσε ο Ζοάο Μάια, γενικός διευθυντής της ένωσης υποδηματοποιών της Πορτογαλίας APICCAPS.
Κάποιες εταιρείες προσαρμόστηκαν κατασκευάζοντας πιο άνετα παπούτσια, που μπορούν να φορεθούν στο σπίτι ή στο σούπερ μάρκετ. Ορισμένες πρόσθεσαν μάσκες και άλλα είδη προστασίας στις γραμμές παραγωγής τους.
Ωστόσο οι αλλαγές αυτές δεν μπορούν να καλύψουν τις απώλειες. Από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο φέτος, οι εξαγωγές από την Πορτογαλία -την τρίτη μεγαλύτερη στην Ευρώπη χώρα παραγωγής υποδημάτων μετά την Ιταλία και την Ισπανία- μειώθηκαν κατά 17% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019.
Η Πορτογαλία εξάγει πάνω από το 90% των υποδημάτων της και ο κλάδος έχει σημειώσει ανάπτυξη περίπου 50% την τελευταία δεκαετία, με κέρδη 1,7 δισ. ευρώ πέρυσι ύστερα από το υψηλό επίπεδο των 1,9 δισ. ευρώ το 2017.
Οι εταιρείες μεταποίησης αναγκάζονται να προσαρμοστούν για να επιβιώσουν.