Φίλιππος Καραμέτος
Την στρατηγική επένδυση, που μπορεί να ερμηνευτεί ως ψήφος εμπιστοσύνης στην Ελλάδα, γιόρτασε το απόγευμα της Πέμπτης η Sitecore®, παγκόσμιος ηγέτης στην παροχή λογισμικού διαχείρισης ολοκληρωμένης ψηφιακής εμπειρίας (DXP).
Με νέα υπερσύγχρονα, καλαίσθητα, γραφεία εδραίωσε το μεγάλο Engineering Hub της στην Αθήνα, παρουσία πελατών και συνεργατών της εταιρείας στην ακμάζουσα business περιοχή του Αμαρουσίου.
Από το Engineering Hub η εταιρεία θα εξυπηρετεί την παγκόσμια αγορά ενώ κάποια από τα προϊόντα της θα παράγονται εξ ολοκλήρου στη χώρα μας.
Τα νέα γραφεία αποτελούν μέρος του μεγάλου παγκόσμιου επενδυτικού πλάνου της Sitecore, ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων που ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2021, και αποδεικνύει έμπρακτα την εμπιστοσύνη της εταιρείας στις προοπτικές και τη δυναμική της Ελλάδας. Μάλιστα, η εταιρεία έχει ήδη αγγίξει ένα σημαντικό ορόσημο προσλήψεων, με την ομάδα της στην Ελλάδα να μετρά πλέον πάνω από 170 εργαζόμενους, μετά και την επιτυχημένη εξαγορά της ελληνικής startup Moosend τον Μάιο του 2021, μιας εταιρείας που τότε είχε μια ομάδα περίπου 40 εργαζομένων.
Στόχος της είναι το 2023 να αγγίξει τους 250 εργαζόμενους και να εξυπηρετεί την ευρύτερη περιοχή με καινοτόμες υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, ενώ παράλληλα προσβλέπει σε συνεργασίες με Πανεπιστήμια για τα ελληνικά “μυαλά” που αντί να αναζητήσουν μία καλύτερη τύχη στο εξωτερικό, θα παραμείνουν εντός συνόρων. Πρόκειται για νέο πρόγραμμα που θα δίνει ολοκληρωμένη μόρφωση στους αποφοίτους με πρακτική εξάσκηση, δίνοντας επί της ουσίας στην αγορά έτοιμα στελέχη για εργασία.
Η εμπιστοσύνη που δίνει δε η εταιρεία σε νέους, ικανούς εργαζόμενους, αποτυπώνεται και από το γεγονός ότι πολλοί από αυτούς, είτε indoor, είτε remote, προέρχονται από διάφορες ελληνικές πόλεις.
Δεν ήταν τυχαίο το γεγονός ότι η γιγαντοθόνη της παρουσίασης στην αίθουσα εκδηλώσεων του 3ου ορόφου του Monumental Plaza, έπαιζε την λέξη “ΜΕΡΑΚΙ”, όπως παρατηρήσαμε ιδίοις όμμασι. «Ένα μεγάλο μέρος των ανθρώπων που απασχολούμε στην Ελλάδα βάζει την καρδιά και την ψυχή τους -το μεράκι τους- σε κάθε προϊόν που παράγουν και σε κάθε συνεργασία που συνάπτουν», δήλωσε ο Στηβ Τζικάκης.
Η επιτυχία της Moosend
Η ελληνική start up όταν μπήκε στο μικροσκόπιο της Sitecore, η οποία την εξαγόρασε μετρούσε 3.000 πελάτες και πλέον με την ενεργό διαχείριση της Sitecore μετρά περί τους 8.000-9.000.
Ο ίδιος ο κ. Στηβ Τζικάκης, CEO της Sitecore, μιλώντας σε δημοσιογράφους ΜΜΕ και στο Banks, χαρακτήρισε άκρως επιτυχημένη την απόφαση “επένδυσης” στην ελληνική Moosend, λέγοντας ότι πρόκειται, εκ του αποτελέσματος, για μια «πολύ καλή εξαγορά».
«Από τον Μάρτιο του 2020 δόθηκε ώθηση στο digital experience και στα digital channels. Υπήρξε ψηφιακή επιτάχυνση σε όλον τον κόσμο, με το progress να επιτυγχάνεται μέσα σε ένα τρίμηνο, που σε διαφορετική περίπτωση θα χρειάζονταν 10 χρόνια», τόνισε ο κ. Τζικάκης.
Η Ελλάδα δεν έχει μείνει πίσω…
Ο ελληνικής καταγωγής CEO τόνισε ότι η Ελλάδα δεν έχει μείνει πίσω σε σχέση με άλλες προηγμένες χώρες του πλανήτη, και στο ίδιο μήκος κύματος κυμάνθηκε και ο Chief Engineering Officer, Νάσος Τόπακας, ο οποίος έχοντας εργαστεί επί χρόνια και στην Silicon Valley, εκτιμά ότι η Ελλάδα διαθέτει όλα τα εχέγγυα ώστε να προσελκύει επιστήμονες που ξεκινούν τον εργασιακό τους βίο.
Ο κ. Τζικάκης ανέφερε ότι δεν δραστηριοποιούνται πάρα πολύ μεγάλες εταιρείες στην Ελλάδα, αλλά κυρίως μεσαίες και έπονται οι πιο μικρές, οι οποίες πλέον αρχίζουν να αντιλαμβάνονται την δυναμική και την χρησιμότητα ενός έξυπνου online, ψηφιακού εργαλείου.
«Επιπλέον, πολλές εταιρείες στην Ελλάδα και τις γύρω περιοχές θέτουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό ψηλά στην εταιρική τους ατζέντα. Χάρη σε αυτό, ήταν μια απόλυτα λογική κίνηση για την Sitecore να δημιουργήσει ένα hub στην Αθήνα. Η εστίαση στον ψηφιακό μετασχηματισμό δίνει στις επιχειρήσεις τη δυνατότητα να προσεγγίσουν νέες αγορές. Βελτιστοποιώντας και διαφοροποιώντας τα ψηφιακά κανάλια, οι εγχώριοι, αλλά και οι παγκόσμιοι πελάτες της Sitecore απολαμβάνουν απαράμιλλα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Και με τη δημιουργία μιας ισχυρής ελληνικής παρουσίας και ενός hub σε τοπικό επίπεδο, οι ελληνικές επιχειρήσεις μπορούν να επωφεληθούν από τις μοναδικές γνώσεις και την εκτεταμένη εμπειρία μας για να προσφέρουν προηγμένες ψηφιακές εμπειρίες στην ολοένα και πιο ενημερωμένη πελατειακή τους βάση»
Ισχυροί πελάτες και συνεργάτες
Η Sitecore είναι μια κορυφαία εταιρεία στον τομέα της ψηφιακής εμπειρίας που διατηρεί 30 γραφεία σε όλο τον κόσμο με περισσότερους από 2200 υπαλλήλους συνολικά. Η εταιρεία διαθέτει ένα διεθνές δίκτυο με πάνω από 3.000 πελάτες παγκοσμίως, εκ των οποίων πάνω από 1.300 είναι επιχειρηματικοί πελάτες. Έχοντας σημειώσει μια πολύ επιτυχημένη πορεία στην Ελλάδα τον τελευταίο 1,5 χρόνο, η εταιρεία διαθέτει ένα χαρτοφυλάκιο πελατών που αποτελείται από μερικά από τα μεγαλύτερα και πιο αναγνωρισμένα brands της Ελλάδας, όπως οι Eurobank,Alpha Bank, Κωτσόβολος, Sephora, Wind, Dominos, Reprise Media, Mullen Lowe, WWF, Leroy Merlin, NBG,Eurolife, KFC και άλλα. Η Sitecore επενδύει διαρκώς στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών σε τομείς όπως η ανάπτυξη προϊόντων, ενώ επικεντρώνεται στο cloud (Azure και AWS) και στην αυτοματοποίηση cloud.
Στο Global πελατολόγιο, όπως μας ανέφερε ο κ. Τζικάκης, περιλαμβάνεται η Mercedes, η BMW, η Unilever, η ΙΚΕΑ, η Puma, η Αdidas, η L’oreal. Δεν πρέπει να λησμονούνται, βέβαια, και οι ισχυροί συνεργάτες όπως η Lionakis Digital, Accenture, Delloitte global partners.
Την εκδήλωση άνοιξε εγκάρδια ο Στηβ Τζικάκης και ακολούθησε συζήτηση μεταξύ του Νάσου Τόπακα και του Μιχάλη Τσαρμπόπουλου, CDO της Alpha Bank. Οι παρευρισκόμενοι είχαν επίσης την ευκαιρία να παρακολουθήσουν το Partner Executive Panel, στο οποίο συμμετείχαν εκπρόσωποι από την EY, την Accenture και την Linakis Digital.