Φαντασθείτε την παραγωγή τσιμέντου, με τη χρήση αλγορίθμων και τη συλλογή ψηφιακών δεδομένων από αισθητήρες, που καταλήγουν σε υπολογιστές για περαιτέρω ψηφιακή ανάλυση η οποία θα δώσει πληροφορίες για τον εκσυγχρονισμό της παραγωγής και της βελτίωση του τελικού προϊόντος.

Δεν είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας, είναι αυτό που κάνει ήδη από το 2017 η εταιρία ΤΙΤΑΝ όχι μόνο στην Ελλάδα και τις ΗΠΑ αλλά σε διάφορους βαθμούς και στάδια σε μονάδες της σε όλο τον κόσμο.

Την εικόνα περιέγραψε ο κ. Μανής Όθωνας, Διευθυντής Ψηφιοποίησης Παραγωγής και Διαχείρισης Δεδομένων, της ΤΙΤΑΝ ΑΕ, στην ομιλία του στο 8ο Συνέδριο του ΣΕΒΕ.

Το 7ο πάνελ στο οποίο συμμετείχε, ασχολήθηκε με την αντίληψη για τον ψηφιακό μετασχηματισμό και την ψηφιακή ασφάλεια και συντόνιζε ο κ. Παναγιώτης Κετικίδης, Αντιπρόεδρος Έρευνας και Καινοτομίας στο  CITY College, University of York Europe Campus.

Όπως είπε ο κ. Όθωνας Μανής «σε μία γραμμή παραγωγής της ΤΙΤΑΝ, υπάρχουν 2.000 σένσορες. Αν αναλυθεί ψηφιακά η πληροφορία, μπορεί να προκύψει μεγάλη βελτίωση της παραγωγής, αναβάθμιση της ποιότητας, μείωση του κόστους και τελικά προκύπτει και πιο δημιουργική και ενδιαφέρουσα απασχόληση για το εργατικό δυναμικό της εταιρίας. Το ενδιαφέρον είναι, ότι αυτά μπορούν να γίνουν με μικρές επενδύσεις», κατέληξε.

Η πανδημία έφερε ήδη το επόμενο κύμα στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Η πανδημία εκτίναξε το ηλεκτρονικό εμπόριο που έκανε σε ελάχιστο χρόνο τρομακτικά άλματα διεθνώς.  Όπως είπε ο κ. Άρης Σφακιανάκης, Διευθυντής Ελληνικής Περιφέρειας της DHL EXPRESS HELLAS, το λιανικό ηλεκτρονικό εμπόριο από τον πωλητή προς τον καταναλωτή B2C, το 2020, έφθασε μέσα σε ένα μήνα να έχει μερίδιο, από το 20% και το 16%, σε 31% και 27% αντίστοιχα σε Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ, χώρες που έχουν υποδομή και οικειότητα με τη νέα τάση.

Σύμφωνα με τον κ. Σφακιανάκη, «αυτό ήταν μόνο το πρώτο βήμα γιατί οι εξελίξεις έχουν επιταχυνθεί με την πανδημία και έχουμε ήδη περάσει στο επόμενο κύμα που αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο B2B ή με άλλα λόγια τις πωλήσεις από μία επιχείρηση σε μία άλλη».

Όπως είπε «το 2019 το B2B μετρούσε συνολικά πωλήσεις 12,2 τρις δολαρίων, αλλά το έτος 2027 εκτιμάται ότι οι πωλήσεις θα εκτοξευθούν στα 20,9 τρις δολάρια».

Ο κ. Δημήτρης Λακασάς, Πρόεδρος της Olympia Electronics  AE, προέβλεψε ότι η 4η βιομηχανική επανάσταση που εξαπλώνεται ραγδαία, «θα αλλάξει άρδην τις συνθήκες ζωής και θα διαμορφώσει ένα νέο πλαίσιο για την παγκόσμια οικονομία».

Ο κ. Λακασάς περιέγραψε ως στοιχεία που δημιουργούν την 4η βιομηχανική επανάσταση, ( μετά το internet δηλαδή), την τεχνητή νοημοσύνη, τη ρομποτική, το internet of things (IOT), την τρισδιάσταση εκτύπωση, την επαυξημένη και εικονική πραγματικότητα, τη βιοτεχνολογία, το blockchain κλπ.

Όπως είπε «το μέλλον των εκθέσεων είναι ψηφιακό» και μάλιστα με τη βοήθεια της επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας». Πρόσθεσε, πως «είναι η τελευταία ευκαιρία μας να προλάβουμε τις εξελίξεις».

Αγρότες με οθόνες ρομπότ και drones

Η κα Πολυμάχη Συμεωνίδου, Διευθύνων Σύμβουλος της AGRO APPS, αναφέρθηκε στον ψηφιακό μετασχηματισμό στον αγροτικό τομέα. Όπως είπε, «είναι ανάγκη να αλλάξει το μοντέλο στην αγροτική παραγωγή».

Σύμφωνα με την κα Συμεωνίδου «δεν ταιριάζουν όλα τα εργαλεία σε κάθε καλλιέργεια, αλλά οι αισθητήρες, τα drones, η ρομποτική και γενικά τα τεχνολογικά και ψηφιακά εργαλεία, μπορούν να βελτιώσουν τις συνθήκες εργασίας, να μειώσουν το κόστος και να συμβάλλουν στην παραγωγή καλύτερων και υγιεινών προϊόντων».

Η κα Στέλλα Αγγελοπούλου, Principal, Head of Technology Intelligence & Performance Grant Thornton Greece, είπε πως «ο ψηφιακός μετασχηματισμός στις επιχειρήσεις είναι ένας νέος τρόπος σκέψης και ότι δεν υπάρχει συνταγή, αλλά βήματα που θα οδηγήσουν στην χρήση των κατάλληλων εργαλείων».

Τέλος ο κ. Γιάννης Ποταμίτης, Applications Director, PwC Ελλάδας, είπε πως «ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν είναι απλά τεχνολογία, αλλά κυρίως η βέλτιστη χρήση δεδομένων που οδηγούν σε πραγματικές πληροφορίες» Πρόσθεσε πως «για να επιτευχθεί, απαιτείται καθαρό πλάνο και δέσμευση από τη διοίκηση της επιχείρησης και όλων όσων συνεισφέρουν στην προσπάθεια».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

ΣΕΒΕ, το συλλογικό σήμα Macedonia the Great και το επερχόμενο Palo Alto της Θεσσαλονίκης

Συνέδριο ΣΕΒΕ: Το factoring αναπτύσσεται διαρκώς και είναι εργαλείο για τους εξαγωγείς

Enterprise Greece, ICAP, MIND ITHACA, KLEEMANN και Πυραμίς για το International Development Awareness

Green Sustainability Awareness: Προτεραιότητα και επιτακτικό θέμα για όλες τις επιχειρήσεις, με πολλά μακροπρόθεσμα οφέλη

Credit Insurance Awareness: Τι λένε κορυφαία στελέχη για τις προκλήσεις της επόμενης μέρας

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here