της Ελενας Ερμείδου 

Το πρώτο ιδιωτικό τραίνο θέτει σε τροχιά σε 17 ημέρες στην Ελλάδα, η Rail Cargo Logistics Goldair, αφού ολοκλήρωσε μέσα στο 2017 την πλήρη αδειοδότηση της από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και με την υπογραφή της σύμβασης πρόσβασης με τον ΟΣΕ. Κατάφερε, έτσι να είναι η πρώτη ιδιωτική εταιρεία στην Ελλάδα που με δικά της μέσα, κάνει χρήση του σιδηροδρομικού δικτύου.

Στις 27 Ιουνίου, η λοκομοτίβα της Rail Cargo Logistics Goldair σε συνεργασία με τον Αυστριακό Σιδηρόδρομο (Österreichische Bundesbahnen, ÖBB) βάζει σε λειτουργία της μηχανές της για να συνδέσει τον λιμένα της Θεσσαλονίκης με την εμπορική – βιομηχανική ζώνη της Σίνδου, αργότερα και μέχρι τα σύνορα της Ειδομένης.

Η εταιρεία, σύμφωνα με την Goldair προτίθεται στην πρώτη φάση λειτουργίας να διαθέσει 4 λοκομοτίβες, 2 ηλεκτρικές και 2 πετρελαιοκίνητες καθώς και 160 βαγόνια μεικτού τύπου. Η πλειοψηφία του τροχαίου υλικού θα έρθει από το δίκτυο των αυστριακών σιδηροδρόμων και θα αποτελεί πάγιο της ελληνικής εταιρείας, ενώ οι λοκομοτίβες θα ενοικιαστούν αρχικά από την ΓΑΙΑΟΣΕ.

Βασικός στόχος της Rail Cargo Logistics Goldair είναι να συμβάλει θετικά στην ανάπτυξη του σιδηροδρομικού έργου και την ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών στην χώρα, μετά το βάλτωμα των τελευταίων ετών λόγω του κρατικού μονοπωλίου και αδιαφορίας για τον σιδηρόδρομο. Μία από αυτές ακούει στο όνομα Innovated Semi Trailer Transfer (Μεταφορά Φορτηγών με Τραίνο). Η μέθοδος αυτή θα συμβάλει στην μείωση του κόστους και της ρύπανσης και θα αυξήσει την ασφάλεια και την αξιοπιστία στη μεταφορά εμπορευμάτων.

Ρόλο κλειδί η Goldair στο Θριάσιο

Ρόλο κλειδί για την ανάπτυξη θα αποκτήσει η Goldair και στο Θριάσιο, το πρώτο ουσιαστικό έργο logistics στην Ελλάδα  Αφού περάσει από την Βουλή η σύμβαση, η Goldair προτίθεται να αναλάβει σε πρώτη φάση πάνω από 70.000 τμ.

Να σημειωθεί ότι οι καθυστερήσεις από την κυβέρνηση επισείουν τον κίνδυνο επιστροφής κοινοτικών κονδυλίων ύψους 225 εκατ. ευρώ. Η επέλευση του κινδύνου θα έρθει, αν δεν υπάρξει προετοιμασία μέχρι τον προσεχή Μάρτιο του 2019.

Το έργο είναι ευθυγραμμισμένο με τα πρότυπα της ΕΕ που ζητά την ανάπτυξη του κλάδου μεταφορών, μεταξύ άλλων, των εμπορευματικών μεταφορών  μέσω του σιδηροδρόμου.  Το έργο θα προσελκύσει νέες επενδύσεις, θα ανοίξει χιλιάδες θέσεις εργασίας, ενώ θα ρίξει το κόστος των μεταφορών με πολλαπλά οφέλη προς τον καταναλωτή.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ