Αριθμό-ρεκόρ επιβατών μετέφερε το καλοκαίρι η Ryanair, εκτιμώντας ότι οι οικονομικοί της ναύλοι θα προσελκύσουν ακόμη περισσότερους πελάτες, εν μέσω φόβων για ύφεση στην Ευρώπη.
Η αεροπορική εταιρεία low cost κατέγραψε τα υψηλότερα κέρδη εξαμήνου, ήτοι 1,37 δισεκατομμύρια ευρώ (1,36 δισεκατομμύρια δολάρια) για τους έξι μήνες έως τον Σεπτέμβριο. Αυτό το ποσό ξεπέρασε το προηγούμενο ιστορικό ρεκόρ κερδών ύψους 1,15 δισεκατομμυρίων ευρώ (1,14 δισεκατομμύρια δολάρια) το 2019.
Η εταιρεία μετέφερε 95,1 εκατομμύρια επιβάτες κατά την συγκεκριμένη περίοδο, από 39,1 εκατομμύρια έναν χρόνο πριν. Πρόκειται για ένα ποσοστό επιβατών αυξημένο κατά 11% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2019 πριν το ξέσπασμα της πανδημίας.
Η Ryanair (RYAAY) εκτιμά ότι στους 12 μήνες έως τον Μάρτιο του 2023 θα μεταφέρει 168 εκατομμύρια επιβάτες – 1,5 εκατομμύριο περισσότερο από την προηγούμενη πρόβλεψή της και 13% υψηλότερα από το έτος πριν από την πανδημία. Η μετοχή της εταιρείας σημείωσε άλμα 3,7% στο Δουβλίνο.
Η Ryanair βγήκε από την πανδημία του κορωνοϊού πιο δυνατή από ποτέ, παρόλο που αρκετοί από τους ανταγωνιστές της χρεοκόπησαν ή χρειάστηκαν προγράμματα διάσωσης με την υποστήριξη της κυβέρνησης. Κατάφερε επίσης να αποφύγει τις ελλείψεις προσωπικού ένα πρόβλημα που αντιμετώπισαν πολλοί από τους αντιπάλους της το καλοκαίρι, συμπεριλαμβανομένης της EasyJet.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ryanair, Μάικλ Ο’ Λίρι, δήλωσε ότι οι περικοπές από τους ανταγωνιστές σε στόλους και χωρητικότητα επιβατών έχουν δημιουργήσει «τεράστιες ευκαιρίες ανάπτυξης» για τον ιρλανδικό αερομεταφορέα, ο οποίος έχει δει το μερίδιο αγοράς του να «αυξάνεται» σε μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές.
«Οι άνθρωποι δεν σταματούν να πετούν κατά τη διάρκεια ύφεσης, αλλά γίνονται πολύ πιο ευαίσθητοι στις τιμές… Η Ryanair αναπτύσσεται πιο έντονα σε μια ύφεση επειδή έχουμε τεράστιο πλεονέκτημα κόστους έναντι των ανταγωνιστών μας, αυτό το πλεονέκτημα διευρύνεται και οι άνθρωποι γίνονται πιο ευαίσθητοι στις τιμές στρέφονται εμάς», πρόσθεσε.
Ενώ η Ryanair έχει ανακάμψει από την πανδημία γρηγορότερα από ό,τι μεγάλο μέρος της αεροπορικής βιομηχανίας, η ανάπτυξή της το επόμενο έτος θα μπορούσε να παρεμποδιστεί από τη «συνεχιζόμενη αδυναμία της Boeing (BA) να τηρήσει το χρονοδιάγραμμά της», σύμφωνα με τον O’Leary.
Ο κατασκευαστής αεροπλάνων υποσχέθηκε να παραδώσει όλα τα 51 αεροσκάφη «Gamechanger» 737 που έχει παραγγείλει η Ryanair πριν από το επόμενο καλοκαίρι, αλλά ο O’Leary πιστεύει ότι υπάρχει αυξανόμενος κίνδυνος «ολίσθησης» με αυτές τις παραδόσεις.