Πόσο καλά προετοιμασμένα είναι τα brands για την επόμενη μέρα; Τί πρέπει να κάνουν τώρα για να διασφαλίσουν το μέλλον τους; Πως μπορούν οι μάρκες να απαντήσουν στις προκλήσεις; 

Aπαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα δίνει η νέα μελέτη της IRA MEDIA αναλύοντας σε βάθος την ψυχολογία του κοινού, τις ανάγκες τους, την είσοδο των brands στη νέα κανονικότητα, τον επαναπροσδιορισμό των προτεραιοτήτων και τις νέες προκλήσεις.

Όπως έχει φανεί κι από έρευνες οι καταναλωτές έχουν υψηλές προσδοκίες από τα brands. Προσδοκούν να παίξουν έναν υποστηρικτικό ρόλο στις ανάγκες που έχουν δημιουργηθεί και σε αυτές που δεν καλύπτονται. Τα brands που θα λάβουν αποφάσεις και πρωτοβουλίες για να αξιοποιήσουν την απειλή της κρίσης ως μοχλό ανάπτυξης, μπορούν να αντέξουν στην πρόκληση και να επικρατήσουν την επόμενη μέρα.

Η Ελλάδα στον Παγκόσμιο Χάρτη του Κορωνοϊού

Η Ελλάδα, στη 2η μεγάλη κρίση της πρόσφατης ιστορίας της, φαίνεται καλύτερα προετοιμασμένη να κερδίσει το στοίχημα. Στη χώρα επιβλήθηκε πλήρης καραντίνα στις 23 Μαρτίου, νωρίτερα από πολλές ευρωπαϊκές, γειτονικές χώρες, που ακολούθησε το κλείσιμο μπαρ και εστιατορίων μια εβδομάδα νωρίτερα. Ως αποτέλεσμα, η Ελλάδα δεν είδε τα ίδια επίπεδα κορονωϊού με αυτά που έχουν καταγραφεί στην Ιταλία, τη Γαλλία και την Ισπανία. Επιπρόσθετα, και ο βαθμός μεταδοτικότητας της νόσου δείχνει να φθίνει σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, πράγμα που σημαίνει ότι μειώνεται και η διασπορά στην κοινότητα. Το πολύπαθο Εθνικό Σύστημα Υγείας, όπως και το παράδειγμα της γειτονικής Ιταλίας, αποτέλεσαν την κινητήρια δύναμη πίσω από τα προληπτικά μέτρα που έλαβε έγκαιρα η χώρα.

Εγκωμαστικά σχόλια και παράδειγμα προς μίμηση διεθνώς

Πώς η πληττόμενη από την κρίση Ελλάδα κατέβασε την καμπύλη του κορωνοϊού

Η παγκόσμια υγειονομική κρίση και η αυστηρή καραντίνα, όμως, καταφέρνει και επηρεάζει την εύθραυστη ψυχολογία

Το βαρύ συναισθηματικό φορτίο καθορίζει την ψυχολογία μας. Για τους ανθρώπους που βρίσκονται σε καραντίνα κυριαρχούν αρνητικά συμπτώματα

Η αρνητική ψυχολογία επηρεάζει και την ικανοποίηση των αναγκών. Οι καταναλωτές αναμένουν πλέον και από τα brands να καλύψουν υψηλότερα επίπεδα αναγκών

Η δυσκολία που έχει επιφέρει ο κορωνοϊός στην ικανοποίηση των λειτουργικών αναγκών αφήνει ανάγκες, όπως οι συναισθηματικές, ανικανοποίητες. Οι καταναλωτές απαιτούν από τα brands να παίξουν κι αυτά καταλυτικό ρόλο στην κάλυψη του συναισθηματικού κενού προβάλλοντας θετικά μηνύματα και την αίσθηση του «είμαστε δίπλα σας».

Η ψυχολογία του κοινού στην κρίση έχει πάντα επόμενα στάδια

Ξεπερνώντας το πρώτο σοκ, έρχεται η αποδοχή και η προσαρμογή στη νέα πραγματικότητα

Η αντιμετώπιση των δυσκολιών είναι μια συνεχιζόμενη διεργασία που περνά από φάσεις: Από το πρώτο “ξάφνιασμα” μιας αρνητικής κατάστασης μέχρι το συμβιβασμό και τη μετάβαση στη Νέα Κανονικότητα

Τί είναι αυτό που πάντα αναζητά ο καταναλωτής από τα brands;

Ποιες είναι οι αξίες που γράφουν στο μυαλό του καταναλωτή

Οι αξίες που γράφουν αποτυπώνουν ένα βαθύτερο όραμα και όχι μια ευκαιριακή λύση

Πώς πρέπει να επικοινωνήσει μία μάρκα για να πιστέψει το κοινό ότι πραγματικά αξίζει

Το ύφος της αποτελεσματικής επικοινωνίας στη Νέα Κανονικότητα πρέπει να είναι relevant με την εποχή, να εμπνέει εμπιστοσύνη και να αναδεικνύει μια μάρκα αληθινή και ουσιαστικά θετική

Έτσι μόνο θα καταφέρνει να χτίζει σταδιακά Engagement Με απώτερο στόχο να κερδίσει τον ύψιστο σεβασμό και την αγάπη από το κοινό

Πώς μπορεί μια μάρκα με πρακτικά βήματα να πετύχει να προσεγγίσει και να αγγίξει το κοινό της με το κατάλληλο ύφος

Οι καλύτερες ιδέες είναι αυτές που έχουν εκτελεστεί καλύτερα. Ακολουθούν μερικές βέλτιστες πρακτικές για το σήμερα και το αύριο της μάρκας.

  • Προσαρμοστείτε
    Προσαρμόστε την παραγωγή στις νέες ανάγκες προϊόντων αν έχετε τη δυνατότητα
  • Βοηθήστε συγκεκριμένες ομάδες
    Απευθύνετε τη βοήθεια και τη στήριξή σας σε συγκεκριμένες ομάδες που το έχουν ανάγκη
  • Δείξτε συμπαράσταση
    Στηρίξτε εταιρείες που πλήττονται και κάντε συνεργασία μαζί τους
  • Αφουγκραστείτε
    Ακούστε τις ανάγκες των καταναλωτών και ανταποκριθείτε
  • Εστιάστε σε αυτό που κάνετε καλά
    Αξιοποιήστε τους πόρους σας, το προϊόν σας ή τις υπηρεσίες σας για το γενικότερο καλό
  • Παρακινήστε τους άλλους
    Βοηθήστε το κοινό να βρει τρόπους για να βοηθήσει τους συνανθρώπους του
  • Ανακατανομή πόρων
    Επανεξετάστε την κατανομή των κονδυλίων σας ενισχύοντας την προσπάθεια των φορέων
  • Συνεισφορά
    Εστιάστε σε δράσεις που στηρίζουν και ενισχύουν την καταπολέμηση του ιού
  • Δείξτε ευγνωμοσύνη
    Ευχαριστήστε και στηρίξτε ηθικά και υλικά τους εργαζόμενούς σας για την προσπάθεια που καταβάλλουν στη δύσκολη ώρα
  • Στηρίξτε ψυχικά
    Οι μέρες στο σπίτι μπορεί να είναι βαρετές, μοναχικές. Δημιουργήστε δραστηριότητες για όλους
  • Επαναπροσδιορίστε τη δημιουργία
    Βρείτε δημιουργικούς τρόπους παραγωγής των διαφημιστικών σας «κρατώντας τις αποστάσεις»
  • Κάνε το απρόσιτο προσιτό
    Με τη βοήθεια της τεχνολογίας επινοήστε τρόπους να φέρετε το προϊόν ή τις υπηρεσίες σας πιο κοντά στο κοινό
  • Διάδραση
    Χρησιμοποιήστε τα social media για να κρατήσετε την επαφή με τον κόσμο
  • Χιούμορ
    Επιστρατεύστε το χιούμορ για να επικοινωνήσετε το μήνυμά σας
  • Όλοι μαζί στην ίδια μάχη
    Όπως ο κόσμος προσαρμόζει τη ζωή του στην κρίση, έτσι και τα brands προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα
  • Δείξτε ανθρώπινο πρόσωπο
    Πολλοί θα κάνουν καιρό να δουν τους δικούς τους. Δείξτε τους πως και η απόσταση μπορεί να γίνει τρυφερή.
  • Υπενθυμίστε τις οδηγίες
    Βοηθήστε να ενισχυθεί η διείσδυση των οδηγιών για την καλύτερη αντιμετώπιση της κατάστασης με τον δικό σας τρόπο
  • Προσαρμόστε το μήνυμά σας
    Δείξτε την στήριξή σας στη δύσκολη περίοδο προσαρμόζοντας το μήνυμά σας

Δείτε ολόκληρη την μελέτη της IRA MEDIA “How to protect your brand”

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ